بررسی پنج مورد از ویژگی های بازی Spider-Man 2

بررسی پنج مورد از ویژگی های بازی Spider-Man 2

از کامبت بهبود یافته تا سیستم جا‌به‌جایی جدید

1%
  • 0/10
بررسی پنج مورد از ویژگی های بازی Spider-Man 2 ۱۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ مقالات بازی کپی لینک

در جریان رویداد پلی استیشن هفته گذشته، سونی و استودیو اینسامنیاک گیمز با انتشار پیش نمایشی دوازده دقیقه‌ای از جدیدترین ویژگی های بازی Spider-Man 2 رونمایی کردند.

با نزدیک‌ شدن به عرضه بازی Spider-Man 2، طرفداران بی‌صبرانه منتظر بودند تا شاهد تغییرات و ویژگی‌های جدید این بازی باشند. خوشبختانه رویداد پلی استیشن هفته گذشته بعد از چندین رونمایی کسل کننده، پیش نمایشی دوازده‌ دقیقه‌ای منتشر شد که در آن تمامی مکانیک‌های گیم‌پلی و ویژگی‌های جدید بازی معرفی شدند.

نگاهی به جدیدترین ویژگی های بازی Spider-Man 2

کامبت – سطح جدیدی از خشونت

تیم توسعه تایید کرده است که داستان بازی حول محور سمبیوت ونوم و پیوند خوردنش با پیتر پارکر می‌چرخد. این جهت‌گیری داستانی به‌طبع سیستم کامبت بازی را دستخوش تحولی عظیم کرده و تجربه‌ای مشابه Spider-Man: Web of Shadows را برای طرفداران به ارمغان می‌آورد. شاید بازی اول با استفاده از گجت‌ها و فینیشرهای متنوع، سیستم کامبت جذابی خلق کرده باشد، اما توانایی‌های جدید مایلز و قدرت‌های منحصر به‌فرد لباس سیمبیوتی پیتر تمام معادلات را بهم می‌زنند و سیستمی جدید را به طرفداران معرفی می‌کنند. از تغییرات قابل توجه در مکانیک‌های گیم‌پلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارایی دکمه L1 تغییر کرده و مثل دو بازی قبلی چرخ گجت‌ها را باز نمی‌کند، بلکه قدرت‌ها و توانایی‌های منحصر به‌فرد لباس سیمبیوتی پیتر را شامل می‌شود.
  • با اضافه شدن قابلیت Parry، می‌توان برخی حملات را بلاک کرد.
  • انیمیشن‌های جدیدی به حملات عادی و فینیشرهای پیتر و مایلز اضافه شده است.

مکانیک تار زدن – سریعتر از همیشه

یکی از ویژگی هایی جدید بازی Spider-Man 2 که طرفداران متوجهش شدند، سرعت تار زدن پیتر و مایلز بود که نسبت به دو بازی قبل ارتقا قابل توجهی داشته است. خوشبختانه تیم توسعه اینسامنیاک گیمز به تمامی بازخوردها گوش می‌دهند و تغییرات لازم را اعمال می‌کنند. ورود به نسل نهم خودش به‌تنهایی می‌تواند از دلایل بهبود یافتن مکانیک تار زدن باشد. تیم توسعه با بهره‌گیری از قدرت کنسول، مکانیک‌های نوسانی را به‌خوبی تنظیم کرده‌اند تا تجربه‌ای یکپارچه و همه‌جانبه را به ارمغان بیاورند. اگرچه تنها بخش‌های مختصری از گیم‌پلی تاکنون به نمایش گذاشته شده است و تفاوت تار زدن بین این سه عنوان تاحدودی مشهود است.

مکانیک‌های جدید سیستم جابه‌جایی – سریع و با استایل

علاوه بر بهبود سرعت تار زدن، اینسامنیاک گیمز مکانیک‌های جدیدی را معرفی کرده که تاثیر بسزایی در گیم‌پلی بازی دارند. اولین مکانیک جدید Super Slingshot نام دارد و مشابه بازی‌های قبلی، پیتر و مایلز می‌توانند به دو قطب موازی تار زده، خودشان را عقب بکشند و از نیروی حاصله برای پرتاب شدن به آسمان استفاده کنند. مکانیک جدید بعدی نیز Web Wings نام دارد که به پیتر و مایلز اجازه می‌دهد با سرعت نسبتا بالایی پرواز کنند. همچنین تونل‌های بادی متعددی در سرتاسر شهر طراحی شده تا سرعت بیشتری به پرواز آنها هنگام استفاده از این قابلیت بدهد.

علاوه بر این، مکانیک Web Wings می‌تواند از طریق سه درخت مهارت طراحی شده، ارتقا یابد و به بازیکنان این فرصت را بدهد تا زمان بازی خود را افزایش داده و پویایی‌های جدید گیم‌پلی را کشف کنند. این قابلیت‌های جدید نه تنها تجربه کلی گیم‌پلی را بهبود می‌بخشند، بلکه گرافیک و جلوه‌های بصری بهبود یافته بازی را نیز بهتر به نمایش گذاشته و نوید یک ماجراجویی بصری خیره کننده و فریبنده را در دنیای گسترده Spider-Man 2 می‌دهند.

لحن روایت تیره‌تر – ظهور ابرشروری ترسناک

با در نظر گرفتن لباس سیمبیوتی، تغییر در لحن روایت داستان یکی از قابل پیش بینی‌ترین تغییرات بازی Spider-Man 2 است، به خصوص پس از معرفی شخصیت ونوم به‌عنوان یکی از آنتاگونیست‌های اصلی در جریان رویداد پلی استیشن سال ۲۰۲۱. با نگاهی عمیق‌تر به تعاملات بین مایلز و پیتر، می‌توان اطمینان داشت که مسیر تاریک داستان ممکن است با آنچه طرفداران قبلا دیده‌اند بسیار متفاوت باشد. از صدای خشن و طرز صحبت کردنش با مایلز گرفته تا پرتاب کردن یک غیرنظامی روی زمین،‌ پیتر تحت تاثیر نیروی تاریک سیمبیوت قرار گرفته و اگر اوضاع از این بدتر پیش برود، ونوم کنترل پیتر را برای همیشه بدست می‌گیرد و ابرقهرمانی که سال‌هاست دوستش داریم به موجودی بی‌رحم، ترسناک و شرور تبدیل می‌شود.

تعویض شخصیت – به‌کارگیری یکی از قابلیت‌های GTA V

استودیو اینسامنیاک گیمز با الهام گرفتن از بازی Grand Theft Auto 5 که با موفقیت از قابلیت تعویض شخصیت‌ها برای تقویت داستان خود استفاده کرد، ویژگی مشابهی را در بازی Spider-Man 2 پیاده سازی کرده است که به‌واسطه‌اش بازیکنان می‌توانند بین پیتر و مایلز سوییچ کنند. در حالی که هنوز مشخص نیست آیا این قابلیت تنها به کمپین بازی اختصاص دارد یا نه، اما سوییچ کردن بین مایلز و پیتر نوید ادغام دو بازی قبلی را می‌دهد و تجربه‌ای منحصر به‌فرد را برای دوست‌داران بازی‌های ابرقهرمانی رقم می‌زند.

مراحل تولید بازی Marvel’s Spider-Man 2 هنوز ادامه دارد و پاییز سال جاری به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه می‌شود.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

11 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments