بهترین کنسول سال ۲۰۲۴
1%
  • 0/10

بهترین کنسول سال ۲۰۲۴ | چگونه کنسول مناسب خود را در ۲۰۲۴ بشناسیم؟

سال ۲۰۲۴، یکی از شلوغ‌ترین سال‌ها از نظر تعداد سخت افزار گیمینگ است!

بهترین کنسول سال ۲۰۲۴ | چگونه کنسول مناسب خود را در ۲۰۲۴ بشناسیم؟ ۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ترین‌ها (بازی) کپی لینک

انتخاب بهترین کنسول سال ۲۰۲۴ کار سختی است. نسخه جدید پلی استیشن، قدرت همیشه زیاد ایکس باکس، کنسول‌های دستی نینتندو و حالا رایانه‌های شخصی دستی، انتخاب گزینه درست برای ما را سخت کرده‌اند!

نسل نهم کنسول‌های بازی‌های ویدیویی کار خود را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرده و پس از حدودا چهار سال تقریبا به تکامل رسیده‌اند. کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/سری اس مشکل عرضه ابتدایی را پشت سر گذاشته و بازی‌های بزرگ نیز به خوبی از تکنولوژی‌های نسل نهمی این دو غول بهره می‌برند. از سوی دیگر کنسول نینتندو سوییچ که در حقیقت کنسولی میان نسلی بوده، با وجود برخی مشکلات، قدرتمند در حال ادامه دادن به مسیر خود است.

در کنار کنسول‌های اصلی شرکت‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو، طی سال‌های اخیر نام‌های بزرگ دیگری وارد جهان پر تنش سخت افزار گیمینگ شده و با الهام گرفتن از غول‌ها، دستگاه‌های متفاوتی را ارائه داده‌اند که هر کدام برای دسته‌ای خاص از مخاطبین مناسب است. در ادامه قصد داریم سخت افزار مناسب برای گروه‌های مختلف را مشخص کنیم.

چگونه کنسول مناسب خود را در ۲۰۲۴ انتخاب کنید؟

انتخاب کنسول مناسب در سال ۲۰۲۴، به خصوص با ازدیاد سخت افزار جذاب در این سال، کاری بس دشوار است. به باور ما اولین ملاک شما باید ارزش مالی کنسول نسبت به عملکردی است که کنسول ارائه می‌دهد. پس از آن نگاهی به سخت افزار جانبی و محتوایی که با بودجه شما در اختیارتان قرار می‌گیرد فکر کرد.

پس از آن باید نگاهی به ویژگی‌های کنسول داشت. آیا شما به کنسولی با قابلیت پخش 4K اهمیت داده یا کیفیت ۱۰۸۰ یا ۱۴۴۰ شما را راضی نگه می‌دارد؟

در نهایت باید به کتابخانه بازی‌ها توجه داشت. این روزها بازی‌های انحصاری نقش مهمی در انتخاب کنسول دارد. برای مثال، شما در کنسول پلی استیشن عنوانی چون God of War را دریافت کرده و در کنسول‌های ایکس باکس عنوانی چون Halo: Infinite را می‌توانید تجربه کنید.

بهترین کنسول همه جانبه  ۲۰۲۴: ایکس باکس سری ایکس

کنسول ایکس باکس سری ایکس به لطف ۱۲ ترافلاپس قدرت خود، قوی‌ترین کنسول نسل نهمی روی کاغذ است. علاوه بر آن، شما در ایکس باکس می‌توانید به لطف اشتراک گیم پس، صدها بازی بی نظیر از جمله تمام بازی‌های انحصاری قدیمی و جدید این کنسول را تجربه کنید. توجه داشته باشید که بازی‌های انحصاری این کنسول در اولین روز انتشار وارد سرویس گیم پس می‌شوند.

این موضوع به تنهایی حجم زیادی از پول را برای شما ذخیره می‌کند. امروزه بسیاری از بازی‌ها با قیمت سرسام آور ۷۰ دلار عرضه می‌شوند، اما برخی از آن‌ها را می‌توان به صورت رایگان به لطف گیم پس تجربه کرد.

علاوه بر عرضه بازی‌های انحصاری و ترد پارتی در گیم پس، شما می‌توانید با در اختیار داشتن این اشتراک در فروشگاه نیز تخفیف کسب کنید. در کنار آن، ایکس باکس تنها کنسول بازی نبوده و ویژگی‌های سرگرمی بیشتری در خود داشته که یکی دیگر از برتری‌های ایکس باکس نسبت به پلی استیشن است. در نهایت باید افزود که ایکس باکس بیش از پلی استیشن شبیه به رایانه شخصی است!

بهترین کنسول لوکس ۲۰۲۴: پلی استیشن ۵

در زمان انتشار این مطلب، شایعات زیادی پیرامون نسخه پرو از پلی استیشن ۵ شنیده می‌شود، این در حالی است که پلی استیشن ۵ معمولی گران قیمت‌ترین کنسول نسل نهمی است. شما در کنار خرید پلی استیشن ۵، باید پول زیادی را صرف تجربه بازی‌های انحصاری این کنسول کنید. این موضوع در حالی که کاربران زیادی را آزار داده، عنوان پرفروش‌ترین کنسول نسل نهمی را از آن سونی و پلی استیشن ۵ کرده است.

موضوع بعدی ظاهر جذاب و مدرن کنسول است. این کنسول به قدری زیبا بوده که فضای خانه شما را دست خوش تغییرات مثبت می‌کند و این در حالی است که کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس به عنوان ساده‌ترین کنسول‌های تاریخ شناخته می‌شوند.

موضوع دیگر که کنسول پلی استیشن ۵، البته مدل اسلیم را بسیار محبوب کرده، فضای یک ترابایتی در عوض فضای حدودا ۸۰۰ گیگابایتی نسخه معمولی است. از نکات منفی این کنسول نسبت به کنسول‌های ایکس باکس می‌توان به فقدان قابلیت Quick Resume اشاره داشت و این در حالی است که فضای اس اس دی این کنسول سرعت و قدرت بیشتری نسبت به همتای خود دارد. به طور کلی اگر قادر به صرف هزینه گزاف هستید، کنسول پلی استیشن ۵ می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

بهترین کنسول قابل حمل ۲۰۲۴: نینتندو سوییچ اولد

یکی از موضوعاتی که احتمالا دلیل اصلی فروش بی سابقه نینتندو سوییچ بوده، عملکردی عالی در هر دو حالت دستی و ثابت است. این موضوع به شما اجازه مانور بیشتر و استفاده بهینه از این کنسول را می‌دهد. علاوه بر آن، کتابخانه انحصاری این کنسول به لطف شاهکارهایی چون سری The Legend of Zelda، Pokémon و Super Mario همیشه مخاطبین را شگفت زده می‌کند.

علاوه بر موضوعات گفته شده، مانیتور اولد این کنسول جذاب شما را شگفت زده می‌کند. رنگ‌های خارق العاده این مانیتور هفت اینچی، این کنسول را تبدیل به کنسول مناسب رقابت با کنسول‌های نسل نهمی کرده و این در حالی است که سال‌های طولانی از انتشار اولیه این کنسول می‌گذرد.

اما نباید فراموش کرد که این کنسول به دلیل اندازه و البته سن خود، فاصله زیادی از نظر قدرت کلی نسبت به پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس دارد. در نتیجه اگر بیش از قدرت و جلوه‌های بصری بی نظیر به دنبال کنسولی مسافرتی با بازی‌های انحصاری بی نظیر هستید، در خرید این کنسول، به خصوص نسخه اولد آن به همراه کنترلرهای پرو شک نکنید.

بهترین کنسول رترو ۲۰۲۴: نینتندو سوییچ لایت

کنسول نینتندو سوییچ لایت، برادر کوچک‌تر نینتندو سوییچ اولد، یکی دیگر از کنسول‌های ارزشمند سال ۲۰۲۴ است. این کنسول از قابلیت‌هایی مانند حالت ایستاده و اتصال به تلویزیون و مانیتور و همچنین قابلیت جداسازی کنترلرها یا مانیتور بی نظیر اولد بهره نبرده، اما در عوض وزن بسیار کمی داشته و قیمت بسیار پایین‌تری دارد که ما را به یاد کنسول‌های دستی قدیمی می‌اندازد.

از لحاظ عمر باطری نیز این کنسول زبان زد بوده و برای مسافرت‌های طولانی مدت همراه بی نظیر شما خواهد بود. موضوعی که بسیاری را از خرید این کنسول منصرف می‌کند، اندازه به مراتب کوچک‌تر مانیتور کنسول است. با این وجود فراموش نکنید که مانیتور کوچک‌تر سبب افزایش تراکم پیکسل‌ها و افزایش نسبی کیفیت کنسول شده است.

در نهایت باید بار دیگر به کتابخانه بی نظیر کنسول‌های سوییچ نگاه داشت. وجود بازی‌های انحصاری جذاب در کنار بازی‌های بتل رویال بزرگ چون اپکس لجندز و فورتنایت در این کنسول، می‌تواند به خوبی نیاز شما را برطرف کند.

بهترین کنسول اقتصادی ۲۰۲۴: ایکس باکس سری اس

ایکس باکس سری اس با مهندسی بی نظیر خود، بدون شک یکی از بهترین و قدرتمندترین کنسول‌های تاریخ نسبت به مبلغ خود است. این کنسول مهندسی مشابهی با کنسول ایکس باکس سری ایکس داشته و از همین رو موفق شده با سخت افزار به مراتب ضعیف‌تر، عملکردی فوق العاده عالی را در اختیار ما قرار دهد.

بار دیگر موضوعی که این کنسول را به شدت ارزشمند کرده، سرویس ایکس باکس گیم پس است. از این رو که کنسول ایکس باکس سری اس فاقد درایو نوری بوده، سرویس گیم پس حتی بیش از پیش به چشم می‌آید. قدرت بالای کنسول، قیمت بسیار پایین آن و البته کتابخانه عظیم و انحصاری‌های جذاب موجود در سرویس گیم پس، باعث شده این کنسول انتخاب افراد زیادی باشد.

لازم به ذکر است که بسیاری این کنسول را حتی کنسولی قابل حمل می‌داند! کنسول ایکس باکس سری اس حجم و وزن بسیار کمی نسبت به دیگر کنسول‌های خانگی داشته و همین موضوع باعث شده به راحتی در کیف و کوله مسافرتی جا گرفته و همراه سفرهای شما بشود.

در نهایت باید افزود که نسخه یک ترابایتی این کنسول نیز به تازگی در دسترس قرار گرفته و باید گفت که ارزش این کنسول نیز مانند نسخه ۵۰۰ گیگابایتی خود بسیار بالا بوده و می‌توان آن را نیز یکی از بهترین گزینه‌های کنسول‌های ارزان قیمت در نظر گرفت. به باور بسیاری، کنسول ایکس باکس سری اس بهترین کنسول نسل نهمی برای افرادی است که به دنبال تجربه‌ای تازه، اما کم هزینه هستند.

بهترین کنسول دستی لوکس ۲۰۲۴: استیم دک

کنسول دستی استیم دک، مانند بسیاری از کنسول‌های نسل نهمی، شباهت زیادی به رایانه‌های شخصی دارد. این کنسول با استفاده از سیستم عامل لینوکس و قدرت شبکه استیم شرکت والو (Valve) کنسولی عالی برای عاشقان پی سی‌های گیمینگ است. کنسول استیم دک در سه نسخه با سه حجم ذخیره سازی متفاوت عرضه می‌شود که به باور عموم تنها گران قیمت‌ترین نسخه آن ارزش خرید دارد.

همانطور که اشاره شد این کنسول بر پایه شبکه بی نظیر استیم بوده و کتابخانه بی نهایت ژرف را در اختیار شما قرار می‌دهد. کاربران زیادی که به تجربه بازی‌ها در شبکه استیم می‌پردازند، به خرید این کنسول روی آورده و از بازی‌های خریداری شده در شبکه استیم روی این کنسول بهره می‌برند. سخت افزار این کنسول در برابر هزینه‌ای که می‌پردازید منطقی بوده و می‌تواند حتی سخت گیرترین گیمرها را راضی نگه دارد. همچنین نباید فراموش کرد که قابلیت نصب تمام مادهای انتشار یافته در بازی‌های رایانه شخصی در آن امکان پذیر بوده و این ویژگی است که کاربران کنسول‌های خانگی از آن محروم هستند!

حال که نکات مثبت این کنسول را بیان کردیم، بد نیست نگاهی به مشکلات این کنسول از جمله صدای فوق العاده زیاد فن و اجرای نصفه و نیمه تعداد نسبتا زیادی از بازی‌ها نیز اشاره کنیم. این کنسول از لحاظ وزنی نیز مقداری سنگین بوده که استفاده از آن در طولانی مدت را می‌تواند برای شما مشکل ساز و خسته کننده کند.

بهترین کنسول دستی اقتصادی ۲۰۲۴: لاجیتک جی کلاود

به یکی از بحث برانگیزترین و داغ‌ترین کنسول‌ها در سال ۲۰۲۴ می‌رسیم. شرکت لاجیتک از بزرگ‌ترین شرکت‌های سخت افزار در دنیای ویدیو گیم بوده که قدمی محکم در مسیر خود برداشته است. کنسول جی کلاود کنسولی دستی بوده که با ترکیب تمام شبکه‌های گیمینگ در یک دستگاه، شما را از سخت افزارهای متنوع تا حد قابل توجهی بی نیاز می‌کند. کنسول جی کلاود از لحاظ طراحی نیز خارق العاده بوده و در طولانی مدت حتی از کنسول جذاب و راحتی چون نینتندو سوییچ نیز بهتر ظاهر می‌شود. از دیگر بخش‌های بی نظیر این کنسول می‌توان به باطری با طول عمر حدودا ۱۲ ساعت اشاره داشت.

با تمام این نکات مثبت، جی کلاو نکته منفی بسیار بزرگی دارد. تنها روش شما برای استفاده از این کنسول اتصال به فضای ابری اشتراک‌های مختلف است. شما تنها در صورت دارا بودن سیستم وای فای قدرتمند می‌توانید به تجربه بازی‌ها از طریق سرویس استیم لینک یا سرویس ایکس باکس گیم پس بپردازید. البته که با برچسب قیمتی این محصول، نمی‌توان انتظار بیشتری داشت!

این کنسول بیش از هر کسی برای افرادی کاربردی بوده که تنها در وقت آزاد خود به تجربه بازی‌های سبک پرداخته و به طور همزمان از اینترنت فوق العاده قوی در محل حضور خود بهره می‌برند. در غیر این صورت، خرید کنسول دستی چون نینتندو سوییچ لایت توصیه می‌شود.

بهترین کنسول واقعیت مجازی ۲۰۲۴: متا کوئست ۳

اگر به دنبال تجربه دنیای واقعیت مجازی هستید و قصد خرید کنسولی چون پلی استیشن ۵ یا رایانه شخصی قدرتمند را ندارید، بهترین گزینه شما کنسول واقعیت مجازی متا کوئست ۳ است. نسخه پایه این کنسول با حافظه ۱۲۸ گیگابایت و ۸ گیگابایت رم، تجربه‌ای عالی از بازی‌های واقعیت مجازی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این کنسول البته نکته منفی نیز کم ندارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عمر بسیار کم باطری و قیمت نسبتا بالای آن اشاره داشت. این کنسول هم قیمت کنسول‌های بالا رده نسل نهمی بوده، با این حال قدرت ارائه تجربه‌ای بی نظیر را در همه بازی‌ها ندارد. با این حال، این کنسول در میان هدست‌های واقعیت مجازی قیمت به مراتب پایین‌تری دارد. حال توجه داشته باشید که اکثر هدست‌های واقعیت مجازی نیازمند منبع تغذیه‌ای خارجی مانند پلی استیشن ۵ یا رایانه‌ای بسیار قدرتمند هستند.

در نهایت باید اشاره داشت در صورتی که پلی استیشن ۵ در اختیار دارید، خرید هدست واقعیت مجازی رسمی سونی یعنی هدست PlayStation VR2 نیز گزینه بدی نخواهد بود. با این حال ارزش کنسول متا کوئست ۳ به طور کلی بیشتر است.

خرید کنسول مناسب به طور کلی بیش از هر چیز به نحوه استفاده، میزان استفاده و بودجه نهایی کاربر بستگی دارد. با این وجود، ازدیاد کنسول‌ها گرچه در ابتدا دیوانه وار بوده، به شما قدرت انتخاب گزینه‌ای که مخصوص شما باشد را می‌دهد. انتخاب شما کدام یک از فهرست بلند بالای بهترین کنسول ۲۰۲۴ است. دلایل شما برای خرید کنسول منتخب خود چیست؟ در انتظار نظرات و پیشنهادات شما هستیم.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments