#مهسا_امینی

دردسرهای بی‌پایان؛ آیا عرضه‌ی Halo Infinite دوباره تاخیر می‌خورد؟

ظاهرا شرایط وخیم‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد

دردسرهای بی‌پایان؛ آیا عرضه‌ی Halo Infinite دوباره تاخیر می‌خورد؟ سورنا رضایی ۰ ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ اخبار بازی
عرضه‌ی Halo Infinite

یکی از اینسایدرهای مایکروسافت ادعا کرده احتمالا عرضه‌ی Halo Infinite تا سال ۲۰۲۲ عقب می‌افتد و نسخه‌ی ایکس‌باکس وان این بازی هم لغو خواهد شد.

مایکروسافت طی ماه‌های گذشته مانور زیادی روی Halo Infinite داده بود و همین مسئله هم باعث شد تا انتظارات نسبت به آن بالا برود. زمان موعود فرا رسید و نخستین ویدیوی گیم‌پلی در جریان Xbox Games Showcase به نمایش گذاشته شد. اگرچه گان‌پلی بازی بسیار روان و جذاب به نظر می‌رسید اما جلوه‌های بصری بسیار ناامیدکننده بودند. افزایش انتقادها نسبت به بافت‌ها و مدل‌ها استودیوی 343 را به واکنش واداشت. آن‌ها اعلام کردند ویدیو از نسخه‌ی اولیه ضبط شده بود. از همین رو، گرافیک فنی ایرادات بسیاری داشت. ارائه‌ی این توضیحات هم نتوانست عده‌ای از طرفداران را راضی کند تا عرضه‌ی هیلو اینفینیت به سال ۲۰۲۱ میلادی موکول شود.

یکی از اینسایدرهای مایکروسافت که با نام Sponger در فروم ResetEra فعالیت می‌کند، احتمال تاخیر دوباره در عرضه‌ی Halo Infinite را مطرح کرده است. طبق ادعای او، استودیوی 343 قصد داشت جدیدترین نسخه‌ی هیلو را با وضوح تصویر 1080p روی ایکس‌باکس وان اس اجرا کند اما تاکنون حتی به وضوح تصویر 900p هم دست نیافته است. مشکلات به همین مورد ختم نمی‌شود. ظاهرا عدم بارگذاری مدل‌ها و بافت‌ها روی خانواده‌ی ایکس‌باکس وان وخیم‌تر از چیزی است که در دموی Xbox Games Showcase دیدیم. Sponger در ادامه نوشت تیم توسعه قصد دارد با اعمال تغییراتی روی موتور گرافیکی، نحوه‌ی عملکرد پردازنده و سایر بخش‌های نسخه‌ی ایکس‌باکس وان به اهداف مد نظر برسد.

با توجه به گفته‌های Sponger، مایکروسافت و استودیوی 343 مصمم هستند Halo Infinite را به «بهترین هیلو در تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی» تبدیل کنند. از همین رو، در صورتی که شرایط مطابق برنامه‌ریزی‌ها پیش نرفته و مجبور به کنار گذاشتن نسخه‌ی ایکس‌باکس وان یا تاخیر دوباره در انتشار باشند، این کارها را انجام خواهند داد. رخ دادن چنین اتفاقاتی به هیچ وجه دور از انتظار نبوده است. پس از اینکه تایید شد Infinite برای کنسول‌های نشل هشتم، نهم و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود، گروهی از کاربران و کارشناسان پیش‌بینی کردند تیم توسعه در روند بهینه‌سازی بازی روی پلتفرم‌های هدف با مشکلاتی مواجه خواهد شد؛ زیرا تفاوت‌های بسیاری بین آن‌ها وجود دارد.

ظاهرا چالش‌هایی که استودیوی 343 در روند توسعه‌ی Halo Infinite با آن‌ها مواجه شده، یک درس عبرت برای مایکروسافت بوده است. این شرکت در گذشته گفته بود تمامی انحصاری‌هایی که طی چند سال آینده به بازار می‌آیند، روی ایکس‌باکس وان هم قابل تجربه هستند اما چنین چیزی را شاهد نخواهیم بود. عناوین جدید ردموندی‌ها از جمله Avowed ،Fable ،State of Decay 3 و Forza Motorsport همگی فقط برای ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی توسعه می‌یابند.

در پایان، تاکید می‌کنیم تمامی موارد گفته شده شایعه بوده و نمی‌توان درباره‌ی صحت آن‌ها قضاوت کرد.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا