#مهسا_امینی

کارگردان Tomb Raider 2 از ماینکرافت برای طراحی صحنه‌ی فیلم‌هایش استفاده می‌کند!

او دلیل تمایلش برای ساخت جدیدترین اقتباس سینمایی توم ریدر را فاش نکرد

کارگردان Tomb Raider 2

بن ویتلی کارگردان Tomb Raider 2 در مصاحبه‌ی اخیر خود با وب سایت Polygon گفت از ماینکرافت برای طراحی صحنه‌های Free Fire استفاده کرده است.

فیلم‌های سینمایی‌ای که بر اساس بازی‌های ویدیویی ساخته می‌شود وارد دوران جدیدی شده‌اند. در گذشته هیچ کدام از اقتباس‌ها به موفقیت چشمگیری دست نمی‌یافتند اما طی سال‌های گذشته شاهد اکران Pokémon: Detective Pikachu و Sonic the Hedgehog بوده‌ایم که جدا از دریافت بازخوردهای مثبت، فروش بسیار خوبی را در باکس آفیس جهانی به ثبت رساندند. شرایط در در حوزه‌ی تلویزیون به همین منوال است. فصل‌های جدید سریال‌های Castlevania و The Witcher در حال حاضر در لیست انتظار بسیاری از علاقه‌مندان قرار دارد. جدا از این موارد، پروژه‌های مهمی مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارند که برای مثال می‌توان به اقتباس سریالی The Last of Us و دنباله‌ی فیلم سینمایی Tomb Raider اشاره کرد.

اگرچه نمی‌توان با اطمینان گفت اما موفقیت‌های آثاری که بر اساس بازی‌های ویدیویی ساخته می‌شوند را باید به پای نسل جدید فیلمسازان نوشت. آن‌ها برخلاف کارگردانان و نویسندگان قدیمی بخش قابل‌توجهی از زندگی خود را به بازی‌های ویدیویی اختصاص داده و آشنایی کاملی با فرمت‌شان دارند. از همین رو، نه تنها قصه را به بهترین شکل ممکن به فیلمنامه انتقال می‌دهند، بلکه می‌دانند انتقال چه مواردی از مدیوم بازی به سینما الزامی بوده و چه مواردی چندان حائز اهمیت نیستند.

بن ویتلی (Ben Wheatley) فیلمنامه‌نویس و کارگردان انگلستانی اخیرا مصاحبه‌ای را با وب سایت Polygon انجام داده است. او که با ساخت آثار مختلف از جمله Sightseers و A Field in England توانسته بود نامی برای خود دست و پا کند، با پذیرش کارگردانی قسمت دوم Tomb Raider طرفداران خود را شوکه کرد. با در نظر گرفتن صحبت‌های ویتلی در بخشی از گفتگوی اخیرش، پیوستن به محصول جدید اسکوئر انیکس به هیچ وجه عجیب نبود؛ زیرا او از ۸ یا ۹ سالگی مشغول تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی است. ویتلی همچنین گفت علی‌رغم اینکه همه‌گیری ویروس کرونا روی جدیدترین اقتباس سینمایی توم ریدر تاثیر گذاشته، همچنان به ساختش متعهد است. در ادامه می‌توانید بخشی از صحبت‌هایش را مطالعه کنید:

ما کنسولی داشتیم که اسمش بیناتون (از نسل اول کنسول‌های بازی) بود و عملا چهار دکمه داشت. بازی‌هایی مثل پونگ و هاکی را با آن انجام می‌دادم. حالا هم وقتم را با Counter Strike و Factorio می‌گذرانم. خیلی خوب می‌شد اگر به دیدن یک مشاور می‌رفتم. به شدت به Factorio اعتیاد پیدا کرده‌ام و [جالب اینجا است] دیگران را به تجربه‌اش سوق می‌دهم.

کارگردان Tomb Raider 2 در ادامه‌ی صحبت‌های خود به موضوع بسیار جالبی اشاره کرد. او گفت برای طراحی صحنه‌های Free Fire محصول سال ۲۰۱۶ میلادی از ماینکرافت استفاده کرده است. این بازی ویدیویی یک حالت به نام Creative دارد که به کاربر اجازه می‌دهد سازه‌های مختلف را ساخته و سپس آن‌ها را تخریب کند. همین ویژگی باعث شده بسیاری از کاربران لوکیشن‌های معروف را داخلش بازسازی کرده و نتیجه‌ی تلاش‌هایشان را از طریق عکس و ویدیو به اشتراک بگذارند. بن ویلتی همچنین گفت ابزارها و رابط کاربری بازی بسیار عالی طراحی شده و کار کردن با آن‌ها ساده و روان است.

ساخت رندرهای سه بُعدی از صحنه‌های یک فیلم یا سریال پیش از آماده‌سازی، اقدامی مرسوم در روند ساخت به شمار می‌رود. با این حال، انجام این کار به وسیله‌ی نرم افزارهای حرفه‌ای بسیار هزینه‌بر است. اینطور که به نظر می‌رسد، بن ویتلی راه حل بسیار کاربردی‌ای برای رفع مشکل مورد بحث پیدا کرده است. در ضمن، او صریحا درباره‌ی دلیلش برای ساخت Tomb Raider 2 صحبت نکرد اما با توجه به صحبت‌هایش می‌توان به این نتیجه رسید که جدا از علاقه‌اش به بازی‌های ویدیویی، او تمایل بسیاری برای کار روی پروژه‌های چالش‌برانگیز دارد.

در حال حاضر نمی‌دانیم فیلمبرداری جدیدترین اقتباس سینمایی توم ریدر چه زمانی آغاز می‌شود.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا