1%
  • 0/10

لپتاپ گیمینگ HP رونمایی شد؛ سبک‌ترین لپ‌تاپ 14 اینچی جهان!

لپتاپ گیمینگ HP رونمایی شد؛ سبک‌ترین لپ‌تاپ 14 اینچی جهان! ۰ ۱۹ دی ۱۴۰۲ اخبار فناوری کپی لینک
لپتاپ گیمینگ HP

HP در جریان نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس از سبک‌ترین لپتاپ گیمینگ جهان با نام Omen Transcend 14 رونمایی کرده است.

لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولا در مقایسه با لپ‌تاپ‌های معمولی بزرگ‌تر، ضخیم‌تر و سنگین‌تر هستند تا بدین ترتیب سخت‌افزار قدرتمندشان آنقدر فضا داشته باشد تا گرمای اضافی را به بیرون منتقل کند. اما لپتاپ گیمینگ HP که Omen Transcend 14 نام دارد، آمده تا معادلات را برهم بزند.

لپتاپ گیمینگ جدید HP از در مدل‌های مختلفی راهی بازار می‌شود که همه‌ی آن‌ها ۱۴ اینچی هستند. در بهترین مدل این محصول پردازنده‌ی قدرتمند اینتل Core 9 185H را به عنوان قلب تپنده و RTX 4070 را به عنوان کارت گرافیک شاهد هستیم که در کنار هم قادرند سنگین‌ترین بازی‌های روز را به راحتی به اجرا در بیاورند. این محصول از پنلی ۱۴ اینچی با وضوح خیره‌کننده‌ی ۲٫۸K و رفرش‌ریت متغیر ۴۸-۱۲۰ هرتز هم بهره می‌برند.

مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ‌ها با قیمت ۱۵۰۰ دلار راهی بازار می‌شوند و قرار است در همین ماه رسما برای پیش‌خرید در دسترس قرار بگیرند. برای عاشقان نمایشگر بزرگ، مدل Omen Transcend 16 هم قرار است با پنل ۱۶ اینچی 4K با رفرش‌ریت ۲۴۰ هرتز و قیمت ۱۹۰۰ دلار در مدل پایه راهی بازار شود.

لپتاپ ۱۴ اینچی HP علی‌رغم گیمینگ بودن فقط ۱٫۶ کیلوگرم وزن دارد و در عین حال به لطف یک باتری با ظرفیت نامشخص قادر است تا ۱۱٫۵ ساعت شارژدهی داشته باشد. البته این در صورتی است که از کارت گرافیک مجتمع (کارت گرافیک پردازنده) در حالت Eco استفاده کنید.

در این صورت در انجام بازی‌های سنگین شاید نتوانید بالاترین میزان رفرش‌ریت را دریافت کنید اما انجام کارهای معمولی روزانه به بهترین شکل ممکن صورت خواهد گرفت. این لپ‌تاپ از پورت شارژر USB-C با سرعت ۱۴۰ وات بهره می‌برد و قادر است شارژ آن را در مدت تنها ۳۰ دقیقه به ۵۰٪ برساند.

روی پنل پشتی هم پورت HDMI 2.1 و USB-C به چشم می‌خورند تا بدین ترتیب میز کارتان با سیم‌های مختلف شلوغ نشود. یک پورت USB-C دیگر با پشتیبانی از استاندارد تاندربولت 4 و دو پورت USB-A هم در این محصول دیده می‌شوند اما خبری از کارت حافظه microSD یا کارت SD خوان نیست. از آن جایی که این لپ‌تاپ برای اهداف کسب و کار هم طراحی شده، عجیب است که چنین امکانات پیش پا افتاده‌ای را در خود ندارد.

کیبورد این لپتاپ توسط شرکت تولیدکننده لوازم جانبی گیمینگ یعنی HyperX تولید شده که اکنون تحت نظر HP فعالیت می‌کند. از جمله امکاناتی که به لطف خرید HyperX به لپتاپ ۱۴  اینچی گیمینگ HP اضافه شده می‌توان به اسپیکرهای تنظیم شده توسط این شرکت، فناوری بی‌سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی با زمان تأخیر بسیار کم برای اتصال به هدست گیمینگ HyperX Cloud III اشاره کرد.

کیبوردهای این لپ‌تاپ هیچ فاصله‌ی خاصی از هم ندارند و در واقع اولین بار در یک لپ‌تاپ گیمینگ است که می‌بینیم کلیدها جفت هم طراحی شده‌اند. البته برای یک لپ‌تاپ گیمینگ چنین طراحی بهتر است چرا که انگشتان دست نیاز نیست فاصله‌ی زیادی را طی کنند. این لپ‌تاپ بهار امسال با سیستم نورپردازی RGB برای هر کلید عرضه خواهد شد.

خنک نگه داشتن لپ‌تاپی به این باریکی و با این سیستم پردازشی و گرافیکی قدرتمند اصلا کار ساده‌ای نیست. HP برای این منظور از اینتل کمک گرفته تا لپتاپ بتواند در هنگام استفاده از نهایت توانش هم پایداری خوبی داشته باشد. طراحی قالب این لپ‌تاپ به صورتی است که هوا را از طریق یک محفظه بخار دریافت می‌کند، یک منطقه‌ی فشار تولید کرده و سپس از طریق حفره‌های تعبیه شده روی فریم پشتی، گرما را بیرون می‌دهد. این سیستم سبب شده Omen Transcend 14 خنک‌ترین لپتاپ ۱۴ اینچی جهان هم لقب بگیرد. البته این ادعایی بوده که توسط شرکت سازنده صورت گرفته و باید دید آیا در عمل ثابت می‌شود یا خیر.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments