1%
  • 0/10

تصاحب استودیوهای سازنده بازی توسط مایکروسافت

توضیحات فیل اسپنسر در مورد گسترش امپراطوری ایکس‌باکس

تصاحب استودیوهای سازنده بازی توسط مایکروسافت ۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ اخبار بازی کپی لینک

اخیرا فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس‌باکس، جزئیات مربوط به خرید استودیوی بتزدا و همچنین برنامه‌های آینده تیم مایکروسافت را شرح داده است.

مدتی است که کمپانی مایکروسافت به تدریج در حال تصاحب استودیوهای توسعه دهنده بازی است. و اخیرا رکوردشکنی ۷.۵ میلیارد دلاری آن‌ها در خرید شرکت مادر استودیوی بتزدا، ZeniMax، نشان داده که اهداف توسعه مایکروسافت در صنعت بازی‌ سازی چقدر جدی است.

فیل اسپنسر در افتتاحیه مراسم Twitch Glitchcon، کمی در مورد خرید استودیوی Bethesda صحبت کرد و تایید کرد که مایکروسافت در آینده استودیوهای بیشتری را به زیر مجموعه‌های خود اضافه خواهد کرد. اسپنسر ابتدا روشن کرد که خرید استودیوی بتزدا در حال انجام است، اما به دلیل فرآیندهای نظارتی هنوز نهایی نشده و به احتمال زیاد تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی طول خواهد کشید.

فیل اسپنسر توضیح داد:

من فکر می‌کنم اکنون، با تبدیل شدن استودیوی بتزدا به بخشی از Xbox، بازی‌های بزرگی که تیم آن‌ها توسعه می‌دهند، یک فرصت شگفت انگیز برای ما خواهد بود. مسئله هیجان انگیز این است که این بازی‌ها، در روز انتشار، بخشی از سرویس Game Pass ایکس‌باکس می‌شوند، که به نظر من فرصت بیشتری برای گیمرها فراهم می‌کند تا آن‌ها را تجربه کنند.

ما باید سرمایه گذاری در استودیوهای جدید، بازی‌های جدید و محتوای جدید را ادامه دهیم. این موضوع مهمی است که ما به ساخت و گرداوری بازی‌هایی که در Xbox در دسترس باشند ادامه دهیم. ما بعد از افزودن استودیوی Bethesda به زیرمجموعه خود، این تعداد را دو برابر خواهیم کرد و به سرمایه گذاری در بازی‌های عالی ادامه خواهیم داد تا مخاطبان بتوانند بازی مورد علاقه بعدی خود را در پلتفرم ما پیدا کنند.

نظرات اسپنسر جاه طلبی‌های مایکروسافت در صنعت بازی را نشان می‌دهد. این شرکت همچنین در تلاش است با سرویس Xbox Game Pass یک امپراطوری نرم افزاری ایجاد کند. اسپنسر قبلا هم در مورد خرید بتزدا اظهار نظر کرده بود. در حالی که پلتفرم Xbox برای مایکروسافت فراتر از یک سخت افزار ساده است، او گفته بود که هدفشان این نیست که همه بازی‌های این استودیو را در انحصار خود قرار دهد یا گیمر‌ها را مجبور به خرید کنسول مایکروسافت کند.

فیل اسپنسر همچنین به دلیل کمبود و محدودیت در دسترسی به کنسول‌های جدید Xbox Series X / S که اخیرا در تاریخ ۱۰ نوامبر (مصادف با ۲۰ آبان) به بازار عرضه شده عذرخواهی کرد.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments