#مهسا_امینی

تماشا کنید: تریلر جدید بازی Bleak Faith: Forsaken اکشن هیجان‌انگیز در دل اتمسفر تاریک را نمایش می‌دهد

دنیای خارق‌العاده Bleak Faith مملو از راز‌های نهفته است

بازی‌های کوچکی که توسط تیمی با تعداد کم توسعه می‌یابند، همیشه بین گیمرها محبوب بوده و بسیاری از مواقع شاهد عملکرد عالی این بازی‌های بوده‌ایم. حال یکی از بازی‌های مستقل پیش‌روی ما، بازی سوم شخص، جهان باز، نقش آفرینی و ترسناک Bleak Faith: Forsaken است.

روز گذشته میسو ووکچویچ (Miso Vukcevic) و میرکو استانیچ (Mirko Stanic) تریلری جدید از بازی خود را در اختیار ما قرار دادند و لازم به‌ذکر است که پروژه این بازی در Kickstarter و در آگوست سال ۲۰۱۹ آغاز شده است. شما در بازی Bleak Faith: Forsaken در دنیایی که هرگز در گذشته تجربه‌اش را نداشته‌اید به جنگ رفته و به‌عنوان آخرین بازمانده از نسل انسان‌های تلاشگر خط مقدم و در قالب یکی از آخرین‌های گروه Forsaken (فراموش شده) در تلاش برای شکست دادن قدرت روزافزون و وحشتناک Omnistructure (شخصیتی که همه چیز در خود دارد) هستید. مادامی که خود را در دنیایی که هیچ تشابهی با دنیای پیشین ندارد دیدید، باید دوام آورده و سازگار شوید. جهان منتظر شما نمی‌ماند و همه جا را فرا می‌گیرد و شما باید برای شکست او تلاش کنید. کیش شما سرنوشتتان را می‌سازد. در ادامه قصد داریم نگاهی به کلیت بازی Bleak Faith: Forsaken داشته باشیم.

فضای کلی بازی

سنگینی حضور به‌عنوان یکی از آخرین بازماندگان Forsaken و وظیفه نجات و محافظت از انسانیت را بر دوش خود حس می‌کنید. از روی دیگر قدرت و هدف شما در لایه‌های از رمز و راز پوشیده شده و زمانی که در جای جای Ominstructure سفر می‌کنید، با معنای واقعی تنهایی، طردشدگی و وحشت روبه‌رو می‌شوید. بازی Bleak Faith: Forsaken تلفیقی از سبک بازی‌های سایبرپانک و فانتزی تاریک بوده و داستان و تجربه‌ای نو را در اختیار کاربرانی که به‌دنبال تجربه تازه هستند قرار می‌دهد. دنیای شما مملو از داستان و راز بوده و کوچک‌ترین بخش از این اثر نیز با شوق فراوان و وابستگی به هنر طراحی شده است. شما در این بازی به‌طور کلی با بیش از ۳۰ ساعت محتوای متفاوت، کلاس‌های متفاوت و هوش مصنوعی که با پیشرفت شما تغییر می‌یابد سروکار داشته و هرگز با تکرار و یک‌نواختی روبه‌رو نمی‌شوید.

ویژگی‌های اصلی

جهان باز

معمار دنیا، Omnistructure، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های این اثر است. این شخصیت یا به‌بیان دیگر دنیا با دقت بسیار بالا طراحی و ساخته شده و هدف Bleak Faith ارائه داستان و ساختاری نو از شخصیت، درکنار دیدگاه‌ها و ساختارهای سنتی‌ست. دنیای این عنوان بسیار پرپیچ‌وخم و پر راز بوده که بدون شک قوه تخیل و کنجکاوی هر گیمری در زمان رویارویی با آن برانگیخته شده و انتخابات متفاوت انجام می‌دهند. دنیا به گونه‌ای طراحی شده که در هر مقطع و منطقه با محتوایی تازه روبه‌رو شوید و شما همیشه به مسیری که انتخاب نکردید نیز فکر کرده و درباره آن کنجکاو باشید. عنوان Bleak Faith از مکان‌های باز و البته بسته ساخته شده که اکثریت فضاهای بسته از سبک Metroidvania با تغییراتی اندک پیروی می‌کنند. ما قصد داریم در این بازی احساسی را که اولین بار یک بازی سه بعدی با دنیایی که در آن تکرار وجود ندارد را به شما القا کرد بازسازی کنیم. جهان باز بازی Bleak Faith قصد دارد شما را بیشتر با دنیای Forsaken آشنا کند. در این دنیا کمتر مکان خوش‌آیندی برای Forsaken وجود داشته و تنها مقرهای آن‌‌ها تاحدی برای آن‌ها امن هستند که البته همین مکان‌ها نیز نمونه‌های زیادی داشته و باید آن‌ها را طول مسیر بیابید. به‌طور کلی هیچ‌جای دنیای شما امن نیست.

مبارزات بی‌رحمانه

شما در این بازی باید انتظار انبوهی از مبارزات سهمگین و البته با طراحی دقیق را بکشید که با سرعت بالا، اکشن زیاد و کیفیت خارق‌العاده شما را به‌وجد می‌آورند. در این بازی نباید از چالش فرار کرده و بالعکس در دل چالش می‌رویم. بااینکه تیمی کوچک هستیم، راضی به توسعه سیستم مبارزاتی ضعیف نشدیم. در مبارزات همه چیز به‌هم خواهد ریخت و بسیار خشمگین هستند. مبارزات در این بازی خطر و آدرنالین را وارد بدن شما می‌کنند. سریع، نیازمند عکس‌العمل به‌جا و بی‌رحم. شما برای هر پیروزی باید بجنگید و هیچ‌چیز آسان به‌دست نمی‌آید. شما درهر حال طی مسیر باید مبارزه کنید و باید از بین حملات مخفیانه، درگیری رو در رو و مبارزه از راه دور یکی را انتخاب کرده و سیستم مبارزاتی خود را نسبت به گذشته تغییر دهید. سیستم مبارزاتی این بازی برخی اوقات به شما اجازه فرار را نیز داده که البته به چینش کلاس شما ارتباط دارد.

اکوسیستم

قرار گرفتن تحت نظر Omnistructure بدون شک حس ناامنی بیشتری نسبت به قرار گرفتن تحت نظر چند گروه یا هوش مصنوعی را دارد. ساکنین Omnistructure در آن به جنگ پرداخته، رشد می‌کنند، توسعه می‌یابند، تغییر کرده و سازگار می‌شوند. برای مثال ممکن است یکی از غول‌های درنده درون بازی را زمانی که از پای درآوردید، بار بعدی برای او در کار نباشد و هرگز با آن روبه‌رو نشوید. بازی ما جنگی بی پایان میان زمان و دشمنان بوده و همه در تلاشند تا دیگری را شکست دهند. پس شما تنها دشمن نیستید. شما در این جهان باید شکار و غارت کنید تا در بالاترین رتبه قرار گرفته و بتوانید زنده بمانید. ما با هوش مصنوعی سازگار با پیشرفت شما روبه‌رو هستیم، پس مبارزه پیشین شما با مبارزه جدیدتان هیچ تشابهی نداشته و خود را باید آماده چالشی جدید بکنید و هوش مصنوعی بازی اطمینان می‌یابد که شما گارد خود را پایین نیاورید. بااین حال بازی از برخی بخش‌های خطی پیروی کرده که بخش‌های اصلی داستان هستند تا شما را در مسیر درست قرار دهند. اکوسیستم بازی هر ثانیه را پر از شور و هیجان می‌کند.

بقا

دربرابر دشمنان بجنگید و ورای قدرت روزافزون Omnistructure زنده بمانید. بسازید، غارت و شکار کنید تا مسیر پیروزی را بیابید. یک کلاس بچینید، آن را پیشرفت دهید، شخصیت خود را ارتقا دهید، وسیله بسازید و سالم بمانید. از بیماری کشنده Puppet و گروه‌هایی که می‌توانند سفر شما را تغییر دهند دوری کنید. از مخفی کاری و محیط اطراف به نفع خود بهره ببرید. مبارزه همیشه بهترین راه نبوده و گاهی با تاکتیک نو می‌توانید پیروز شوید.

طبق گفته توسعه دهندگان این اثر، ما شاهد عرضه آن طی سال ۲۰۲۱ برای رایانه‌های شخصی در شبکه استیم خواهیم بود. آن‌ها همچنین اشاره داشتند که این عنوان برای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز منتشر خواهد شد، بااین حال تاریخ انتشار آن برای این دو کنسول مشخص نشده است. همانطور که مطالعه کردید، توسعه دهندگان این عنوان قصد دارند تجربه‌ای تازه را به دنیای بازی‌های ویدیویی ارائه داده و باید دید این ایده‌های تازه و بسیار نوآورانه تا چه میزان عملی می‌شوند. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این بازی می‌توانید سطح بازی‌های مستقل را بیش از پیش بالا ببرد؟ منتظر نظرات شما هستیم.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا