یکی از فرنچایزهای کلاسیک و انحصاری مایکروسافت احتمالا بازمیگردد
آخرین نسخه در سال ۲۰۱۳ میلادی عرضه شده بود
اگر ادعای یکی از اینسایدرهای صنعت ویدیو گیم صحت داشته باشد، مایکروسافت میخواهد نسخهی جدید Killer Instinct را توسعه دهد.
مایکروسافت آیپیهای مشهوری مانند هیلو، گیرز آو وار، فورتزا و فیبل را در اختیار دارد. با این حال، در زمینهی فرنچایزهای انحصاری با نینتندو و پلیاستیشن قابلمقایسه نیست. ردموندیها که به خوبی از این نقطه ضعف اطلاع دارند، تلاشهای خود را برای رفع آن به کار گرفتهاند. یکی از مهمترین تلاشهای مایکروسافت، خرید زنیمکس مدیا به مبلغ ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بوده است. این اقدام نه تنها باعث شد تعداد استودیوهای زیر نظر ایکسباکس افزایش یابد، بلکه امتیاز فرنچایزهای پرطرفداری مانند فالآوت، دووم، ولفنشتاین و الدر اسکرولز را در اختیار بخش گیمینگ مایکروسافت قرار داد.
ردوندیها سال گذشتهی میلادی از احیای دو فرنچایز قدیمی خود خبر دادند. اولین فرنچایز، فیبل است که نسخهی جدیدش را پلیگراند گیمز خالق Forza Horizon به دوش میکشد. دومین فرنچایز هم Perfect Dark نام دارد. اینیشیئیتیو (The Initiative) که استودیویی تازهتاسیس به شمار میرود، به عنوان سازندهی نسخهی ریبوت انتخاب شده است. البته آیپیهای فراموششدهی مایکروسافت به همین دو مورد ختم نمیشود. شرکت آمریکایی امتیاز Killer Instinct را هم در اختیار دارد. اگرچه محبوبیت این فرنچایز در میان کاربران به اندازهی Street Fighter و Mortal Kombat نیست اما از پتانسیل لازم برای ثبت موفقیتهای بزرگ برخوردار است.
قسمت جدید پادکست ویدیویی Xbox Two چندی پیش از طریق وب سایت یوتیوب در دسترس علاقهمندان قرار گرفت. جز کوردن (Jez Corden) یکی از اینسایدرهای صنعت ویدیو گیم در جریان پادکست مدعی شد مایکروسافت به دنبال ساخت نسخهی جدید Killer Instinct است اما نتوانسته استودیوی مناسب را بیابد:
خبر دارم که مایکروسافت میخواهد نسخهی جدید Killer Instinct را تولید کند. ظاهرا آنها میخواستند دنبالهای برای Killer Instinct 2013 بسازند اما استودیویی را نداشتند که چنین پروژهای را پیش ببرد. حداقل این چیزی است که به من گفته شد.
اولین نسخهی Killer Instinct که توسط رر (Rare) ساخته شده بود، در سال ۱۹۹۴ میلادی به بازار آمد. در پی موفقیتهای این بازی، دنبالهی آن در دست ساخت قرار گرفت و نهایتا در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. Killer Instinct 2 نتوانست به اندازهی قسمت اول موفق باشد اما بازخوردهای مثبتی را دریافت کرد و به یک موفقیت تجاری تبدیل شد. علیرغم رسیدن به مرز سوددهی، قسمت سوم ساخته نشد. این شرایط ادامه داشت تا اینکه پس از گذشت حدودا دو دهه مایکروسافت ریبوت فرنچایز را با همکاری دابل هلیکس گیمز توسعه داد و منتشر کرد.
مدت زیادی از عرضهی Killer Instinct 2013 نمیگذشت که آمازون، دابل هلیکس گیمز را خریداری و آن را به بخش گیمینگ خود اضافه کرد. در پی این اتفاق، مایکروسافت وظیفهی توسعهی محتویات اضافی و پشتیبانی را بر دوش آیرون گلگسی (Iron Galaxy) قرار داد. اگرچه آیرون گلکلسی استودیوی نسبتا قدیمی و باتجربهای است اما بدون شک نمیتواند به تنهایی از پس رقابت با کپکام و ندررلم بربیاید. از همین رو، ردموندیها به دنبال یک استودیوی دیگر میگردند.
در انتها، تاکید میکنیم ادعای جز کوردون توسط منابع رسمی به تایید نرسیده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید