1%
  • 0/10

منبع الهام بازی A Quiet Place عنوان Alien: Isolation بوده است

به همراه عناوین مختلف دیگر

منبع الهام بازی A Quiet Place عنوان Alien: Isolation بوده است ۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
منبع الهام بازی A Quiet Place

به گفته استودیو توسعه دهنده یعنی استورمایند گیمز منبع الهام بازی A Quiet Place عناوینی چون Alien: Isolation و The Last of Us بوده است.

بازی A Quiet Place: The Road Ahead که تنها چند روز به انتشار آن باقی مانده از هر جهت یک تجربه ترس و بقای امیدوارکننده به شمار می‌رود. یکی از مواردی که سبب شد تا این بازی برای علاقه‌مندان به ژانر ترس بسیار متمایز جلوه کند به شباهت‌های استایل گیم‌پلی و شیوه ایجاد حس ترس آن با بازی Alien: Isolation ارتباط دارد که در سال 2014 منتشر شد و به عنوان یکی از بهترین و منحصر به فردترین آثار این ژانر شناخته می‎‌شود. حال اکنون مشخص شده که این بازی یکی از موارد اصلی به عنوان منبع الهام بازی A Quiet Place بوده است.

مانوئل مواورو (Manuel Moavero) گیم دیزاینر ارشد بازی در مصاحبه اخیرش با نشریه گیمینگ بولت اظهار داشت که تیم سازنده در استودیو استورمایند گیمز (Stormind Games) می‌خواست تا حس تحت تعقیب و شکار شدن به صورت دائمی توسط تهدیدی که به صورت مستقیم قابل مواجه شدن نیست را به پلیر انتقال دهد که دقیقا به مانند بازی Alien: Isolation است. “این بازی منبع الهام اصلی ما بود به ویژه به دلیل شیوه ایجاد تنش و حس تحت تعقیب و شکار واقع شدن توسط دشمنی که نمی‌توانید به صورت مستقیم با آن مواجه و درگیر شوید. حس ترس ناشی شده از یک تهدید دائمی نامرئی، امری بوده که می‌خواستیم آن را از طریق مکانیزم صورت محور منحصر به فردی در بازی A Quiet Place: The Road Ahead داشته باشیم.”

مواورو در ادامه به عناوینی دیگری اشاره داشت که هر کدام به نوعی در نقش منبع الهام بازی A Quiet Place را ایفا کرده‌اند که شامل مواردی چون بازی The Last of Us، فرنچایز Amnesia، بازی Splinter Cell: Chaos Theory و بازی Thief می‌شود. “بازی The Last of Us به واسطه تنشی که از طریق مدیریت منابع و تعامل با محیط ایجاد می‌کند بسیار مورد توجه ما قرار گرفت.”

“مجموعه Amnesia طرز فکر ما را بدین شکل تحت تاثیر قرار داد که چطور بدون آن که لزوما دشمنان را در هر لحظه به نمایش بگذاریم و به جای آن روی ایجاد حس آسیب پذیری و انزوا تمرکز نماییم، ترس را به وجود بیاوریم. ما هم‌چنین الهاماتی را از بازی Splinter Cell: Chaos Theory در زمینه عمقی که در مکانیزم‌های مخفی‌کاری آن وجود دارد و هم‌چنین بازی Thief به واسطه اهمیتی که محیط و صدا در بقا دارد دریافت کردیم. هر کدام از این بازی‌ها درس مهمی را در خصوص چگونگی برقراری تعادل در ایجاد تنش، جستجوگری و حس خطر به ما دادند به طوری که مخاطب در یک تجربه ترسناک پرتنش غوطه‌ور شده بدون آن که بخواهد بیش از اندازه مجازات شود.”

طراح ارشد استودیو استورمایند گیمز در ادامه اظهار داشت که بدون شک احیای مجدد عناوین ترسناک در چند سال اخیر به آن‌ها اجازه داده تا رویکرد و ایده‌های جدیدی را برای ژانر ترس مورد جستجو قرار دهند. “با پیشرفت تکنولوژی و نوآوری در مکانیزم‌های گیم‌پلی، مخاطبین پذیرای تجربیات متفاوتی هستند و این به سازندگان اجازه می‌دهد تا مرزهای بازی‌های ترسناک سنتی را به جلو حرکت دهند. امروزه ما شاهد تنوع بزرگی در این ژانر هستیم که شامل عناوینی که تمرکز بیشتری روی اکشن داشته تا بازی‌های ترس و بقای روان‌شناختی و هم‌چنین عناوین ترسناک اتمسفریک را شامل می‌شود و بازی A Quiet Place: The Road Ahead نیز در همین دسته‌بندی آخر جای می‌گیرد.”

عنوان مورد بحث در تاریخ 17 اکتبر برابر پنجشنبه 26 مهر 1403 برای کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی توسط کمپانی سیبر اینتراکتیو (Saber Interactive) منتشر می‌شود.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments