1%
  • 10/10

از هر 7 آیفون یکی در کشور هند ساخته می‌شود!

از هر 7 آیفون یکی در کشور هند ساخته می‌شود! ۰ ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ اخبار فناوری کپی لینک

با پیشرفت عجیب هند در متقاعد کردن شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی، حالا از هر 7 آیفون یک آیفون را هند تولید می‌کند.

چند سال قبل، کسی هند را به عنوان کشوری که بتواند در ساخت گوشی خوب عمل کند نمی‌شناخت. عمده‌ی گوشی‌ها را چین و ویتنام تولید می‌کردند؛ یکی برای اپل و دیگری برای سامسونگ.

اما هند طی چند سال اخیر آنقدر توانسته سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام دهد که حالا شرکت‌های بزرگی چون اپل را به سمت خود می‌کشاند. سامسونگ بعد از اینکه چین را رها کرد، در هند مشغول به تولید گوشی است. حالا ظاهرا نوبت به اپل رسیده که به صورت جدی این مسیر را دنبال کند. البته پیش از این هم هند گوشی‌های آیفون را تولید می‌کرد اما نه مثل الان.

از هر 7 آیفون یکی در هند ساخته می‌شود

هند آنقدر در زمینه‌ی تولید گوشی خوب عمل کرده که حالا از هر 7 آیفون، یکی را تولید می‌کند. این میزان دو برابر چیزی است که پیش از این شاهد بودیم تا بدین ترتیب اپل به هدف خود یعنی اتکای کمتر به چین نزدیک و نزدیک‌تر شود. به گزارش وب‌سایت بلومبرگ، این میزان تولید معادل 14٪ تولید کل آیفون‌هاست. این یعنی 86٪ آیفون‌ها را همچنان کشورهای دیگر تولید می‌کنند.

اپل بعد از تنشی که بین چین و آمریکا به وجود آمد، مجاب شد تا بخش بزرگی از تولیدات خود را از این کشور خارج و به هند منتقل کند. جایی که هم نیروی کار زیادی وجود دارد و هم هزینه‌ی ساخت بسیار کم است. از طرفی یک بازار بسیار بزرگ هم برای خود اپل به وجود آمد.

با اعلام رسمی مقامات هندی، تولید آیفون در این کشور باعث شده 150 هزار شغل مستقیم برای مردم ایجاد شود. تحلیل‌گران می‌گویند این اتفاق برد بزرگی برای هند و نخست وزیر این کشور بوده؛ کسی که برای سومین بار پیاپی دارد انتخابات نخست‌وزیری را می‌برد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments