فیلم Metal Gear Solid؛ منجی فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی؟

افراد درستی در توسعه‌ی این فیلم نقش دارند

فیلم Metal Gear Solid؛ منجی فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی؟ مریم خواجوی ۰ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ اخبار بازی
فیلم Metal Gear Solid

هر چند که هنوز اخبار چندانی از فیلم مورد انتظار Metal Gear Solid منتشر نشده است، صحبت‌های اخیر اسکار آیزاک حول محور فیلم اقتباسی Metal Gear Solid نوید از آینده‌ای درخشان و امیدوارکننده برای فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی می‌دهد.

از زمانی که هیدئو کوجیما در سال ۲۰۰۶ از مذاکرات مبنی بر ساخت اقتباس سینمایی بازی محبوب Metal Gear Solid رونمایی کرد، این اثر از زیر دست فیلم‌سازان و بازیگران متعددی عبور کرد. حتی زمانی صحبت‌هایی مبنی بر حضور کریستین بیل (Christian Bale) در نقش Solid Snake و پاول آندرسون (Paul W.S. Anderson) به عنوان کارگردان به گوش می‌رسید.

نهایتا سازنده‌ی فیلم Kong: Skull Island، جردن ووگت-رابرتز (Jordan Vogt-Roberts) که اتفاقا علاقه‌ی زیادی به بازی‌های ویدیویی دارد،‌ در سال ۲۰۱۴ وظیفه‌ی ساخت فیلم Metal Gear Solid را بر عهده گرفت و اسکار آیزاک برای نقش‌آفرینی به عنوان سالید اسنیک برگزیده شد.

فرنچایز Metal Gear برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ وارد عرصه‌ی بازی‌های ویدیویی شد و با انتشار سومین نسخه‌ی مجموعه به نام Metal Gear Solid در سال ۱۹۹۸ برای کنسول پلی‌استیشن به اوج محبوبیت خود رسید. این نسخه همانند دو قسمت پیشین خود بازیکنان را در نقش Solid Snake قرار می‌داد؛ جاسوسی افسانه‌ای که ماموریت داشت با گروهی تروریستی مبارزه و جلوی فعال کردن مکانیزم‌ هسته‌ای به نام Metal Gear REX را بگیرد.

طرفداران بازی‌های ویدیویی به سرعت شیفته‌ی گیم‌پلی منحصربه‌فرد و خط داستانی پیچیده و جذاب بازی Metal Gear Solid شده و از آن زمان تا به حال این فرنچایز همواره مورد تحسین منتقدان و مخاطبان بوده است.

برای سال‌ها مردم بر این عقیده بودند که اقتباس Metal Gear Solid عملا غیرقابل تصور است و هر فیلم‌ساز باید از موانع زیادی مانند مضامین غنی بازی و قصه‌گویی پیچیده آن عبور کند. با این حال طبق گفته‌های اخیر اسکار آیزاک، او و جردن ووگت-رابرتز به وضوح اهداف کوجیما را درک کرده و می‌توانند به خوبی آن را در فیلم پیاده‌سازی کنند. وی در مصاحبه‌ی اخیر خود از ویژگی‌های فرنچایز متال گیر صحبت کرد.

Metal Gear Solid دوری از خشونت را یادآوری می‌کند

آيزاک در صحبت‌های خود خاطرنشان کرد که فرنچایز Metal Gear در مورد دوری از خشونت است چرا که بازی کاملا بر اساس تکنیک‌های مخفی‌کاری طراحی و ساخته شده است. در واقع Metal Gear Solid همواره تاکید خاصی روی یک روش صلح‌طلبانه برای مقابله با دشمنان داشته است. این ویژگی نه تنها در گیم‌پلی بلکه در روایت بازی نیز خود را نشان می‌دهد که پتانسیل کاملا مناسبی برای ساخت یک اقتباس سینمایی از آن به شمار می‌رود.

صحبت‌های جنجالی اسکار آیزاک در مورد دلیل شکست فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی

اسکار آیزاک در صحبت‌های خود از دلایل شکست فیلم‌های اقتباسی از بازی‌هایی ویدیویی گفت. به عقیده‌ی او هر چند که دلایل زیادی باعث می‌شوند که این آثار در نهایت مخاطبان را ناامید کنند، یکی از دلایل مشترک این موضوع به عدم آشنایی کامل سازندگان با بازی‌های ویدیویی برمی‌گردد. هنگامی که فرنچایزهای محبوبی مانند اساسینز کرید و مورتال کامبت به سینما راه پیدا می‌کنند، بسیاری از طرفداران به راحتی تشخیص می‌دهند که سازندگان تنها به چشم یک ماشین پول‌سازی به آن‌ها نگاه کرده‌اند. بسیاری از اوقات نیز این داستان‌های بزرگ و غنی را افرادی روایت می‌کنند که به ارزش واقعی بازی‌هایی ویدیویی آگاه نیستند.

فیلم Metal Gear Solid
کانپست آرت فیلم Metal Gear Solid

اظهارات اخیر اسکار آیزاک گواه از این است که او و سایر اعضای دخیل در ساخت فیلم Metal Gear Solid آگاهی و درک کاملی از این بازی ویدیویی دارند. به جای بازیگر پول‌سازی که آشنایی زیادی با فرنچایز متال گیر ندارد، سازندگان بازیگری آگاه در این زمینه را انتخاب کرده که نشان از احترام آن‌ها برای طرفداران بازی‌های ویدیویی است.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده، انتظارات از فیلم اقتباسی Metal Gear Solid حتی از قبل نیز بیش‌تر شده و خیلی‌ها معتقدند که اولین فیلم اقتباسی موفق از بازی‌های ویدیویی باشد. شکست فیلم‌های متعدد در این زمینه به این معنا نیست که این سبک از فیلم‌ها هیچ‌گاه موفق نخواهند شد. مخصوصا که در کنار متال گیر فیلم تاخیرخورده‌ی آنچارتد با بازی تام هالند نیز به شدت به اشتیاق طرفداران افزوده و امید است که بتواند مخاطبان را سربلند کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازی Metal Gear Solid با این هدف طراحی شد که حس و حال یک فیلم را به مخاطب بدهد. در واقع تمامی فرنچایز با ایده‌ی ادای احترام هیدئو کوجیما به فیلم‌های جاسوسی غربی ساخته شده است. آثاری که این کارگردان شناخته‌شده با آن‌ها بزرگ شده و در مسیر او تاثیر زیادی گذاشتند.

به نظر می‌رسد که فیلم Metal Gear Solid در دست افراد توانایی که علاقه‌ و احترام زیادی برای بازی‌های ویدیویی دارند قرار دارد که نوید از آینده‌ای درخشان برای فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی می‌دهد. هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای فیلم Metal Gear Solid مشخص نشده است.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا