اطلاعات تازهای از روند ساخت بازی Skull and Bones منتشر شد
این پروژه هزینهبر بوده است
وب سایت Kotaku جدیدترین مطلب اختصاصی خود را به روند ساخت بازی Skull and Bones اختصاص داد و درباره آن صحبت کرد.
یوبیسافت مانند بسیاری از ناشران بزرگ شعب متعددی در سراسر جهان دارد. یکی از شعب این شرکت فرانسوی در سنگاپور ساخته شده و هم اکنون روی بازی Skull and Bones کار میکند. این عنوان از دوربین سوم شخص بهره برده و حول محور یک کاپیتان کشتی میچرخد که باید ماموریتهای دریایی را انجام دهد. به صورت کلی، میتوان گفت اولین محصول یوبیسافت سنگاپور بر اساس Assassin’s Creed IV: Black Flag ساخته شده است.
بازی Skull and Bones در جریان E3 2017 میلادی برای پلتفرمهای آن زمان تایید شد تا در سه ماهه سوم یا چهارم سال بعد میلادی در دسترس علاقهمندان قرار بگیرد. شرایط مطابق انتظار پیش نرفت و محصول یوبیسافت سنگاپور چند بار با تاخیر مواجه شد تا هنوز به مرحله انتشار نرسیده باشد. این اتفاقات، نگرانیهایی را نسبت به سرنوشت بازی به وجود آورده است.
وب سایت Kotaku جدیدترین مطلب اختصاصی خود را به روند ساخت بازی Skull and Bones اختصاص داد و درباره فراز و نشیبهایش طی سالهای گذشته صحبت کرده است. اینطور که به نظر میرسد، عنوان مزبور ۸ سال است که در دست توسعه قرار داشته و در ابتدا یک بسته الحاقی برای Assassin’s Creed 4: Black Flag بود. در ادامه به یک محصول مرتبط با Black Flag تبدیل شد که المانهای ژانر MMO را دارد. پروژه مزبور به بن بست خورد. با این حال، ایدهاش به یک محصول جداگانه تبدیل شد.
یکی از جنبههای بازی Skull and Bones که بارها تغییر کرد، لوکیشن است. ظاهرا تیم توسعه در یک برهه زمانی به دریای کارائیب فکر میکرد و سپس تمرکز خود را روی دریای هند قرار دارد. سازندگان حتی در یک برهه روایت داستان در یک جهان جدید، تخیلی و فانتزی به نام هایپربورا را در نظر گرفته بودند. در ضمن، یکی از اعضای تیم توسعه که به صورت ناشناس با وب سایت Kotaku صحبت کرد، تاکید داشت اگر هر شرکت دیگری غیر از یوبیسافت وظیفه نشر را بر عهده داشت پروژه تاکنون متنفی شده بود.
دیگر جنبهای که متحمل تغییرات شد، گیمپلی است. سازندگان در یک برهه زمانی تمرکز اصلی را روی طراحی نبردهای دریایی قرار داده بودند. آنها در ادامه افزودن المانهای کاربر علیه محیط (PvE) را در نظر گرفته و حتی مکانیکها را به گونهای تغییر دادند که بازی تمرکزی هم روی تلاش برای بقا داشته باشد. در ضمن، به نظر میرسد بازی یکبار دیگر در سال ۲۰۲۰ ریبوت شده است.
با توجه به صحبتها، یوبیسافت با دولت سنگاپور یک توافقنامه در حوزه بازیهای ویدیویی انعقاد کرده و همین توافقنامه باعث شد بازی Skull and Bones علیرغم فراز و نشیبهای متعدد، عدم وجود چشمانداز روشن و نالایقی مدیران همچنان در دست ساخت باشد. البته چالشها تنها به تغییرات متعدد در المانهای گیمپلی خلاصه نمیشود. ظاهرا تعداد قابلتوجهی از توسعهدهندگان طی سالهای گذشته تیم را ترک کردهاند؛ زیرا به اطمینان رسیده بودند که پروژه راه به جایی نخواهد برد.
ماجرا به همینجا ختم نمیشود. ساخت بازی Skull and Bones تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون دلار هزینه داشته که این رقم بدون شک طی آینده نزدیک افزایش مییابد. وب سایت Kotaku همچنین از یوبیسافت درخواست کرد توضیحاتی را درباره عنوان مزبور ارائه دهد. سخنگوی شرکت صریحا گفت تیم توسعه به دستاوردهایشان تا به اینجای کار افتخار کرده و اخیرا فاز آلفا را پشت سر گذاشتهاند. او همچنین تاکید داشت در زمان مناسب جزئیات بیشتری به اشتراک گذاشته میشود.
بازی Skull and Bones برای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی در دست ساخت بوده و احتمالا در سال مالی ۲۰۲۳ میلادی راهی بازارهای جهانی خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید