چرا ساخت بازی The Lord Of The Rings: The White Council به سرانجام نرسید؟

بخشی از تقصیر را باید گردن بازی The Godfather انداخت

ساخت The Lord Of The Rings: The White Council

تعدادی از کارمندان سابق EA Redwood Shores در مصاحبه‌ی اخیر خود دلایل توقف ساخت The Lord Of The Rings: The White Council را فاش کردند.

اگرچه ارباب حلقه‌ها رمان بسیار معروفی در میان علاقه‌مندان به آثار حماسی و فانتزی به شمار می‌رفت اما ساخت سه‌گانه‌ی سینمایی آن توسط پیتر جکسون (Peter Jackson)، جی. آر. آر. تالکین (J. R. R. Tolkien) و دنیای تخیلی‌اش را به محبوبیتی جهانی رساند. پس از اکران فیلم‌ها، پیش‌بینی می‌شد شرکت‌های مختلف با تالکین استیت وارد مذاکره شده و سعی کنند امتیاز ساخت اقتباس‌های مختلف بر اساس کتاب‌ها را به دست بیاورند؛ اتفاقی که رخ داد.

EA Redwood Shores که امروزه‌ها با نام ویسرال گیمز شناخته می‌شود، سال‌ها قبل روی پروژه‌ای تحت عنوان The Lord Of The Rings: The White Council کار می‌کرد که قرار بود محصولی جاه‌طلبانه در نقش‌آفرینی باشد. در حالی که دو سال از آغاز فرآیند توسعه گذشته بود، الکترونیک آرتز دستور داد روند ساخت متوقف شود. ناشر آمریکایی در آن زمان گفته بود پروژه لغو نشده، بلکه برای مدت نامعلومی در حالت تعلیق قرار گرفته است. با این حال، عدم انتشار اخبار جدید طرفداران را به اطمینان کامل رساند که The White Council هرگز روشنایی روز را نخواهد دید.

وب سایت The Gamer چندی پیش مصاحبه‌ای را با تعدادی از کارمندان سابق EA Redwood Shores انجام داد. در جریان گفتگو موضوعات مختلفی به میان آمد که یکی از آن‌ها ساخت The Lord Of The Rings: The White Council بود. طبق گفته‌ی استیو گری (Steve Gray) تهیه‌کننده‌ی اجرایی پروژه یکی از دلایل توقف تولید، عدم تمایل الکترونیک آرتز برای سرمایه‌گذاری روی یک پروژه‌ی عظیم دیگر بود. ناشر آمریکایی آن زمان بازی The Godfather را ساخته و عرضه کرده بود. در ضمن، الکترونیک آرتز هرگز The White Council را به صورت رسمی لغو نکرد اما پری تاکید داشت این پروژه به پایان راه خود رسیده است:

الکترونیک آرتز اخیرا The Godfather را به بازار فرستاده بود که یک پروژه‌ی پرخرج و عظیم به شمار می‌رفت. فکر می‌کنم مدیران شرکت در آن بازه‌ی زمانی تمایلی برای سرمایه‌گذاری روی یک پروژه عظیم دیگر را نداشتند.

کریس تیمل (Chris Tremmel) کارگردان نوآوری بازی دیگر فردی بود که در مصاحبه حضور داشت. طبق گفته‌های او، دلایل مختلفی در توقف ساخت The Lord Of The Rings: The White Council دخیل بودند که از مهم‌ترین‌هایشان می‌توان به چشم‌انداز جاه‌طلبانه‌اش اشاره کرد. اینطور که به نظر می‌رسد، الکترونیک آرتز قصد داشت محصولی را بسازد که با عناوین بتزدا و بایوور (الکترونیک آرتز در آن زمان هنوز مدیریت بایوور را به دست نگرفته بود) قابل‌رقابت باشد. دومین دلیل، شروع نسل جدید در میانه‌ی توسعه بود که کار را بسیار سخت‌تر می‌کرد.

آخرین دلیلی که کریس تیمل اشاره کرد، اتمام قرارداد همکاری میان الکترونیک آرتز و تالکین استیت بود. به بیان دیگر، وقتی ساخت The Lord Of The Rings: The White Council لغو شد، امتیاز ساختی که ناشر آمریکایی در اختیار داشت در آستانه‌ی منقضی شدن بود. در نتیجه، اتمام پروژه و عرضه‌ی آن، به توافقی جدید نیاز داشت. در انتها، بد نیست بدانید پروژه‌های مختلفی با محوریت ارباب حلقه‌ها در دست تولید قرار دارد که The Lord of the Rings – Gollum یکی از آن‌ها است.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا