جزئیات ارتقای نرخ فریم بازیها در ایکسباکس سری ایکس
نیازی به اقدام خاصی از سوی سازندگان ندارد!
بر اساس گفتههای اخیر ردموندیها، پشتیبانی بازیهای نسلهای پیشین از قابلیت FPS Boost برای ارتقا نرخ فریم نیازی به اقدام خاصی از سوی سازندگان ندارد و مایکروسافت به تنهایی فریم ریت بازیها را برای ایکسباکس سری ایکس | اس افزایش میدهد.
در طول نسل هشتم بازیهای با ارزش و پرطرفدار زیادی از سوی شرکتها و استودیوهای مختلف روانه بازار شدند که تجربهی آنها در نسل نهم برای بسیاری بازیکنان همچنان لذتبخش و هیجانانگیز است. به لطف پشتیبانی کنسولهای جدید ایکسباکس سری ایکس | اس و پلیاستیشن 5 از عناوین نسل گذشته یا همان Backward Compatibility، کاربران به رایگان میتوانند آثار قدیمی خود را روی پلتفرمهای جدید تجربه کنند. با این حال، به خاطر قدرت زیاد سخت افزاری کنسولهای نسل نهم، طبیعتا بسیاری از گیمرها تمایل دارند که از این قدرت بالا استفاده کرده و آثار قدیمی را در کیفیت بهتر، رزولوشن بالاتر و نرخ فریم بیشتری تجربه کنند.
به طور معمول این امر مستلزم پشتیبانی تیم توسعهدهنده بازی است که با انتشار بهروزرسانیها، کیفیت بصری و گرافیک فنی محصول خود را در کنار بهبود وضوح تصویر و فریم ریت به نسل نهم ارتقا دهد. از آنجا که تمامی سازندگان برنامهای برای بارنگری در کیفیت عناوین قبلی خود ندارند، چندی پیش شرکت مایکروسافت با معرفی قابلیت جدید کنسولهای ایکسباکس سری ایکس | اس به نام FPS Boost، رسما اعلام کرد که بهزودی بسیاری از عناوین نسل هشتم به لطف ویژگی مذکور با نرخ فریم بالاتری روی کنسولهای جدید ایکسباکس اجرا خواهند شد.
در حال حاضر بازیهای بسیار محدودی از این ویژگی بهره میبرند و شرکت مایکروسافت در زمان معرفی قابلیت ارتقای نرخ فریم جزئیات چندان زیادی در خصوص ساز و کار آن منتشر نکرده بود. حال در تازهترین خبرها، چندی پیش آقای جیسون رونالد (Jason Ronald)، رئیس مدیریت برنامههای شرکت ایکسباکس، در گفتوگویی با Colt Eastwood اطلاعات تکمیلی در رابطه با این قابلیت جدید ایکسباکس سری ایکس | اس به اشتراک گذاشت که بر اساس آن، به نظر میرسد ارتقا و افزایش نرخ فریم بازیهای قدیمی روی کنسولهای جدید به تنهایی توسط مایکروسافت صورت میگیرد و تیم سازنده هیچ نقشی در این خصوص ندارد.
به بیان سادهتر، پشتیبانی بازیها از FPS Boost نیازی به اقدام توسعهدهندگان و شرکتهای ناشر ندارد و ردموندیها با استفاده از تکنولوژیهای خود، این امکان را برای کاربران کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و اس فراهم میکنند تا عناوین نسل پیشین را با نرخ فریم بهتر از قبل تجربه کنند. در همین راستا، جیسون رونالد اشاره میکند که به تدریج عناوین بیشتری از قابلیت جدید ایکسباکس پشتیبانی خواهند کرد و تلاش مایکروسافت در این زمینه همچنان ادامه خواهد داشت. با این وجود، گویا بازیکنان نباید منتظر پشتیبانی تمامی بازیهای قدیمی از این ویژگی باشند؛ چرا که گویا برخی از سازندگان تصمیم دارند که با انتشار بهروزرسانیهای مختلف، به عنوان سازنده کیفیت، وضوح تصویر و نرخ فریم محصولات خود را به نسل نهم ارتقا دهند که در این صورت، مایکروسافت همچنان آماده همکاری با آنها خواهد بود.
جیسون رونالد در این باره میگوید:
ما همهی این کارها [افزایش میزان نرخ فریم بازیهای قبلی روی ایکسباکس سری ایکس | اس] را بدون هیچ تلاش بیشتر سازندگان انجام میدهیم. بر این اساس، گاهی اوقات ممکن است برخی از سازندگان تصمیم داشته باشند که کیفیت محتوای محصولات خود را برای نسل نهم ارتقا دهند که این در صورت، کنترل و انعطاف پذیری بیشتری در اختیار آنها خواهد بود. آنها شاید برنامههای زیادی برای توجه به بازیهای قدیمی خود داشته باشند. از این رو، ما [در این زمینه] به دنبال همکاری با توسعهدهندگان و شرکتهای ناشر هستیم.
بر اساس اظهارات فوق، هرچند که به مرور بازیهای زیادی از این قابلیت بهرهمند میشوند، اما در کل نباید این انتظار را داشته باشید که تمامی بازیهای نسلهای پیشین کنسولهای ایکسباکس به لطف پشتیبانی از ویژگی، با نرخ فریم بهتر از قبل روی ایکسباکس سری ایکس و اس اجرا شوند. این گفتهها یک سری ابهامات و سوالهایی را در ذهن کاربران ایجاد کرده که اگر قرار نیست نرخ فریم تمامی آثار قبلی در نسل نهم افزایش یابد، ردموندیها با چه ملاکها و فاکتورهایی آثاری که از این ویژگی پشتیبانی میکند را انتخاب خواهند کرد؟
در پاسخ به این سوالها، جیسون رونالد مدعی است که انتخاب بازیها بر اساس یک سری فاکتورهایی صورت خواهد گرفت و مایکروسافت در این زمینه همواره به نظرات و پیشنهادهای جامعهی کاربران ایکسباکس اهمیت میدهد. او معتقد است که ردموندیها شور و اشتیاق هواداران را درک میکنند و به خوبی مطلع هستند که بازیکنان بیشتر به دنبال تجربهی کدام یک از آثار قدیمی در نسل نهم هستند. بدین ترتیب، با در نظر گرفتن این ملاکهای فوق، به مرور بازیهای بیشتری به جمع آثار حاضر در ویژگی ارتقای نرخ فریم اضافه خواهند شد.
در خلال این گفتهها، رئیس مدیریت برنامههای مایکروسافت اعلام کرد که در برخی موارد، تیم سازنده و شرکت ناشر به تنهایی قصد دارد تا بازی قدیمی خود را به نسل جدید ارتقا دهد و برای این منظور و بهبود کیفیت محصولات خود، بهروزرسانیهای مختلفی منتشر خواهند کرد. این برنامه از اهداف مایکروسافت در قابلیت FPS Boost کاملا جدا است و ردموندیها صرفا در این زمینه آماده همکاری با شرکتها هستند.
جیسون رونالد در این خصوص توضیح میدهد:
ما به نظرات و پیشنهادهای جامعهی بازیکنان ایکسباکس اهمیت میدهیم و به خوبی و شور و اشتیاق آنها را درک میکنیم و میدانیم که طرفداران ما بیشتر به تجربهی کدام عناوین قدیمی علاقهمند هستند. البته، در برخی از موارد به خاطر مسائل فنی ما نمیتوانیم از قابلیت افزایش نرخ فریم (FPS Boost) در همهی بازیهای ویدیویی استفاده کنیم؛ چرا که برخی از توسعهدهندگان برنامههای به خصوصی برای ارتقای بازیهای خود به نسل بعد در نظر دارند و در آینده به دنبال عرضهی بهروزرسانیهای بیشتری برای آثار خود هستند.
لازم به ذکر است که در حال حاضر بازیهای محبوبی از جمله Far Cry 4 و Watch Dogs 2 و Sniper Elite 4 و UFC4 و New Super Lucky’s Tale از این قابلیت جدید مایکروسافت استفاده میکنند و بازیکنان میتوانند آنها را با نرخ فریم بیشتر از قبل روی کنسولهای ایکسباکس سری ایکس | اس تجربه کنند. متاسفانه هنوز جزئیاتی از بازیهایی که به زودی به جمع این عناوین اضافه میشوند، منتشر نشده و باید منتظر ماند و دید که در آینده کدام یک از عناوین قدیمی از این ویژگی بهرهمند خواهند شد.
در انتهای این خبر، دیدگاه شما در رابطه با قابلیت ارتقای نرخ فریم بازیهای قدیمی در ایکسباکس سری ایکس | اس چیست؟ شما بیصبرانه منتظر تجربهی بهتر کدام یک از آثار نسل قبلی هستید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید