فیلم و سریال‌های اقتباسی از ویدیو گیم سال ۲۰۲۱

یک قدم تا کشف فرمول درست اقتباس از بازی‌های ویدیویی

1%
  • 0/10
فیلم و سریال‌های اقتباسی از ویدیو گیم سال ۲۰۲۱ ۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ مقالات جانبی (سینمایی) کپی لینک

سالن‌های سینما پس از یک سال استراحت میزبان فیلم‌های بزرگ زیادی در سال ۲۰۲۱ میلادی خواهند بود. در میان نام‌های بزرگ در شرف اکران، آثار اقتباسی از بازی‌های ویدویی مانند فیلم Mortal Kombat حسابی خودنمایی می‌کنند. از طرف دیگر شبکه‌های Netflix و HBO نیز از قافله عقب نیستند و پا به پای هالیوود به استقبال گیمرهای عاشق فیلم و سریال خواهند رفت. در ادامه‌ی این مقاله فیلم و سریال‌های اقتباسی از ویدیو گیم سال ۲۰۲۱ را به ترتیب تاریخ پخش و به صورت خلاصه مرور می‌کنیم. البته لازم به ذکر است، امکان تاخیر برای تمامی فیلم‌ها وجود دارد و این تاریخ اکرانی که برای فیلم‌ و سریال‌های این مقاله می‌بینید، در زمان نگارش این مقاله از سوی ناشر اعلام شده است.

فیلم‌های اقتباسی

ابتدا به معرفی فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی می‌پردازیم که برای اکران در سال جاری میلادی برنامه ریزی شده‌اند.

Mortal Kombat

کارگردان: سیمون مک‌ کوید

تاریخ اکران: ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ (مصادف با ۱۶ آوریل)

طرفداران سری بازی‌های Mortal Kombat از سال ۱۹۹۷ تاکنون منتظر ساخت فیلم دیگری براساس این مجموعه هستند. کمپانی برادران وارنر، کارگردانی این فیلم را به سایمون مک کوید «Simon McQuoid» واگذار کرده که پیش از این روی تیزرهای تبلیغاتی کار کرده و این اولین فیلم بلندی است که او وظیفه‌ی کارگردانی آن را بر عهده دارد. چند روز پیش اولین تصاویر فیلم Mortal Kombat نیز منتشر شد تا صبر را بیش از پیش برای طرفداران این مجموعه سخت کند. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به هیرویوکی سانادا در نقش اسکورپیون، جو تسلیم در نقش ساب زیرو و جسیکا مک‌نامی در نقش سونیا بلید اشاره کرد. کمتر از سه ماه تا پخش فیلم باقی مانده اما همچنان جزئیاتی از داستان فیلم منتشر نشده است. این فیلم در روز ۲۷ فروردین سال آینده همزمان با اکران در سینما به سرویس HBO Max اضافه خواهد شد تا نیازی به صبر دوباره برای انتشار نسخه‌های باکیفیت آن نباشد.

Monster Hunter

کارگردان: پل دبلیو. اس. اندرسون

تاریخ اکران: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ (مصادف با ۲۳ اوریل)

فیلم Monster Hunter تنها فیلم این لیست است که یک بار به صورت محدود اکران و سپس با توقف پخش در کشور چین مواجه شده است. این فیلم در جلب نظر منتقدین عملکرد خوبی نداشته و میانگین نمره‌ی ۴۴ را تا این لحظه به خود اختصاص داده است. فیلم Monster Hunter با فروش ۱۶.۳ میلیونی تا این لحظه راه زیادی تا سودآوری یا حتی تامین بودجه‌ی ۶۰ میلیون دلاری خود در پیش دارد. داستان این اثر ارتباطی با سری بازی‌های Monster Hunter نداشته و روایتگر مبارزه‌ی گروهی از سربازان با دشمنان عظیم و قدرتمند جهان مانستر هانتر خواهد بود. پل دبلیو. اس اندرسون «Paul W.S. Anderson» وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نگارش فیلمنامه‌ی این اثر را بر عهده داشته است. او و بازیگر نقش اول این اثر یعنی میلا یوویچ پیش از این در سری فیلم‌های رزیدنت اویل با یکدیگر همکاری کرده بودند.

Free Guy

کارگردان: شاون لوی

تاریخ اکران: ۳۱ اردیبهشت 1400 (مصادف با ۲۱ مه)

فیلم علمی-تخیلی Free Guy متفاوت‌ترین اثر این لیست است و با الهام از بازی‌هایی مثل Fortnite و Grand Theft Auto ایده‌ی جالبی را در خود جای داده است. داستان این فیلم به یکی از شخصیت‌های غیر قابل کنترل در یک بازی ویدیویی جهان باز پرداخته که متوجه ماهیت وجودی خود شده است. سرورهای این بازی در شرف خاموشی قرار داشته و شخصیت اصلی فیلم قصد دارد تا با قهرمان بازی جلوی این اتفاق را بگیرد. از جمله بازیگران فیلم Free Guy می‌توان به رایان رینولدز به عناون نقش اول و تایکا وایتیتی اشاره کرد. فیلمنامه‌ی این اثر توسط مت لیبرمن «Matt Lieberman» نوشته شده که پیش از این روی انیمیشن‌هایی مانند Scoob کار کرده بود. همچنین مراحل ساخت فیلم به صورت کامل به اتمام رسیده و احتمال تاخیر آن بسیار پایین است. فیلم Free Guy اواخر اردیبهشت سال آینده به صورت همزمان در نتفلیکس و سالن‌های سینما پخش خواهد شد.

Tomb Raider 2

کارگردان: بن ویتلی

تاریخ اکران: نامشخص

اولین قسمت از فیلم Tomb Raider در سال ۲۰۱۸ با بازی آلیسیا ویکاندر در نقش لارا کرافت با بودجه‌ی ۹۴ میلیون دلاری اکران شد. فیلمی که در آمریکا شکست خورد اما با فروش خوبی در کشورهای دیگر مواجه شد تا کمپانی MGM با همکاری برادران وارنر به فکر ساخت دنباله‌ای از این فیلم اقتباسی بیافتند. لارا پس از نجات دنیا از دست یک ویروس کشنده، به شرکت پدرش برمی‌گردد تا جای او را بگیرد اما گروه Trinity به این سادگی دست از سر لارا بر نخواهد کشید. گروهی که اگر قسمت اول و بازی‌های اخیر Tomb Raider را تجربه کرده باشید، حسابی با آن آشنایی دارید. با توجه به تجربه‌ی قسمت قبلی باید انتظار ملاقات با شخصیت‌های جدید و همچنین الهامات داستانی از سه‌گانه‌ی جدید بازی‌های این مجموعه را در قسمت دوم داشته باشیم. فیلم Tomb Raider 2 در ابتدا برای اکران در ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ (مصادف با ۱۹ مارچ) اکران شود اما با توجه به عدم تکمیل مراحل ساخت، اکران این فیلم به تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۱ موکول شد.

Detective Pikachu 2

کارگردان: نامشخص

تاریخ اکران: اواخر سال ۲۰۲۱

اولین قسمت از فیلم اکشن کمدی Detective Pikachu در سال ۲۰۱۹ با بودجه‌ی عظیم ۱۵۰میلیون دلاری اکران شد. این فیلم با وجود رقبای سرسختی مثل Avengers: Endgame با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و با فروش ۴۳۳ میلیونی به پرفروش‌ترین فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدیویی در تاریخ تبدیل شد. این موفقیت تجاری باعث شد تا کمپانی کمپانی لجندری پیکچرز، اورن اوزیل را برای نگارش فیلم‌نامه‌ی دنباله‌ی کارگاه پیکاچو انتخاب کند . هنوز اطلاعات خاصی از داستان و بازیگران حاضر در فیلم منتشر نشده اما عدم حضور دوباره‌ی ستارگانی مثل رایان رینولدز، کاترین نیوتون و جاستیس اسمیث امری بعید است. فیلم Detective Pikachu 2 برای اکران در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

Sleeping Dogs

کارگردان: نامشخص

تاریخ اکران: نامشخص

بازی Sleeping Dogs در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی Square Enix برای کنسول‌های نسل هفتم و PC عرضه و موفق به فروش بیش از ۱.۵ میلیون نسخه در سال اول شد. ساخت نسخه‌ی دوم بازی کنسل شد اما مراحل ساخت فیلم اقتباسی آن به آرامی پیش می‌رفت. این فیلم در حال طی کردن مراحل پیش تولید است و هنوز کارگردانی برای آن انتخاب نشده است. دانی ین «Donnie Yen» که پیش از این سابقه‌ی حضور در سری Ip Man و فیلم Rogue One را داشته، تنها بازیگر معرفی شده و نقش اول فیلم Sleeping Dogs است. این فیلم داستان تلاش‌های یک مامور مخفی برای مبارزه با گروه‌های خلاف‌کار هنگ کنگ را روایت می‌کند. فیلم‌برداری این اثر به‌زودی آغاز خواهد شد و انتظار می‌رود که اواخر سال جاری میلادی پای خود را به سالن‌های سینما باز کند.

Tetris

کارگردان: جان اس. برد

تاریخ اکران: نامشخص

شکی نیست که تتریس یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بازی‌های تاریخ است. ساخت این بازی تنها دو هفته طول کشیده و داستان جالبی پیرامون ساخت و دعوای حقوقی بر سر ثبت حق مالکیت آن وجود دارد. داستانی که نوا پینک «Noah Pink» آن را به رشته‌ی تحریر درآورده و جان اس. بیرد «Jon S. Baird» هم‌اکنون مشغول کارگردانی آن است. فیلم تتریس داستان ساخت این بازی به دست الکسی پاجیتنو و مشکلات مختلف او برای ثبت حق مالکیت آن را در سال‌های جنگ سرد به تصویر خواهد کشید. تارون اجرتون (در نقش الکسی پاجیتنو) تنها بازیگر معرفی شده است و نقش اول این عنوان را بر عهده دارد. فیلم Tetris در مرحله‌ی فیلم‌برداری قرار داشته و در تاریخ نامشخصی از سال جاری میلادی اکران خواهد شد. همچنین در صورت موفقیت این فیلم در آینده‌ی نزدیک فیلم‌های اقتباسی بیشتری براساس بازی Tetris ساخته خواهد شد.

سریال‌های اقتباسی

در ادامه به معرفی سریال‌های اقتباسی از بازی‌های ویدویی سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم که وجه اشتراک آنها جدا از اقتباسی بودن در نداشتن تاریخ دقیق پخش است.

Resident Evil: Infinite Darkness

شورانر: نامشخص

تاریخ پخش: نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱

کمپانی کپکام طی سال‌های اخیر نهایت استفاده را با ساخت فیلم و انیمیشن‌های اقتباسی مختلف از سری Resident Evil برده است. این کمپانی با شبکه‌ی نتفلیکس که سابقه‌ی خوبی در ساخت سریال‌های اقتباسی دارد، برای پخش اولین مینی‌سریال اقتباسی از این مجموعه با نام Resident Evil: Infinite Darkness همکاری می‌کند. داستان این انیمیشن با سری بازی‌های رزیدنت اویل مرتبط خواهد بود و شخصیت‌های آشنایی مانند لیان اسکات کندی و کلر ردفیلد در آن حضور خواهند داشت. کمپانی ژاپنی TMS Entertainment مشغول آماده سازی این مینی‌سریال برای پخش در سال ۲۰۲۱ است.

!The Cuphead Show

شورانر: نامشخص

تاریخ پخش: نامشخص

بازی مستقل Cuphead که الهامات زیادی از انیمیشن‌های دهه‌ی ۳۰ میلادی داشت در سال ۲۰۱۷ با عرضه روی کنسول‌های نسل هشتم به فروش شش میلیون نسخه‌ای رسید. فروش فراتر از انتظار این بازی باعث شد تا نتفلیکس در سال ۲۰۱۹ برای ساخت سریالی براساس این بازی با استودیوی MDHR همکاری کند. انیمیشن The Cuphead Show داستان ماجراجویی کاپ هد و برادرش ماگ من را روایت می‌کند. مخاطب هدف سریال افراد کم سن و سال است اما بزرگسالان نیز از تماشای این ماجراجویی لذت خواهند بود. فصل اول این سریال احتمالا در ده قسمت پخش و در صورت موفقیت برای فصول بعدی نیز تمدید می‌شود.

Halo

شورانر: کایل کیلن

تاریخ پخش: نامشخص

خبر ساخت سریال اقتباسی از سری بازی‌های هیلو اولین بار در سال ۲۰۱۴ اعلام شد. سریالی که فیلم‌برداری فصل اول آن چند هفته پیش در شهر بوداپست، پایتخت مجارستان آغاز شد. داستان این سریال اقتباسی به نبرد گروه فرماندهی فضایی ایالات متحده و حزب کاوننت در قرن بیست و ششم پرداخته است. پابلو شرایبر «Pablo Schreiber» در نقش مستر چیف، جن تیلور «Jen Taylor» در نقش کورتانا، ناتاشا کولزاک و کیت کندی از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند. فصل اول سریال لایو اکشن Halo بعد از تاخیر فراوان بالاخره طی ۹ قسمت در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ از شبکه‌ی Show Time پخش خواهد شد.

The Last of Us

شورانر: نیل دراکمن، کریگ مازن

تاریخ پخش: نامشخص

شبکه‌ی HBO برای رقابت با نتفلیکس برنامه‌های زیادی از جمله ساخت سریال اقتباسی The Last Of Us را به کارگردانی کانتمیر بالاگوف در برنامه دارد. سریالی که در آن پتانسیل زیادی برای شروع ساخت سریال‌های اقتباسی ارزشمند از بازی‌های ویدیویی نهفته و نقش مهمی در برنامه‌های سونی برای ساخت سریال‌های اقتباسی از بازی‌های انحصاری این شرکت دارد. فصل اول سریال به اتفاقات بین قسمت اول و دوم بازی The Last Of Us می‌پردازد و اتفاقات جدیدی از ماجراجویی‌های الی و جوئل را پوشش می‌دهد. همچنین گوستاوو سانتائولایا «Gustavo Santaolalla» روی موسیقی متن این سریال درام ترسناک کار خواهد کرد. هنوز اطلاعات دیگری از این پروژه مانند بازیگران و تاریخ شروع فیلمبرداری مشخص نیست و به نظر می‌رسد این سریال در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ از شبکه‌ی HBO پخش شود.

شما منتظر کدام یک از فیلم و سریال‌های اقتباسی ویدیو گیم در سال ۲۰۲۱ هستید؟ به نظر شما کدام فیلم یا سریال موفق عمل خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان این مقاله در وب‌سایت سرگرمی به اشتراک بگذارید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments