توسعه دهندگان CoD Vanguard به دنبال تغییراتی بنیادین در نحوه ریسپاون بازیکنان

عصبانیت کاربران منجر به تغییراتی عظیم در بازی ونگارد شده است

توسعه دهندگان CoD Vanguard به دنبال تغییراتی بنیادین در نحوه ریسپاون بازیکنان نیما خدارحمی ۰ ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ اخبار بازی
تغییرات ریسپاون در CoD Vanguard

تیم توسعه دهنده بازی Call of Duty: Vanguard پس از عصبانیت بسیاری از کاربران تصمیم به ایراد تغییرات اساسی در بازی گرفت که گمان دارند این بازی را سرگرم کننده‌تر و البته منصفانه‌تر می‌کند!

از زمان محبوب شدن سبک شوتر اول شخص و فراگیری آن در میان کاربران، بخش زنده شدن پس از مرگ یا به اصطلاح ریسپاون شدن (Respawn) یکی از بخش‌های پر بحث و گفتگو بوده و همیشه استودیوهای متفاوت به دنبال طراحی و توسعه روش‌های نوین بوده که به معنای واقعی هیچکدام آن‌ها به نتیجه مطلوبی دست نیافته و نحوه ریسپاون کاربران در بازی از حدود سه دهه پیش تا به امروز یکسان بوده است.

یکی از معروف‌ترین سری بازی‌های این سبک، سری بازی Call of Duty بوده که بدون شک بسیاری از ما حداقل یک مرتبه بخش آنلاین یکی از نسخه‌های این سری بازی محبوب را تجربه کرده‌ایم. حال تیم توسعه بازی Call of Duty: Vanguard یعنی Sledgehammer به تازگی موضوع ریسپاون شدن را از نو در انجمن‌های آنلاین خود به میان آورده و از کاربران طلب ایده نو کرده است. آن‌ها در عین حال در حال آزمون و خطا برای طراحی و توسعه روشی نوین در این بخش از بازی‌های شوتر اول شخص هستند که نتایج آن را در پلی لیستی آزمایشی یا Experimental Playlist در بازی ونگارد با کاربران به اشتراک می‌گذارند.

تیم Sledgehammer طی توییتی در صفحه رسمی خود، از انتشار پلی لیست آزمایشی برای عرضه ایده، روش و منطق نو در بازی‌های شوتر اول شخص خود خبر داد. شما اگر وارد این پلی لیست شوید، متوجه می‌شوید که نقطه ریسپاون شما کمتر از پیش تصادفی است. به عبارت دیگر، تیم Sledgehammer قصد دارد روشی برای ریسپاون شدن عرضه کرده که شما در اولین لحظه ورود دوباره خود به بازی، احساس خطر از طرف دشمنان خود نداشته باشید.

پلی لیست آزمایشی موجود در بازی Call of Duty: Vanguard مثل هر پلی لیست آزمایشی دیگر محدود بوده و ما تنها در سه نقشه بازی یعنی Shipment، Das Haus و Dome این روش جدید را مشاهده می‌کنیم. در این بخش، چهار مد Team Deathmatch، Kill Confirmed، Domination و Hardpoint فعال هستند. به گفته تیم Sledgehammer منطق جدید ریسپاون در این بازی، بیشتر در حالت‌های عملیات محور (Objective Based) قابل لمس بوده و کاربران برای درک بهتر این تغییرات عمده، باید به تجربه چنین حالت‌هایی بپردازند.

در همین راستا، تیم Sledgehammer از کاربران درخواست کرد که نظرات و انتقادات خود را به طور مستقیم با تیم سازنده در میان بگذارند و به برخی پرسش‌ها پاسخ دهند. پرسش‌های Sledgehammer شامل مدت زمان بازگشت دوباره به بازی، قابل پیشبینی بودن یا نبودن نقطه ریسپاون خود و دشمن، میزان تله گذاری دیگر کاربران در نقاط ریسپاون و میزان علاقه کاربران به این روش جدید ریسپاون در بازی ونگارد می‌شوند.

در حال حاضر هیچ خبر رسمی مبنی بر دائمی شدن این روش ریسپاون جدید در بازی Call of Duty: Vanguard از طرف تیم توسعه دهنده منتشر نشده و البته تاریخ پایان این پلی لیست نیز اعلام نشده است. ما گمان داریم که تیم Sledgehammer تا رسیدن به نتیجه‌ای نهایی این پلی لیست را نگه داشته و به انتظار نظر کاربران می‌نشیند که ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد.

شاید بپرسید چرا چنین ایده‌ای به ذهن توسعه دهنده خطور کرد و پاسخ آن را عصبانیت کاربران از قابل پیشبینی بودن نقاط ریسپاون در بازی اعلام کرد که سبب کمین کردن دشمنان می‌شد و در نتیجه تیم Sledgehammer تصمیم به ایراد تغییراتی بنیادین گرفت. در حال حاضر بازی Call of Duty: Vanguard برای کنسول‌های نسل هشتمی پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/سری اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است. آیا شما پلی لیست آزمایشی بازی ونگارد را تجربه کرده‌اید؟ فکر می‌کنید تغییرات صورت گرفته می‌تواند باعث پیشرفت این بازی و به طور کلی بازی‌های شوتر اول شخص شود؟ منتظر نظرات شما هستیم.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا