1%
  • 0/10

واکنش و توضیحات رندی پیچفورد به معرفی Borderlands 4 برای استیم

از پیش‌بینی مرگ استیم تا معرفی بازی جدید برای این استور

واکنش و توضیحات رندی پیچفورد به معرفی Borderlands 4 برای استیم ۰ ۰۳ شهریور ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
معرفی Borderlands 4 برای استیم

پس از معرفی Borderlands 4 برای استیم رندی پیچفورد مدیر استودیو گیرباکس نگاهی به پیش‌بینی قدیمی‌اش مبنی بر مرگ این فروشگاه داشته است.

در سال 2019 نسخه سوم مجموعه Borderlands به صورت انحصاری تنها برای استور Epic Games Store معرفی و عرضه شد. تصمیم جنجال‌برانگیزی که در آن زمان به واسطه مشکلات موجود در فروش بازی‌های رایانه‌های شخصی روی استیم، اتخاذ شد.

به دنبال اعلام این خبر در یک پست طولانی در شبکه اجتماعی توییتر که اکنون با نام ایکس نیز شناخته می‌شود، رندی پیچفورد (Randy Pitchford) مدیرعامل استودیو گیرباکس (Gearbox) مدعی شده بود که “وقتی به استیم در پنج الی ده سال آینده نگاه می‌کنیم، به مانند یک فروشگاه در حال مرگ به نظر می‌رسد” و پس از آن به سرمایه‌گذاری قابل توجه کمپانی اپیک گیمز (Epic Games) روی پلتفرم خودشان و شرایط تجاری جذاب‌تر آن اشاره کرده بود.

به دنبال معرفی Borderlands 4 برای استیم در هفته گذشته، این اظهارنظر پیچفورد به طور قابل انتظاری مجددا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد تا جایی که این بازیساز را مجبور کرد به آن واکنش نشان داده و اظهارات خود را مورد بازنگری قرار دهد. پیچفور به این مسئله اشاره داشت که امیدهای بسیاری برای استور اپیک گیمز داشت که بیش از اندازه خوشبینانه بودند.

حال آن که به ادعای این توسعه دهنده دو بازی Borderlands 3 و بازی Tiny Tina’s Wonderlands به طور واضحی نشان دادند که با انتشار عناوین آن‌ها روی استور اپیک، خریداران برای بازی‌ها و نه برای فروشگاه ظاهر می‌شوند و در ادامه از آسیب رساندن رقبای استیم به خودشان اظهار تاسف کرد. “اگر اپیک به طور موفقی می‌توانست برتری‌های خود را غالب کند، مرگ استیم می‌توانست اتفاقی باشد که اکنون شاهد آن باشیم. اما اپیک نتوانست این کار را انجام دهد.”

“همان‌طور که همه می‌دانند استیم کاری اندکی را برای سهم عظیمی که به دست می‌آورد انجام می‌دهد و به مونوپولی موثر خود در بازار غرب ادامه می‌دهد. این در حالی است که سایر رقبا که دارای روش‌های دوستانه‌تری برای توسعه‌دهندگان هستند همواره جلوی پای خودشان سنگ می‌اندازند.”

اپیک گیمز بازار بازی‌های کامپیوترهای شخصی خود را در سال 2018 به عنوان رقیب مستقیمی برای پلتفرم شرکت ولو (Valve) معرفی کرد. به منظور تلاشی برای دست آوردن سهمی از این بازار که برای سال‌های در تسلط استیم قرار داشت، اپیک به بازی‌سازان پیشنهاد سخاوتمندانه‌تری را ارائه می‌کرد که طی آن 88 درصد از سهم فروش بازی در اختیار توسعه دهندگان و 12 درصد به اپیک می‌رسید. این در حالی بود که این نسبت برای استیم به صورت 70 به 30 تقسیم می‌شد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments