1%
  • 0/10

روتخر هاور بازیگر فیلم‌های Blade Runner و Batman Begins در سن 75 سالگی درگذشت

یک خبر ناراحت کننده‌ی دیگر برای سینمادوستان

روتخر هاور بازیگر فیلم‌های Blade Runner و Batman Begins در سن 75 سالگی درگذشت ۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ سینمای جهان کپی لینک
درگذشت روتخر هاور

روتخر هاور، بازیگر چند عنوان بیادمانی سینما در سن 75 سالگی درگذشت.

اخبار غم‌انگیزی به‌دستمان رسیده است که هم‌اکنون آن را با شما درمیان می‌گذاریم. روتخر هاور، بازیگر آلمانی که یکی از به‌یادماندنی‌ترین مونولوگ‌های تاریخ سینما را در فیلم Blade Runner رقم زد، در سن 75 سالگی پس از گذر از یک دوره‌ی کوتاه بیماری درگذشت.

روتخر هاور، بازیگر آلمانی و خوش‌نام تاریخ سینما به شکلی غم‌انگیز در سن 75 سالگی پس از دست و پنجه نرم کردن با دوره‌ای کوتاه از یک بیماری مشخص نشده، درگذشت. مدیربرنامه‌های او، استیو کنیس این اخبار را تاییده کرده و گفت تشییع جنازه‌ی هاور در روز چهارشنبه برگزار شد.

هاور در چندین فیلم مشهور در هلند قبل از پذیرفتن نقش ضدقهرمان در فیلم ترسناک شاهین‌های شب(Nighthawks) سیلوستر استالونه در سال 1981، نقش آفرینی کرده بود. کمی بعدتر، او به‌یادماندنی‌ترین نقش‌آفرینی‌های خود در فیلم Blade Runner ریدلی اسکات با ژانتری کلاسیک-علمی تخیلی را عرضه کرد.

هاور یکی از به‎یادماندنی‌ترین مونولوگ‌های تاریخ سینما را در فیلم Blade Runner نوشت و اجرا کرد:

من چیزهایی را دیده‌ام که شما مردم،  باورشان نخواهید کرد…

این دیالوگ توسط شخصیت Roy Batty که یک رپلیکانت بی‌رحم اما پرشور است به زبان آورده می‌شود که تصمیم می‌گیرد زندگی دشمن خود (شخصیت Deckard با بازی Harrison Ford) را قبل از کشته شدن وی نجات دهد.

نقش‌هایی در فیلم‌های دهه 80 میلادی مانند فیلم Ladyhawke ،Flesh and Blood و The Hitcher نیز توسط وی بازی شد. پس از آن هم وی در فیلم‌های دیگری مانند Sin City و Batman Begins نقش آفرینی کرد.

او پس از جدا شدن از همسر اول خود یعنی Heidi Merz، به مدت پنجاه سال با Ineke ten Cate زندگی مشترک داشت. همچنین دختر وی به نام Aysha Hauer نیز به حرفه‌ی بازیگری مشغول است.

هاور در روز جمعه به تاریخ 28 تیر 1398 در خانه‌ی خود در آلمان دار فانی را وداع گفت.

یکی از آخرین آرزوهای وی این بود که نهاد Starfish که ماهیتی خیریه دارد به فعالیت‌های خود ادامه داده و مبارزه‌ی خود در راه مقابله با بیماری ایدز را پیگیری کند. این نهاد هم امیدوار است با کمک و مشارکت ارزشمند همسر هاور، میراث گرانبهای روتخر را به بهترین شکل ممکن جاودانه کند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments