1%
  • 0/10

سیاست‌های آینده نینتندو شامل خلق فرنچایزهای تازه هم خواهد شد

ظاهرا موفقیت‌های ماریو و زلدا کافی نیستند

سیاست‌های آینده نینتندو شامل خلق فرنچایزهای تازه هم خواهد شد ۰ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ اخبار بازی کپی لینک
سیاست‌های آینده نینتندو

شونتارو فوروکاوا در مصاحبه اخیر خود با روزنامه Nikkei تاکید کرد سیاست‌های آینده نینتندو شامل خلق فرنچایزهای جدید هم خواهد شد.

نینتندو اوایل فوریه سال جاری میلادی گزارش مالی خود را از سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ به صورت عمومی منتشر کرد. شرکت ژاپنی در بازه زمانی اکتبر الی دسامبر گذشته حدودا یک میلیارد و ۴۰۴ میلیون ین درآمد داشته که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از افزایشی ۳۷ درصدی خبر می‌داد. مطابق انتظار، فروش بالای محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت نقش بسزایی در دستیابی به چنین موفقیتی داشته‌اند. نینتندو سوییچ در سه ماهه پایانی سال گذشته بالغ بر ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه فروش داشته که ۷۲ درصد این رقم به مدل پایه اختصاص دارد. در ضمن، بد نیست بدانید سوییچ تاکنون نزدیک به ۸۰ میلیون دستگاه در سراسر جهان فروش داشته است.

نینتندو در بازه زمانی اکتبر الی دسامبر سال ۲۰۲۰ مجموعا ۷۵ میلیون و ۸۵۰ هزار نسخه از بازی‌های ویدیویی را فروخت که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۹ هفده درصد رشد را نشان می‌دهد. شرکت ژاپنی همچنین ارقام جدید فروش بازی‌ها را به اشتراک گذاشت که با توجه به آن‌‎ها Mario Kart 8: Deluxe توانسته در سراسر جهان فروشی ۳۳ میلیون و ۴۱۰ هزار نسخه‌ای داشته باشد. رتبه دوم پرفروش‌ترین‌ها به Animal Crossing: New Horizons تعلق دارد که ۳۱ میلیون و ۱۸۰ هزار نسخه فروش دارد. اگرچه کمتر از یک سال از عرضه New Horizons می‌گذرد، این بازی در آستانه تبدیل شدن به پرفروش‌ترین انحصاری نینتندو سوییچ قرار دارد. اینطور که به نظر می‌رسد، دستیابی به چنین موفقیت‌هایی برای مدیران شرکت کافی نبوده و آن‌ها می‌خواهند محصولات خود را گسترش دهند.

شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa) اخیرا مصاحبه‌ای را با روزنامه Nikkei انجام داده است. او در بخشی از صحبت‌های خود به سیاست‌های آینده نینتندو پرداخته و تاکید کرد آن‌ها برای ماندن در بازاری که رشد سریعی دارد و همچنین رقابت با شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت و سونی باید به سمت خلق فرنچایزهای جدید بروند:

با افزایش مدت زمانی که مردم در خانه می‌گذرانند، طیف سرگرمی‌های در دسترس رو به افزایش است.

بازی‌های ویدیویی، ضرورت زندگی نیستند و مصرف‌کنندگان هم زمان محدودی برای تجربه‌شان دارند. بنابراین، بازی‌ها باید چیز جذابی برای ارائه داشته باشند. رقابت سخت شده و من، فرد خوش‌بینی نیستم.

به شخصه مشغول بررسی فرم‌های مختلف سرگرمی هستم. در آینده، نه تنها روی فرنچایزهای قدیمی و پرفروش مانند ماریو و زلدا تمرکز می‌کنیم، بلکه روی خلق فرنچایزهای جدید هم سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

اگر اخبار مرتبط با کنسول‌های بازی را دنبال کرده باشید، احتمالا شایعه‌ها و گزارش‌های غیر رسمی پیرامون نینتندو سوییچ پرو را شنیده‌اند؛ کنسولی که از قدرت سخت افزاری بالاتری نسبت به مدل پایه برخوردار بوده و می‌تواند بازی‌های ویدیویی را با وضوح تصویر 4K اجرا کند. مطابق انتظار، یکی از سوال‌های مصاحبه به سوییچ پرو اختصاص داشت که مدیر نینتندو در پاسخ به آن محتاطانه عمل کرد:

ما به صورت مستمر روی ایده‌های مختلف برای ساخت کنسول‌های جدید و مطابق با انتظارات بازار کار می‌کنیم. مواردی هستند که به دلیل محدودیت‌های مرتبط با تکنولوژی و و هزینه نمی‌توانم درباره‌شان صحبت کنم.

تیم سخت‌افزار و نرم‌افزار در یک ساختمان بوده و ارتباط نزدیکی دارند. آن‌ها همیشه مشغول هم‌فکری هستند تا بتوانند فرم‌های جدیدی از سرگرمی را به ارمغان بیاورند.

ساخت یک سخت‌افزار جدید، نیازمند سال‌ها آماده‌سازی است. در نتیجه، بدون وقفه در حال کار هستیم. در نهایت، عامل تعیین‌کننده در تجاری‌سازی یک محصول قابلیت‌های آن در ارائه یک تجربه جدید است.

در صورتی که شایعه‌های نینتندو سوییچ پرو حقیقت داشته باشد، بدون شک طی ماه‌های آتی خبر در این باره منتشر خواهد شد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments