نقد و بررسی بازی Nier: Replicant

نقد و بررسی بازی Nier: Replicant ver.1.22…

نقطه‌عطف یک علمی – تخیلی باستانی

1%
  • 0/10
نقد و بررسی بازی Nier: Replicant ver.1.22… ۰ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ بررسی بازی کپی لینک

بازی Nier: Replicant با عنوان کامل Replicant ver.1.22474487139 یک بازسازی مدرن و امروزی از عنوانی است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و سری بازی اکشن و نقش‌آفرینی Nier را پایه‌گذاری کرد.

نسخه‌ی جدید بازی Nier: Replicant که در سال ۲۰۲۱ منتشر شده است را نمی‌‍توان یک بازسازی کامل از نسخه‌ی قدیمی آن دانست؛ بلکه صرفا یک ریمستر در راستای بازنشر کردن آن است تا گیمرهای امروزی و مخاطبین جدید مجموعه که از طریق بازی Nier: Automata با این سری آشنا شده‌اند، با سبک و سیاق قدیمی‌تر این سری و همچنین اتفاقات سالیان دور آن آشنا شوند. عده‌ی زیادی بازی Nier: Replicant را یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های ژاپنی در تاریخ صنعت بازی قلمداد می‌کنند و معتقدند که این بازی تفاوت‌های بنیادین زیادی با بازی Nier: Automata که المان‌های اکشن بیشتری را در خود جای داده بود، دارد. در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Nier: Replicant بپردازیم و به تفاوت‌های اساسی آن با بازی Nier: Automata اشاره کنیم.

نقد و بررسی بازی Nier: Replicant
بازی با یک مقدمه‌ی مرموز آغاز می‌شود و احتمالا تا پایان بازی هیچ حدس درستی در رابطه با آن نخواهید داشت

سری بازی Nier که دنباله‌ای معنوی از سری Drakengard محسوب می‌شود و در یک جهان مشترک – با صدها سال اختلاف زمانی – جریان دارد، یکی از بازی‌های ژاپنی پرطرفداری بود که حتی در گذشته نیز با سبک و سیاق شرقی خود توانست طرفداران بسیار زیادی در سرتاسر جهان به سمت خود جذب کند. این سری پس از سال‌ها استراحت با عرضه‌ی بازی Nier: Automata که سبک و سیاقی غربی‌تر داشت، باری دیگر روی زبان‌ها افتاد و یادآوری کرد که کارگردان و نویسنده‌ی معروف و صاحب‌سبک این سری یعنی یوکو تارو (Yoko Taro) برنامه‌های زیادی برای تولید دنباله‌های بیشتر در سری بازی Nier دارد. بازی Nier: Automata از بسیاری لحاظ یک اثر کاملا جدید و متفاوت در سری Nier محسوب می‌شود. 

گیم‌پلی این بازی سرعت بسیار بیشتری به خود گرفته بود و شاهد اکشن‌های بزرگ و شلوغی بودیم که همانند آثار Hack n Slash بازیکن را سراسیمه روانه‌ی میدان جنگ در مقابل سیل وسیعی از ارتش روبات‌ها می‌کرد. این بازی حتی در نحوه‌ی روایت داستان خود نیز تغییرات بسیاری را اعمال کرده بود و ساختاری به مراتب خطی‌تر نسبت به نسخه‌های قبلی سری و همچنین سری Drakengard داشت. تمامی این تغییرات در کنار هم باعث شدند که آوازه‌ی Nier با صدای بلندتری در جهان شنیده شود و حتی در ایران هم توانست طرفداران زیادی را به خود اختصاص دهد. سازندگان این سری اما در دنباله‌ی جدید آن به جای روایت یک داستان جدید – همانند آنچه در بازی Nier: Automata شاهد بودیم – و همچنین پرداختن به المان‌های جدید در گیمپلی، دست به بازسازی یکی از نسخه‌های قدیمی و بسیار محبوب و پرفروش سری زدند که Nier: Replicant نام داشت. 

نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این اثر نه‌تنها فرصتی را برای طرفداران قدیمی سری مهیا کرده تا باری دیگر با شخصیت‌های محبوب خود ملاقات کنند و گیمپلی کلاسیک با استایل ژاپنی آن را جلو ببرند، بلکه این فرصت را برای گیمرهای امروزی و مخاطبین جدید سری که از طریق بازی Nier: Automata با این مجموعه آشنا شده بودند به ارمغان آورد تا از چگونگی این سری در سال‌های گذشته خبردار شوند. اگر شما نیز از جمله بازیکنانی هستید که از طریق بازی Nier: Automata با سری بازی Nier آشنا شده‌اند، پیشنهاد ما به شما این است که هرچه زودتر به تجربه‌ی بازی Nier: Replicant بپردازید تا بیشتر از قبل با جهان جذاب و غنی این سری آشنا شوید.

نقد و بررسی بازی Nier: Replicant
بیماری یونا روز به روز بدتر می‌شود و تنها انگیزه‌ی برادرش جهت رویارویی با تمامی شیاطین درون بازی، یافتن درمانی برای این بیماری‌ست

بازی Nier: Replicant ver.1.22474487139 از لحاظ فنی عملکرد رضایت‌بخشی را از خود نشان نمی‌دهد و صرفا آشنایی با شخصیت‌های قدیمی سری بازی Nier است که تجربه‌ی آن را برای گیمرهای امروزی ارزشمند جلوه می‌کند. داستان این بازی سال‌ها قبل از بازی Nier: Automata رخ می‌دهد و از ظاهر طبیعت و شهرهای این بازی به خوبی می‌توان گذر سال‌های سخت بین Replicant و Automata را مشاهده کرد. در این بازی برخلاف بازی Nier: Automata که پر شده بود از شهرهای مخروبه و جای خالی آدم‌ها، همچنان شهرهای قدیمی را داریم که انسان‌ها در آن‌ها زندگی می‌کنند. اینبار به جای مقابله با تهدید روبات‌ها و هوش مصنوعی عجیبی که درحال پیشرفت و خودآگاهی است، با تهدیدات جادویی و باستانی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و شاهد یک داستان کاملا متفاوت هستیم.

داستان بازی درباره‌ی پسری جوان است که در ابتدای بازی نامش را بازیکن انتخاب می‌کند و می‌توانید با هر عنوان دلخواهی او را نامگذاری کنید. این پسر جوان خواهر کوچک‌تری به نام یونا دارد که از یک بیماری جادویی رنج می‌برد. این بیماری با پدیدار شدن نوشته‌های مشکی‌رنگ بر روی بدن یونا و گرفتن انرژی او آغاز می‌شود و رفته رفته سعی در از پای درآوردن این دختربچه دارد. برادر یونا که در واقع همان شخصیت اصلی بازی است و کنترل او را برعهده داریم، در تلاش است تا سر از راز این بیماری جادویی درآورد و خواهرش را درمان کند. اتفاقات بازی از یک روستای کوچک آغاز می‌شوند که یونا و برادرش در آن ساکن‌اند. این روستا و همچنین دیگر محیط‌های بازی در طول روایت داستان، رویه‌ای سندباکس را ایجاد کرده‌اند و ممکن است چندین بار از مکان‌های تکراری عبور کنید و با شخصیت‌های قبلی به گفت‌وگو بپردازید.

مردم این روستا از زنی به نام پاپولا فرمانبرداری می‌کنند که رابطه‌ی بسیار نزدیک و خوبی با یونا و برادرش دارد و از هیچ تلاشی برای کمک کردن به این دو نفر جهت درمان بیماری یونا دریغ نمی‌کند. بازیکن کار خود را با راهنمایی گرفتن از پاپولا و رسیدگی به ماموریت‌هایی که او به شخصیت‌اصلی محول می‌کند، آغاز می‌کند. یکی از اصلی‌ترین خطراتی که مردم روستا را در بیرون از دیوارهای مرزی روستا تهدید می‌کنند، یک جادوی تاریک است که سبب پدیدار شدن موجودات کوچک و بزرگی می‌شود که در بازی تحت عنوان Shades شناخته می‌شوند. تقریبا در تمام طول بازی باید با Shadeها مقابله کنید و با انواع آن‌ها در سایزهای مختلف روبه‌رو شوید.

علاوه بر شیدها که نوعی جادوی تاریک محسوب می‌شوند، در مقام دشمنان شخصیت‌اصلی شاهد تکنولوژی‌های باستانی نیز هستیم که اشکال مختلفی از تهدیدات فیزیکی را برای بازیکن ایجاد می‌کنند. از روبات‌هایی با سبک و سیاق سربازان قرون‌وسطایی گرفته تا مکعب‌های معلق در هوا که بی‌وقفه به سمت شما شلیک می‌کنند. تقریبا هیچ‌یک از دشمنانی که در بازی Nier: Automata مشاهده کرده‌اید و با سبک مبارزه‌شان آشنا شده‌اید، در این بازی وجود ندارند اما به طور کلی گیمپلی بازی شباهت‌های زیادی با آخرین نسخه‌ی سری Nier دارد.

نقد و بررسی سریال Invincible
بازی Nier: Replicant هیچ عجله‌ای برای معرفی شخصیت‌های مهم داستانش ندارد و حتی پس از رونمایی‌شان نیز پرسش‌های زیادی را حول محور آن‌ها بوجود می‌آورد

در بازی قبلی شاهد یک همراه همیشگی برای شخصیت‌اصلی بازی بودیم که در واقع یک روبات بود. آن روبات همراه در بازی Nier: Automata جای خود را به یک کتاب در بازی Nier: Replicant داده است. این کتاب که خودش را Grimoir Noir معرفی می‌کند و شبیه شخصیت‌های همه‌چی‌دان در داستان‌های فانتزی حرف می‌زند، همراه همیشگی شما در طول بازی است و همواره بالای سر شخصیت‌اصلی پرواز می‌کند. ایده‌ی کلی این کتاب به گونه‌ای است که باید با پیشروی در بازی، کلمات جدیدی را یاد بگیرید که از طریق آن‌ها قدرت‌های کتاب فعال می‌شوند. شلیک گلوله از راه دور، تشکیل دیوار دفاعی، مشت‌های هیولایی و … از جمله قدرت‌هایی هستند که این کتاب در اختیار شخصیت‌اصلی قرار می‌دهد. در همان ساعات ابتدایی بازی متوجه می‌شویم که این کتاب رابطه‌ای قدیمی با جادوی تاریکی که یونا را عذاب می‌دهد، دارد. این ایده‌ی داستانی در قالب یک شعر قدیمی توسط یکی از شخصیت‌های دوست‌داشتنی درون بازی بیان می‌شود که همواره درحال ساز زدن و آواز خواندن است. بر اساس این شعر قدیمی، کتابی که شخصیت‌اصلی را کمک می‌کند، در حقیقت یک کتاب سفید (سفید به منظور روشنایی – مثبت) است که در یک جنگ باستانی در مقابل یک کتاب مشکی قرار می‌گیرد. منشا اصلی بیماری‌ای که یونا را فرا گرفته، همین کتاب مشکی و با توجه به متون مشکی و عجیبی که روی بدن یونا نقش می‌بندند می‌توان این تئوری داستانی را محتمل دانست. از همین رو شخصیت‌اصلی بر اساس این شعر قدیمی که درباره‌ی تقابل دو کتاب سفید و مشکی سروده شده است، به این نتیجه می‌رسد که برای درمان بیماری یونا باید آیه‌های مهر و موم شده‌ی باستانی (Sealed Verses) را پیدا کرد. با پیشروی در بازی و عبور از مراحل مختلف، آیه‌های مختلف را پیدا می‌کنید تا هرچه زودتر بیماری یونا درمان شود. به طور کلی داستان بازی Nier: Replicant حول محور یک کتاب و متون باستانی و جادویی جریان پیدا می‌کند. نوعی نیروی قدرتمند باستانی که سال‌های زیادی از کاربردشان گذشته و حالا هنگامی که انسان‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به کاربردشان نیازمندند، کسی شیوه‌ی کار کردن با آن‌ها را نمی‌داند.

 

نقد و بررسی بازی Nier: Replicant
شخصیت‌اصلی کلمات جادویی را به زبان می‌آورد و کتاب شروع به جنگیدن می‌کند. از جمله مواردی که تنها در بازی Nier: Replicant به چشم می‌خورند

کتاب همراه شخصیت‌اصلی، به نوبه‌ی خودش یک شخصیت بسیار مهم در بازی محسوب می‌شود که دقایق زیادی را با شخصیت‌اصلی به گفت‌وگو می‌پردازد و او را در قسمت‌های مختلف بازی راهنمایی می‌کند. این کتاب اما رازهای زیادی را هم در خود نگه داشته و تنها راه پی بردن به رازهای آن پیشروی در بازی و فرا گرفتن کلمات بیشتر و به دست آوردن آیه‌های مهر و موم شده‌ است. این کتاب تنها شخصیت مرموز و پر رمز و راز درون بازی Nier: Replicant نیست. 

به طور کلی نحوه‌ی روایت داستان در این بازی به گونه‌ای است که بیشتر از آنکه به سوالات شما پاسخ بدهد، سوال‌های جدیدتری را ایجاد می‌کند. هر شخصیتی که در بازی با شخصیت‌اصلی روبه‌رو می‌شود، نقاط داستانی مبهمی را ایجاد می‌کند و بازیکن را سردرگم‌تر از همیشه به سوی ادامه‌ی داستان می‌فرستد. از جمله پر رمز و رازترین شخصیت‌های داخل بازی می‌توان به دختری جوان به نام کاینه اشاره کرد که در بسیاری از مراحل بازی با شما همراه می‌شود و در مبارزات به شخصیت‌اصلی کمک می‌کند. اما به همین راحتی‌ها درباره‌ی ارتباطش با جادوی تاریک شیدها و البته جادوی قدرتمندی که در اختیار دارد حرف نمی‌زند. جهان بازی Nier: Replicant مجموعه‌ای از چندین شهر و روستای کوچک و بزرگ است که با فواصل طولانی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و فاصله‌ی بین‌شان را طبیعت تشکیل داده است. 

طبیعت بازی نیز مثل سبک و سیاق همیشگی سری Nier، متشکل از حالت‌های مختلف طبیعت از جمله بیابان‌های خشک، چمنزارهای سرسبز، جنگل‌ها و مناطق ساحلی است. در کنار این مناطق طبیعی باید به مکان‌های صنعتی رها شده و معبدهای باستانی نیز اشاره کرد که تکنولوژی‌های پر رمز و راز قدیمی و حتی جادوهای باستانی را در دل خود جای داده‌اند و شخصیت‌اصلی بازی را بی‌خبر از همه‌جا در دل خود جای می‌دهند.

برخلاف بازی Nier: Automata که روایتی خطی داشت و مدام درحال پیشروی بود، بازی Nier: Replicant یک تجربه‌ی سندباکس تمام عیار را در کنار ماموریت‌های جانبی به ارمغان می‌آورد. ماموریت‌های جانبی بازی اما کم‌ترین جذابیت ممکن را بین تمامی المان‌های موجود در گیمپلی بازی به خود اختصاص داده‌اند. به طور کلی تمامی ماموریت‌های جانبی بازی صرف پرداختن به سفارشات اهالی روستا و دیگر شهرها می‌شوند. مردم مختلف از شخصیت‌اصلی چیزهای متفاوتی را سفارش می‌دهند و در صورت پذیرفتن خواسته‌شان باید باید اشیای مختلف را برای آن‌ها پیدا کنید. 

تمامی ماموریت‌های فرعی بازی شامل رفتن از نقطه‌ی به نقطه‌ی دیگر، جمع‌آوری آیتم‌های مورد نیاز و برگشتن به شخص متغاضی و گرفتن پول از آن‌ها می‌شوند. این ماموریت‌ها با اینکه هیچ جذابیتی برای تکمیل کردن‌شان در خود جای نداده‌اند – یا حداقل می‌توان گفت این سبک از طراحی مراحل در این سال‌ها منسوخ شده است – پاداش خوبی را برای شخصیت‌اصلی به همراه دارند. با استفاده از پول دریافتی از طریق انجام ماموریت‌های جانبی، می‌توانید در زرادخانه‌ی روستا به خرید سلاح‌های جدید بپردازید و قدرت مبارزه‌ی خود را افزایش دهید. در روستا همچنین فروشگاه‌های دیگری نیز تعبیه شده‌اند که می‌توانید به روش‌های مختلف با آن‌ها به دادوستد بپردازید و پول بیشتری دریافت کنید. 

یکی از روش‌های کسب درآمد در بازی از طریق دادوستد، فروختن آیتم‌هایی است که در طول مراحل بازی از گوشه و کنار محیط‌های مختلف جمع‌آوری کرده‌اید. به طور کلی اگر علاقه‌ی به پشت سر گذاشتن فعالیت‌های جانبی خسته‌کننده و تکراری بازی ندارید، می‌توانید به طور کامل از آن‌ها چشم‌پوشی کنید و صرفا ماموریت‌های بخش داستانی خود را ادامه دهید. با استفاده از منوی داخل کتاب می‌توانید لیست کامل ماموریت‌های خود را مشاهده کرده و به انجام ماموریت‌های اصلی بپردازید.

نقد و بررسی بازی Nier: Replicant
مرحله به مرحله، شخصیت‌اصلی توانایی‌های بیشتری را به دست می‌آورد و گیمپلی بازی همواره پویاتر و متنوع‌تر از قبل جلوه می‌کند

هر یک از مراحل بازی محیط‌های کاملا جدیدی را پیش روی شخصیت‌اصلی قرار می‌دهند. متاسفانه بازی از لحاظ فنی عملکرد ضعیفی را از خود نشان داده و باعث شده نتوانیم بازی Nier: Replicant را یک بازی نسل جدید در نظر بگیریم. هر بار با گذر از دروازه‌ها و ورود به محیط‌های جدید، باید مدت‌زمان کوتاهی را به تماشای صفحه‌ی لودینگ سپری کنید و صفحه‌های لودینگ را نیز امروزه می‌توان جزو ویژگی‌های بازی‌های قدیمی دانست. مخصوصا لودینگ‌هایی که بارها درون یک مرحله و با جابجا شدن بین دو محیط مختلف یا حتی بعضا دو اتاق، تکرار می‌شوند. یکی از عملکردهای مثبت بازی در زمینه‌ی فنی اما انیمیشن‌های بسیار روان و متنوع شخصیت‌اصلی در مبارزات هستند که به نوعی بسیار بهتر از نسخه‌ی قدیمی بازی Nier: Replicant به نظر می‌رسند. 

شخصیت‌اصلی در بازی آیتم‌های مبارزه‌ای بسیار زیادی را در دست دارد و حضور آن کتاب جادویی نزد شخصیت‌اصلی، مقدار آیتم‌های مبارزه‌ای درون گیمپلی را حتی چندبرابر می‌کند. به نوعی می‌توان گفت اصلی‌ترین نقطه‌ی قوت نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Nier: Replicant مبارزات متنوع و اکشن‌های شلوغ و بزرگ آن هستند. در هر مرحله از بازی علاوه بر مواجه شدن با محیط‌های کاملا جدید، معماهای مختلف و همچنین دشمنان تازه، باید سبک متفاوتی از شیوه‌ی مبارزه را در پیش بگیرید و از آیتم‌های مختلف خود به طور هوشمندانه استفاده کنید. برای مثال ممکن است قابلیت مشت‌های هیولایی کتاب در مبارزه با آن مکعب‌های جادویی ناکارآمد و بدون قدرت به نظر برسد. اما حین مواجهه با شیدهای غول‌پیکر قطعا آیتم بسیار ارزشمندی خواهد بود. 

در این بازی شاهد معماهای محیطی به مراتب بیشتری نسبت به بازی Nier: Automata هستیم و در بسیاری اوقات لازم است شیوه‌ی آزمون و خطا را برای عبور از محیط‌های مختلف در پیش بگیرید. در یکی از مراحل بازی که وارد یک شهر با تمدنی کاملا متفاوت می‌شویم، ویژگی آزمون و خطا و چالش معماهای محیطی در بازی به اوج خودش می‌رسند. شاخصه‌ی اصلی و به یاد ماندنی مردم این شهر آن است که قوانین بسیار زیاد و سخت‌گیرانه‌ای را برای خود در نظر گرفته‌اند و تمامی‌شان با جدیت زیادی از قوانین تبعیت می‌کنند. در این قسمت از بازی طی یک سری سلسله معماهای سخت که در هر قسمت قوانین خاصی را برای شما در نظر می‌گیرند، به قدری سبک و سیاق بازی با دیگر مراحل متفاوت به نظر می‌رسد که گویی وارد یک بازی کاملا متفاوت شده‌اید. این شیوه‌ی هوشمندانه‌ی بازی Nier: Replicant در ایجاد تفاوت بین محیط‌های مختلف را می‌توان از جمله مهم‌ترین نقاط قوت آن قلمداد کرد.

بازی Nier: Replicant از لحاظ هنری یک اثر بسیار ارزشمند و لایق احترام است. اولین چیزی که طی ثانیه‌های ابتدایی بازی مو به تن بازیکن سیخ می‌کند، موسیقی متن آرامش‌بخش و جذاب بازی در کنار آواهای شنیدنی یک خواننده‌ی زن هستند که هویت صوتی بازی را به بازیکن معرفی می‌کنند. موسیقی‌های بازی در تمامی قسمت‌های آن از جمله منوی بازی، حین گفت‌وگوها و مهم‌تر از همه در میان مبارزات، در بهترین سطح خود قرار دارند و از این بابت می‌توان بازی Nier: Replicant را یک دستاورد صوتی بسیار موفق بین بازی‌های امسال دانست. علاوه بر موسیقی متن‌ها، صداگذاری شخصیت‌ها نیز بسیار خوب انجام شده و از صدای کتاب گرفته تا شخصیت‌های فرعی که در سنین مختلف در گوشه و کنار دنیای بازی حاضر می‌شوند، صداگذاری شخصیت‌ها کاملا مطلوب و مناسب شکل ظاهری شخصیت‌ها صورت گرفته است و تجربه‌ای به یاد ماندنی را به ارمغان آورده. 

گرافیک بازی نیز شاید از لحاظ فنی عملکرد متمایز و خاصی نداشته باشد و از خیلی لحاظ یک بازی نسل هفتمی به نظر برسد، اما این گرافیک هنری و استایل منحصر به فرد آن است که جلوه‌های گرافیکی‌اش را زیبا و چشم‌نواز به تصویر می‌کشد. نورپردازی و کیفیت سایه‌ها در سطح خوبی قرار دارد و طراحی متنوع محیط‌ها رنگ و لعابی معنوی و خاص به بازی بخشیده‌اند و به طور کلی سبک و سیاق مجموعه‌ی Nier را مشخص می‌کنند.

نقد و بررسی بازی Nier: Replicant
باس‌فایت‌های بازی در کمال سختی و چالش‌برانگیز بودن‌شان از جذابیت بسیار بالایی برخوردارند و تنوع زیادی هم دارند

این پایان ماجرای بازی Nier: Replicant نیست

بازی Nier: Replicant در مجموع شاید تنها مختص قشر خاصی از گیمرها به نظر برسد. اما حقیقت امر این است که تجربه‌ی گیمپلی جذاب و اکشن‌های نفسگیر این بازی به تمامی گیمرهای علاقه‌مند به بازی‌های اکشن، نقش‌آفرینی و هک اند اسلش پیشنهاد می‌شود. داستان این بازی یک روایت فانتزی – تاریخی منحصر به فرد را به همراه دارد که پرده به پرده بسیار مرموز و همراه با طیف وسیعی از پرسش‌های بی‌پاسخ ادامه پیدا می‌کند و در انتها به یک جمع‌بندی غافلگیرکننده با چند پایان‌بندی مختلف ختم می‌شود. 

امکان تجربه‌ی مجدد بازی در قالب یک New Game Plus و همراه با قابلیت‌ها و آیتم‌های انتهای بازی نیز ارزش تکرار بازی را دوچندان کرده است. ارزش تکرار بازی وقتی بیشتر از قبل جلوه می‌کند که متوجه می‌شوید داستان بازی در صورت تجربه‌ی مجدد، تغییرات متعددی را در خود اعمال می‌کند و یک تجربه‌ی کامل‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد. این بازی از بسیاری لحاظ یک عرضه‌ی حائز اهمیت برای کمپانی ناشر آن یعنی Square Enix محسوب می‌شود. چنانچه اگر استقبال طرفداران از این بازی بالا باشد، احتمال بازسازی بازی‌های قدیمی این کمپانی بیشتر می‌شود. سه‌گانه‌ی Drakengard که به نوعی تاریخ باستانی جهان سری بازی Nier را روایت می‌کند، از جمله عناوینی هستند که از ارزش بازسازی بسیار بالایی برخوردارند و در صورت استقبال بازیکنان از نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Nier: Replicant قطعا در دستور عمل کمپانی ناشر این بازی قرار خواهند گرفت. 

آینده‌ی مجموعه‌ی Nier اما تنها به بازسازی نسخه‌های قدیمی خلاصه نمی‌شود و عملکرد خالق این سری یعنی یوکو تارو در سال‌های اخیر ثابت کرده است که در صورت استقبال گیمرها از این سری، داستان‌های بسیار بیشتری را می‌توان در جهان این بازی روایت کرد. جهانی که پر شده از المان‌های فانتزی، علمی – تخیلی و پساآخرالزمانی که در هر نسخه گویا با یک بازی کاملا متفاوت طرفیم.


8 عالی
نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Nier: Replicant شاید یک دستاورد فنی ایده‌آل نباشد، اما فرصت بسیار خوبی است تا گیمرهای امروزی یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های ژاپنی تاریخ صنعت گیم را تجربه کنند و با شیوه‌ی متفاوت روایت داستان آن آشنا شوند. داستان بازی پر از المان‌ها و شخصیت‌های مرموزی است که تا آخرین دقایق ماجرا ده‌ها پرسش بی‌پاسخ را در ذهن بازیکن ایجاد می‌کند. سازندگان بازی با پرداختن به تعدادی از محدودیت‌های فنی بازی، نسخه‌ی بازسازی شده‌ی بازی Nier: Replicant را به بهترین نسخه‌ی این مجموعه تبدیل کنند.
  • داستان پر پیچ و خم با شخصیت‌پردازی‌های پر رمز و راز
  • محیط‌های متنوع با اقلیم‌های گوناگون
  • مکانیزم‌های وسیع مبارزه در کنار انیمیشن‌های روان و متنوع
  • موسیقی‌متن تاثیرگذار و معنوی بازی که امضای مجموعه‌ی Nier در آن به چشم می‌خورد
  • ایرادات فنی متعدد از جمله بارگذاری‌های طولانی بین محیط‌های کوچک
  • ماموریت‌های جانبی تکراری، خسته‌کننده و بدون تنوع

مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments