مشکل اصلی بتل پس بازی Halo Infinite و دلیل نارضایتی کاربران چیست؟

وقتی برنده شدن معنایی ندارد!

مشکل اصلی بتل پس بازی Halo Infinite و دلیل نارضایتی کاربران چیست؟ امیرحسین ناصری ۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
مشکل اصلی بتل پس بازی Halo Infinite

اخیرا کاربران بسیاری درباره بتل پس بازی Halo Infinite نظرات منفی زیادی را ثبت کرده‌اند که به معنی ضعیف بودن عملکرد این عنوان در ارائه سرویس مورد نظر است. اما آیا می‌دانید ریشه اصلی این مشکل در چیست؟

حدود چند هفته پیش بود که ناگهان استودیو 343 Industries تصمیم گرفت تا بالاخره بخش چند نفره بازی Halo: Infinite را به صورت کاملا رایگان در دسترس کاربران کنسول‌های ایکس باکس و همچنین پلتفرم رایانه شخصی قرار دهد. این اقدام خود به جمع طرفداران بازی اضافه کرد و حتی افرادی هم که تاکنون هیچ عنوانی از سری Halo را در گذشته تجربه نکرده بودند، به دلیل رایگان بودن، بخش چند نفره این بازی جدید را امتحان کردند. به هر حال قرار دادن یک بازی جذاب و گرافیکی در فروشگاه، آن هم به صورت رایگان ترفندی است که امروزه بسیاری از سازندگان مانند Epic Games و Activision هم انجام داده‌اند، اما نکته اینجاست که با رایگان شدن بازی، قاعدتا باید سودی هم به سازندگان برسد!

وقتی که یک بازی آنلاین در سبک چند نفره رایگان می‌شود، قاعدتا یعنی هر کاربری می‌تواند آن را نصب کند و با دوستان خود بدون پرداخت هیچ پولی تجربه کند. حال درآمد سازندگان در کنار این بازی رایگان، با فروختن آیتم‌های مختلف که اکثرا اسکین کاراکتر و سلاح مختلف هستند، تامین خواهد شد. این روند می‌تواند با قرار دادن آیتم‌های مختلف در منو فروشگاه داخل بازی انجام شود، یا اینکه از یک روش بسیار جالب به نام سیزن پس یا بتل پس بهره‌گیری شود که هم به نفع سازندگان و هم کاربران خواهد بود.

افراد برای گرفتن این بتل پس پول پرداخت می‌کنند و در ازای آن، داخل یک فصل از بازی جوایز بسیاری را بابت گذراندن ساعت‌ها رقابت با دیگران به دست آورند. این جوایز به صورت سطحی در بتل پس قرار می‌گیرند و این یعنی با رسیدن به هر لول در آن، بازیکن جایزه‌ای را دریافت می‌کند. این در حالی است که بالا بردن این سطح نیاز به XP دارد و این مورد نیز از طریق انجام دادن چالش‌ها و یا برنده شدن به دست خواهد آمد؛ موردی که در بتل پس بازی Halo Infinite به سختی جمع خواهد شد!

مشکل کاربران با بتل پس بازی Halo Infinite

در واقع تاکنون افراد بسیاری درباره اینکه سیزن پس یا همان بتل پس عنوان Halo Infinite مشکل دارد نظر منفی ثبت کرده‌اند، اما دلیل اصلی آن نوع جوایز یا بیش از حد کم بودن آن‌ها نیست؛ بلکه مسئله اصلی این است که افراد خیلی سخت می‌توانند لول بتل پس خود را بالا ببرند!

در این بازی، سیستم بتل پس بدین شکل اعمال شده که اگر شما بر فرض مثال یک مسابقه را انجام بدهید (برنده شدن یا نشدن فرقی نمی‌کند)، حدود ۵۰ XP به دست خواهید آورد. حال اگر به سراغ چالش‌های هفتگی بروید و آن‌ها را انجام دهید، به ازای هر چالش ممکن است چیزی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ XP بگیرید. در این وضعیت، منطقی‌تر است که به جای دویدن بی‌خود داخل نقشه و بردن دشمنان برای کسب افتخار، به سراغ انجام دادن چالش‌هایی بروید که ارائه شده‌اند. اما مشکل بزرگ کاربران اینجاست که چالش‌های مورد نظر، خیلی خیلی کم هستند! همچنین با تمام کردن چالش‌ها، دیگر خبری از راه بهتر برای گرفتن XP و بالا بردن سطح نیست و عملا باید تا سه شنبه هفته بعد صبر کنید!

با این روند، کاربران اعلام کرده‌اند که برای گرفتن ۱,۰۰۰ XP و بالا بردن لول، شما در واقع باید ۲۰ مسابقه را انجام بدهید که ساعت‌های طولانی وقت شما را خواهد گرفت! این در حالی است که اگر از کارت XP دو برابر هم استفاده کنید، باز هم باید ۱۰ بازی انجام دهید که خود زمان زیادی را می‌گیرد. این مشکل در واقع همان مسئله‌ای است که کاربران درباره بتل پس بازی Halo Infinite درباره آن به شدت معترض هستند، اما آیا واقعا باید این را یک اشتباه بزرگ از سوی سازندگان و استویدو 343 Industries بدانیم؟

آیا این اعتراض به سیستم بتل پس بازی Halo Infinite درست است؟

ببینید در حال حاضر بازی‌های دیگری مانند Fortnite هم دقیقا از همین سیستم پیروی می‌کنند، اما مشکل اصلی اینجاست که در این عناوین، وقتی که شما کشته‌های بیشتری می‌گیرید، پیروز می‌شوید یا کار خاصی مانند MVP شدن را انجام می‌دهید، قاعدتا میزان XP بیشتری را هم دریافت می‌کنید‌. با این کار بازیکنان حرفه‌ای مقداری سریع‌تر از افراد عادی به لول آخر می‌رسند و در نتیجه، عدالت رعایت می‌شود.

حال در بازی Halo Infinite، بتل پس ۱۰۰ سطح دارد که در هرکدام از آن جوایزی قرار داده شده است. شما اگر خیلی بازی کنید و واقعا خسته شوید، شاید در بهترین وضعیت ممکن طی یک هفته کمتر از ۲۰ لول بالا بروید! این واقعا برای کسی که خیلی بازی می‌کند و در کار خود هم حرفه‌ای است واقعا درست نیست، در نتیجه می‌توان به این مورد از بتل پس بازی Halo Infinite ایراد گرفت. اما از یک نظر سازندگان راه را برای تمامی افراد هموارتر کرده‌اند که آن هم طولانی بودن فصل اول است.

در هر صورت احتمالا در فصل دوم بازی خیلی از این موارد مرتبط با بتل پس برطرف می‌شود، اما حداقل برای فصل اول، باید بدانید که حداقل تا ۱۰ اسفند وقت دارید! این یعنی چیزی حدود ۲۳ هفته تا پایان بتل پس بازی Halo Infinite باقی مانده و از همین جهت نیز بیش از حد ممکن فرصت کافی برای اتمام آن را خواهید داشت! همچنین سازندگان رسما اعلام کرده‌اند که اگر فصلی در بخش چند نفره این بازی تمام شود و بازیکنان در سیزن قبلی موفق نشده باشند تا تمامی جوایز آن را دریافت کنند، همچنان می‌توانند به گرفتن جایزه‌های بتل پس خود ادامه دهند و پس از اتمام آن، به سراغ بالا بردن لول سیزن پس جدید بروند.

شاید هدف سازندگان چیز دیگری است!

به هر حال مدت زمان بسیاری برای به پایان رساندن بازی باقی مانده، اما ظاهرا اینکه مبارزه‌های داخل بخش چند نفره این عنوان همگی چالش‌محور هستند، هرگز باب میل برخی از افراد نیست. برای مثال، شما چالش خاصی دارید که در بازی با یک چکش خاص دشمنان را بکشید، در حالی که هدف شما برای پیروزی، بیشتر تمرکز روی انجام دادن ماموریت است نه کشتن افراد! با این وجود افرادی که به دنبال پایان دادن چالش خود هستند، صرفا به دنبال انجام آن می‌روند و در نهایت هم درست به همان اندازه که فرد برنده، ۵۰ XP را دریافت می‌کنند.

این حرکت خود باعث می‌شود تا انجام دادن چالش حتی مهم‌تر از هدف اصلی بازی، یعنی رقابت برای برنده شده باشد! در نتیجه بخش چند نفره بی‌معنی شده و صرفا افرادی در آن حضور دارند که می‌خواهند کار خاصی که از آن‌ها در منو چالش‌ها خواسته شده را انجام دهند. با این وجود، اگر نکته مثبت این بخش را در نظر بگیریم، ظاهرا سازندگان قصد دارند تا به جای ایجاد یک فضای کاملا رقابتی و خشن که بازیکنان را برای شکست خوردن عصبی می‌کند (خورد شدن کنترلرها و کیبوردها بی‌دلیل نیست!)، یک دنیای متفاوت را خلق کنند که هدف اصلی آن خوش گذراندن در کنار دوستان و دیگر بازیکنان است.

در واقع حتی جدای از بتل پس پولی این بازی، اخیرا یک بتل پس کاملا رایگان با جوایز ویژه هم به بازی Halo Infinite اضافه شده که با نام Fracture Tenrai شروع شده و به پایان رساندن آن با انجام دادن چالش‌های متفاوتی است که در کنار موارد هفتگی بتل پس اصلی قرار می‌گیرند. این بتل پس رایگان، زره سامورائی مانند جذابی را در نهایت پاداش می‌دهد و انجام دادن چالش‌های آن طی ۶ هفته در این فصل تکرار خواهد شد.

اما نظر شما درباره سیستن فعلی بتل پس بازی Halo Infinite چیست؟ آیا با اینکه بازیکنان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای به یک میزان XP دریافت کنند موافق هستید؟


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا