1%
  • 0/10

بهترین نقل‌قول‌های مجموعه بازی‌های سونیک

خاطره‌انگیزترین دیالوگ‍‌های این مجموعه محبوب

بهترین نقل‌قول‌های مجموعه بازی‌های سونیک ۳ ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک
بهترین نقل‌قول‌های مجموعه بازی‌های سونیک

بهترین نقل‌قول‌های مجموعه بازی‌های سونیک از زبان کاراکترهای مختلف این مجموعه مطرح شده‌اند که در این مطلب نگاهی به خاطره‌انگیزترین موارد آن‌ها خواهیم داشت.

با جمعی از شخصیت‌های منحصر به فرد دوست‌داشتنی، مجموعه بازی‌های سونیک تعاملات بسیار خاطره‌انگیزی را بین کاراکترهای خود شامل می‌شود. چه برخی از این تعاملات تنش‌‍زا باشد و یا چه برخی از آن‌ها آمیخته به طنز باشد، از زمانی که این فرنچایز محبوب در سال 1998 پا به عرصه دنیای سه بعدی گذاشت، داستان‌های پیچیده بسیاری در دنیای بازی در برابر مخاطبین آن قرار گرفتند. این عناوین، کاراکترهای خود را به درون ماجراجویی‌های مهیج فراوانی وارد کرده که سبب شده جملات متنوع قابل توجهی از هر کدام به یادگار بماند.

جملات و دیالوگ‌های برخی از کاراکترها ممکن است لوس و بی‌کیفیت باشد، با این حال این جملات به بهترین شکل با شخصیت این کاراکترها مطابقت داشته و در عین حال چشم‌اندازی از کوئست آن‌ها را به تصویر می‌کشد. از طرفی برخی دیگر از کاراکترهای بازی جملات و اظهارات احساسی را مطرح می‌کنند که می‌تواند به صورت عمیقی با مخاطب ارتباط برقرار کند. چه در لحظه غم‌انگیز و یا چه در لحظه نشاط ‌آوری را به یاد بیاورید، این فهرست از بهترین نقل‌قول‌های مجموعه بازی‌های سونیک می‌تواند برای هر کدام از طرفداران این مجموعه به شکل‌ها و دلایل متفاوتی درخشان و خاطره‌انگیز قلمداد شود.

12. "یک ماجراجویی اگر بیش از حد آسان باشد، لذتی نخواهد داشت."

شخصیت سونیک مدرن در بازی Sonic Generations

در این نقطه از بازی Sonic Generations، دو شخصیت سونیک کلاسیک و سونیک مدرن لوکیشن‌های قدیمی و مربوط به زمان دریم‌کست را بازیابی کرده و اکنون دوستان آن‎‌ها در این منطقه زندانی شده‌اند. اگرچه هنوز مواردی برای بررسی در دوران مدرن باقی مانده اما هنوز راهی برای پیشروی در این ماجراجویی وجود دارد.

بعد از آن که این دو شخصیت متوجه می‌شوند که به هر هفت آیتم زمردهای Chaos Emeralds نیاز دارند تا به آن‌ها در این کوئست برای بازداشتن شخصیت تایم ایتر (Time Eater) کمک کند، سونیک کلاسیک در اظهارنظری به سخت بودن کارشان در این ماموریت اشاره می‌کند. از سوی دیگر سونیک مدرن کاملا از این چالش استقبال کرده و پستی و بلندهای هر ماجراجویی را می‌پذیرد و با جمله خاطره‌انگیز خود به این موضوع اشاره می‌کند که بدون تلاش و سختی زیاد، این راه اصلا یک ماجراجویی نبوده و لذتی در آن نخواهد بود.

11. "پیش برو و کمی زندگی کن."

شخصیت سونیک در بازی Sonic Frontiers

شخصیت تیلز (Tails)، شخصیت ناکلز (Knuckles) و شخصیت امی (Amy) در فضای سایبری به دام افتاده‌اند و از بین بردن تایتان‌ها ظاهرا تنها راهی خواهد بود که می‌تواند منجر به آزادی آن‌ها شود. در حالی که سونیک در راه خود پیش می‌رود که این ماموریت را به سرانجام برساند، او بسیاری از زمان خود را صرف گذراندن با دوستانش می‌کند که در موقعیت‌های مختلف سر صحبت را با او باز می‌کنند. این جمله در پاسخ به اظهارات شخصیت ناکلز در خصوص زندگی خودش است که به عنوان آخرین جوجه‌تیغی احساس می‌کند که او هیچ انتخابی به جز محافظت از Master Emerald در جزیره Angel Island ندارد.

به عنوان آخرین موجود از نسل خانواده خویش، ناکلز سنگینی بار انجام کاری که به عنوان وظیفه نسل‌های پیشین خود می‌داند را روی دوش‌های خود احساس می‌کند. اما این موضوع تنها او را در چرخه‌ای از انزوا و تنهایی قرار می‌دهد. این شخصیت حتی به آزادی سونیک نیز حسادت می‌ورزد. با این حال سونیک همواره شخصیتی است که به دوستان خود کمک کرده تا گذشته خود را رها کرده و زندگی کردن را یاد بگیرند. سونیک او را تشویق می‌کند که اشکالی نخواهد داشت اگر ناکلز کار دیگری انجام دهد، تجربیات جدیدی را زندگی کند و زمان بیشتری را با دوستان خود بگذراند و همین موضوع سبب می‌شود این جمله به عنوان یکی از بهترین نقل‌قول‌های مجموعه بازی‌های سونیک به خاطر سپرده شود.

10. "آفرین بر تو که یک مترجم جدید اختراع کردی که به ما اجازه می‌دهد با بیگانگان صحبت کرده و متوجه شویم دقیقا چه کاری باید انجام دهیم... اوه نه صبر کن، این کار من بود."

شخصیت تیلز در بازی Sonic Colors

این جمله به نوعی یک شوخی دوستانه بین دو شخصیت تیلز و سونیک که بهترین دوستان یکدیگر هستند به شمار می‌رود. پس از آن که سونیک تمامی ژنراتورها را از بین می‌برد و پس از تمامی ویسپ‌ها (Wisp) را آزاد می‌کند با شخصیت تیلز (Tails) شوخی می‌کند با این مضمون که او با هیچ کدام از ربات‌های اگمن (Eggman) مبارزه نکرده است.

حال آن که تیلز به خوبی بذله‌گویی سونیک را تلافی کرده و مهارت‌های فنی خود را به رخ می‌کشد. چیزی که سونیک از آن بی‌بهره است. این جمله نشان می‌دهد تیلز در عین حال هم می‌تواند از خودش و توانایی‌های منحصر به فردی که دارد دفاع کرده و در عین حال می‌تواند شوخ و طناز باشد. بدین ترتیب با اختراع دستگاهی برای فهمیدن صحبت‌های بیگانگان، نشان می‌دهد سونیک بدون او و مهارت‌هایش نمی‌توانست سر در بیاورد که چه کاری باید انجام دهد.

9. "هه، فقط همین که گذاشتیم ناکلز کنترل سفینه‌ای که مسیر را تا این جا پیمود به دست بگیرد خطر بسیار بیشتری از آن چه تو می‌توانی خطرناک باشی به همراه داشت."

شخصیت سونیک در بازی Sonic Adventure 2

شخصیت اگمن چیزی نمانده بود که دخل سونیک را بیاورد اما در نهایت به صورت زندانی شده در یک کپسول به فضا پرتاپ می‌شود. حال آن که سونیک موفق می‌شود با استفاده از Chaos Control خود را نجات دهد. کاری که تا پیش از این انجام نداده بود و خود را به فضای کلونی تلپورت کند. سونیک این کار را با زمرد جعلی انجام می‌دهد که انجام آن غیرممکن به نظر می‌رسید.

وقتی اگمن، سونیک را می‌بیند نمی‌تواند این موضوع را باور کند. با این حال سونیک علیرغم تجربه ناخوشایندی که داشته، روحیه بذله‌گویی همیشگی خود را حفظ می‌کند و می‌داند که می‌تواند روی هوش شخصیت تیلز و اختراعات او حساب باز کند. با اطمینان از این موضوع، سونیک کنایه‌ای به اگمن می‌زند با این مضمون که مهارت خلبانی شخصیت ناکلز خطر بسیار بیشتری در مقایسه با خطراتی که اگمن ممکن است داشته باشد به همراه داشته است. ناکلز پیش از این باعث سقوط سفینه فضایی آن‌ها روی سیارکی شده بود که در نتیجه آن تمامی زمردهای آن‌ها از بین رفته بود.

8. "خداحافظ، جوجه‌تیغی شدو."

شخصیت سونیک و شخصیت ماریا روباتنیک در بازی Sonic Adventure 2

آخرین سکانس بازی Sonic Adventure 2 به عنوان یکی از لحظات درخشان و احساسی این مجموعه شناخته می‌شود، به ویژه زمانی که بازی برای کنسول دریم‌کست منتشر شد. شخصیت شدو (Shadow) خود را قربانی کرده تا دنیا را از اشتباهات خود نجات دهد و متوجه می‌شود نقشه‌ها و اهداف او برای انتقام نادرست بودند. پس از آن که سونیک به کلونی باز می‌گردد، تمامی شخصیت‌ها در غم از دست دادن محتد خود شریک می‌شوند. این جمله در آخرین لحظه بازی ادا می‌شود.

دقیقا همین جملات برای اولین بار از زبان دوست شخصیت شدو یعنی شخصیت ماریا (Maria Robotnik) پنجاه سال قبل ادا می‌شود. این آخرین جمله‌ای است که شخصیت شدو پیش از کشته شدن ماریا از زبان او می‌شنود و پس از آن شدو درون یک کپسول به زمین فرستاده می‌شود. در بازی از واژه Sayonara استفاده شده که در ژاپنی به معنای خداحافظی است. این جمله یکی از بهترین نقل‌قول‌های مجموعه بازی‌های سونیک بوده که در عین حال هم احساسی و هم قابل تامل است. زیرا جمله‌ای که شدو در هنگام خداحافظی با دوست خود می‌شنود و در پایان نیز دوستان او، شدو را با همین جمله بدرقه می‌کنند.

7. "آنچه که می‌بینی، همان چیزی است که به دست می‌آوری! من فقط شخصی هستم که عاشق ماجراجویی است. اسم من جوجه‌تیغی سونیک است."

شخصیت سونیک در بازی Sonic Adventure 2

این نقل‌قول، تعامل قابل توجهی را بین دو جوجه‌تیغی پرسرعت این مجموعه به نمایش می‌گذارد. در پایان هر دو خط داستانی قهرمان و ضدقهرمان، شخصیت سونیک و شخصیت شدو در فضای کلونی آرک با یکدیگر درگیر می‌شوند. سونیک باید تو‌پ‌انداز Eclipse را از شلیک شدن باز دارد، حال آن که از سوی دیگر شدو به از بازداشتن سونیک نامید شده که تمامی اهداف او مبنی بر انتقام را نقش بر آب کرده است.

شدو از اینکه سونیک را دیده تعجب می‌کند زیرا سونیک در کپسولی گرفتار شده بود که درون فضا منفجر شد. تعجب شدو زمانی بیشتر می‌شود که متوجه می‌شود سونیک به کمک یک زمرد جعلی، Chaos Control را مورد استفاده قرار داده تا بتواند فرار کند. در این هنگام شدو از سونیک می‌پرسد که “تو دقیقا چه چیزی هستی؟” پاسخ سونیک بسیار کامل و بی‌نقص است. او با خیال راحت و به دور از هر گونه حس ترس و پریشانی بیان می‌دارد که چقدر از ماجراجویی لذت برده و چگونه این موضوع، کارهای او را پیش می‌برد.

6. "جعلی؟ به نظر من جوجه‌تیغی جعلی این اطراف تو هستی. تو خودت را با من مقایسه می‌کنی؟ هه! تو حتی به اندازه‌ای خوب نیستی که نسخه جعلی من باشی!"

شخصیت شدو در بازی Sonic Adventure 2

این جمله یکی از بهترین نقل‌قول‌های مجموعه بازی‌های سونیک و یکی نمادین‌ترین موارد آن به شمار می‌رود. در حالی که شخصیت روگ (Rouge) و دکتر اگمن به یکدیگر پیوسته تا زمرد Chaos Emeralds را از جزیره Prison Island سرقت کنند، شخصیت شدو در جنگل با سونیک برخورد می‌کند. در همین جا یکی از مهم‌ترین تعاملات این فرنچایز بین دو جوجه‌تیغی رد و بدل می‌شود.

سونیک، شخصیت شدو را به جعلی بودن متهم می‌کند، زیرا هر دو توسط نیروهای گروه GUN به اشتباه گرفته می‌شوند. همین موضوع سبب می‌شود سونیک، تقصیر را به گردن جرائم شدو بیاندازد و زندانی شود. حال آن که شدو با ایجاد تغییراتی در جملات سونیک، کنایه او را به نفع خود به سونیک بازمی‌گرداند. شدو که به دلیل همین جمله با نام مستعار Edgy the Hedgy نیز شناخته می‌شود، احساس قدرت فراوانی داشته که تا انتهای داستان چیزی مانع از اهداف و نقشه‌های برای دزدیدن زمردها و هم‌چنین انتقام مرگ ماریا نمی‌گیرد.

5. "اگر زمان داری که نگران باشی، پس فرار کن!"

شخصیت سونیک و شخصیت الیزه در بازی Sonic The Hedgehog 2006

این جمله یکی دیگر از مثال‌هایی است که چگونه سونیک، پشتیبان دوستان خود است و به آن‌ها دلگرمی می‌دهد. الیزه به سونیک اطلاع داده که توسط اگمن تهدید شده تا گروگان گرفته شود. بدین ترتیب اگمن می‌توانست از الیزه استفاده کند تا سبب ایجاد شعله‌های فاجعه شود و سپس سولاریس را کنترل نماید. پدر الیزه در تلاش برای مهار قدرت سولاریس جان خود را از دست داده بود. با توجه به چنین موقعیت ناامیدکننده‌ای که به وجود آمده بود، سونیک به الیزه نشان می‌دهد که همیشه راهی دیگر وجود دارد و او را تشویق می‌کند تا همراه سونیک فرار کند. بدین ترتیب روحیه الیزه افزایش یافته و می‌تواند بخشی از نگرانی را از خود دور کند.

رشد شخصیت الیزه نشان می‌دهد سونیک چگونه می‌تواند به کسی که فکر می‌کند برای همیشه در وضعیت سختی گیر افتاده کمک کند. در حالی که الیزه مجددا یاد می‌گیرد تا در پایان داستان لبخند بزند، باری دیگر این جمله را در مقابل سونیک تکرار می‌کند با این مضمون که “اگر باری دیگر نگران شدم، به سمت تو خواهم آمد” و در آهنگ سرنوشت من نیز تاثیر این جمله بر الیزه بیش از پیش نمایان می‌شود تا بدین ترتیب با یکی از بهترین نقل‌قول‎‌های مجموعه بازی‌های سونیک مواجه باشیم.

4. "حتی اگر فکر می‌کنی همه افراد در دنیا علیه تو هستند، این را بدان که من همیشه در کنار تو خواهم ماند. این را فراموش نکن."

شخصیت روگ در بازی Sonic the Hedgehog 2006

در این نقطه از داستان بازی، شخصیت شرور مفایلز (Mephiles) به شدو می‌گوید که توسط بشریت زندانی شده و طرد می‌شود. به دلیل قدرت بسیار زیادی که شدو دارد، او به عنوان یک تهدید در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که ربات E-123 Omega متوجه می‌شود که او کسی است که مسئول این اتفاق است، شدو با شگفتی راه خود را تغییر می‌دهد.

عضو دیگر تیم سیاه یعنی شخصیت روگ نمی‌تواند این عقیده غیرمنصفانه را بپذیرد که پس از تمامی زحماتی که شدو به منظور دفاع از دنیا کشید، اکنون دنیا اینگونه به شکار او بپردازد. پیش از آن که شدو راه خود را بگیرد و برود، روگ دوستی و وفاداری خود به او را یادآوری می‌کند. این یکی از لحظات متاثرکننده بازی بود که نشان می‌دهد علیرغم تمامی حوادثی که ممکن است در پیش باشد، روگ موضع دوستی خود با شدو را حفظ کرده و حتی اگر تنها کسی باشد که در جناح دوستی شدو باقی مانده باشد.

اگرچه شدو همواره بین خوبی و بدی در حال تقلا است، روگ همیشه بخش خوبی نهفته در اعماق او را می‌بیند، حتی اگر هیچکس دیگری چنین عقیده‌ای نداشته باشند. این یکی از بهترین نقل‌قول‌های مجموعه بازی‌های سونیک بوده که نشان می‌دهد یک شخص چگونه فارغ از سرگذشت و پیش‌زمینه داستانی فرد دیگری، به خوبی نهفته در ذات او نگاه می‌کند. حال آن که آینده ممکن است آبستن چه حوادثی برای آن‌ها باشد.

3. "اوه، بله! این اتفاق در حال وقوع است!"

شخصیت سونیک در بازی Sonic Adventure

عنوان Sonic Adventure یک دست‌آورد بزرگ برای این مجموعه به شمار می‌رود که به صورت کامل از گیم‌پلی سه‌بعدی و یک داستان به هم پیچیده بهره می‌برد و به علاوه‌ یک موسیقی متن مهیجی نیز آن را همراهی می‌کند. این بازی هم‌چنین اولین باری بود که شخصیت سونیک و دیگر دوستان قادر به حرف زدن بودند. به همین واسطه این نقل‌قول به عنوان یکی از نمادین‌ترین جملات این مجموعه شناخته می‌شود. زیرا این اولین چیزی است که شخصیت سونیک در بازی Sonic Adventure بیان می‌کند.

داستان سونیک از جایی آغاز می‌شود که او در بالای ساختمان‌های شهر در جست و خیز بوده و به طور مشخصی از این کار لذت می‌برد. درست کمی پیش از آن که متوجه شود پلیس در سطح شهر مشغول تعقیب چیزی است و از همان جا داستان آغاز شود، سونیک لحظه‌ای درنگ کرده تا از بالا به تحسین شهر بپردازد. این جمله یکی از بزرگ‌ترین انعکاس‌های شخصیت او به شمار می‌رود که تا چه اندازه برای ماجراجویی ارزش قائل بوده و چگونه او آزادانه زندگی می‌کند.

2. "اگر دنیا می‌خواهد دشمن من باشد، من هم به مانند همیشه مبارزه خواهم کرد."

شخصیت شدو در بازی Sonic the Hedgehog 2006

در جریان بازی Sonic the Hedgehog 2006، شخصیت شدو همواره در حال درگیری با شخصیت مفایلز است که قصد دارد شدو را وسوسه کند تا به او ملحق شود. با این حال شدو متوجه اهداف مفایلز شده که قصد دارد به ابلیس ملحق شده و زمان و فضا را به صورت کامل از بین برد. پس از آن که مفایلز، شدو را مورد سرزنش قرار می‌دهد، او را با این پرسش مواجه می‌کند که چرا شدو علیرغم آن که توسط مردم در آینده مورد نفرت واقع خواهد شد، حاضر است برای آن‌ها وارد مبارزه شود؟

با این حال، نکوهش‌ها و اظهارنظرهای مفایلز روی شدو کارساز واقع نشده و شدو مبارزه در تمام طول عمر خود را به از بین رفتن دنیا ترجیح می‌دهد. این لحظه خاطره‌انگیزی محسوب می‌شود که طی آن شدو هر گونه حس خودخواهی را محض خاطر دیگران از خود دور می‌کند.

1. "آیا باید به دلیلی نیاز داشته باشم که بخواهم به یک دوست کمک کنم؟"

شخصیت سونیک در بازی Sonic Unleashed

وقتی شخصیت چیپ (Chip) متوجه هویت واقعی خود می‌شود، تلاش می‌کند مشکلی که به وسیله اگمن به وجود آمده را حل کرده و دنیای از هم پاشیده شده را بازیابی کند. پس از قدردانی صمیمانه‌ای که چیپ از سونیک به واسطه لحظات شیرینی که طی ماجراجویی در تمام دنیا با یکدیگر داشتند به عمل می‌آورد، چیپ پرواز کرده و دور می‌شود. با این حال سونیک اجازه رفتن به او را نداده و با استفاده از آرنج‌های طویل خود او را بازمی‌گرداند.

چیپ تلاش می‌کند توضیح دهد که دلیلی وجود ندارد تا سونیک به او کمک کند، زیرا چیپ حافظه خود را بازیافته و ماموریت خود را می‌داند. با این حال سونیک پاسخ می‌دهد که نیازی به دلیل ندارد و در هر صورت به او کمک خواهد کرد زیرا چیپ یک دوست به شمار می‌رود. این نقل‌قول احساسی و سرشار از لطوفت، آن چه که روح و قلب سونیک را تشکیل می‌دهد را نمایان می‌کند. در زیر پوسته شوخ‌طبع او، شخصیتی وجود دارد که عمیقا به دوستان خود اهمیت داده و در لحظه نیاز به آن‌ها کمک می‌کند.

این جمله بدون شک در رتبه نخست بهترین نقل‌قول‌های مجموعه بازی‌های سونیک جای گرفته و به خوبی شخصیت سونیک و هدف او را جمع‌بندی می‌کند. به نوعی که با مخاطب خود ارتباط برقرار کرده و او را تشویق می‌کند تا به دیگران بدون هیج چشم‌داشتی کمک نمایند بدون آن که به دنبال دلیل و انتظار جبرانی برای آن داشته باشند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments