انتقاد به ریتم سریع داستان فصل دوم Arcane واکنش سازندگان آن را به همراه داشت
همیشه محدودیتهایی وجود دارد
وقوع سریع حوادث و ریتم سریع داستان فصل دوم Arcane یکی انتقاداتی بود که توسط مخاطبین خطاب به آن صورت گرفته بود و اکنون واکنش سازنده آن را به همراه داشته است.
پس از پخش تنها دو فصل، سریال Arcane به عنوان اقتباسی آزاد از بازی League of Legends به انتهای مسیر خود رسید تا یکی از بهترین اقتباسهای سریالی صورت گرفته از بازیهای ویدئویی داستان خود را به اتمام رسانده باشد. در حالی که کلیت سریال به مانند فصل اول آن با استقبال مثبت طرفداران و منتقدان مواجه شده، اما ریتم سریع داستان فصل دوم Arcane یکی از بخشهایی بوده که بسیاری به طور مشترک آن را مورد انتقاد قرار داده و معتقد بودند سریال به خوبی نمیتواند حق مطلب را در خصوص به پایان رساندن تمامی خطوط داستانی مختلف آن ادا نماید.
کریستین لینک (Christian Linke) شورانر سریال مورد بحث با نگارش متنی در سابردیت این سریال در پاسخ به انتقادات صورت گرفته پیرامون ریتم سریع داستان فصل دوم Arcane نوشت “برخی از تئوریهایی که اینجا مطرح میشود با واقعیت آن همخوانی ندارد. خیر، ما از استودیو فورتیش (Fortiche) درخواست تولید یک اپیزود نهایی یک ساعت و 30 دقیقهای نکردیم. در حقیقت ماجرا برعکس بوده و فیلمنامه ما همیشه بسیار کوتاهتر از آن چیزی بوده که استودیو فورتیش آن را در هنگام داستان پردازی و طراحی استوری برد مطرح میکرد. ما میخواستیم اجازه دهیم آنها ایدهپردازی نمایند و فضای کافی نیز داشته باشند و ما نیز جا برای بهبود اوضاع داشته باشیم در حالی که اجازه میدهیم اتفاقات جادویی، جلوه حقیقی به خود بگیرند.”
“این همکاری خلاقانهای بوده و بدین صورت نبوده که یک استودیو را استخدام کرده باشیم تا فلان کار غیرممکن را در سریعترین زمان ممکن برای ما انجام دهند. من بسیاری از افراد حاضر در استودیو فورتیش را جزو صمیمیترین دوستان خود میدانم. این ناامیدکننده است که مخاطبین تصورات دیگری از موضوع دارند.”
“چیزی به مانند فشار حاصل از حرص و طمع سازمانی روی ما وجود نداشت. حال آن که، بله، همیشه محدودیتهایی هم در زمینه بودجه و هم در زمینه زمان وجود دارد. این بخشی از کار ما به عنوان افراد خلاق است که بتوانیم در چهارچوب این محدودیتها عمل نماییم. محدودیتها امری نرمال به شمار میروند و همیشه بخش مثبتی دارند. در عین حال حرف نهایی در زمینه امور خلاقانه همیشه با من بوده است. با این حال این محدودیتها وجود دارند. آنها در فصل اول نیز وجود داشتند.”
“بسیار عالی میشد اگر میتوانستیم زمان بیشتری داشته باشیم تا روی فصل دوم کار کنیم و یا زمان بیشتری داشتیم تا به اپیزودهای آن اضافه نماییم، اما چنین امکانی را در اختیار نداشتیم که از دلایل متعدی ناشی میشد و یک مورد آن بودجه بود. ما بسیار خوششانس هستیم که توانستیم چنین میزان دیوانهواری از بودجه را از سوی استودیو رایوت گیمز به منظور تولید آرکین دریافت کنیم. ما همگی بسیار احساس خوشاقبالی داریم. هیچکس دیگری چنین میزان از بودجهای را دریافت نمیکند. لطفا این را فراموش نکنید.”
“زمان محدودیت دیگر محسوب میشد. بازه زمانی مشخصی برای انتشار وجود دارد و تعداد فراوانی از افراد در راستای آن کار میکنند که تنها شامل افراد استودیو فورتیش نمیشود بلکه اعضای استودیو رایوت در پروژههای مختلفشان، افراد شبکه نتفلیکس و همکاران برند را شامل میشود. حتی استعدادهای کلیدی که روی تولید آن مشارکت دارند از کار بیوقفه روی این فصل بسیار طولانی و پروژه چند ساله خسته میشوند. نباید فراموش کنید که در نهایت اینها فقط مجموعهای از افراد و انسانها هستند.”
“من تصور میکنم هیچ سریال تلویزیونی دیگری وجود ندارد که برای تولید دو فصل از آن، مدت زمانی همانند آرکین بدون وقوع وقفه روی آن صرف شده باشد. از منظر جزئیات و کیفیت بالای انیمیشن، آرکین در محدوده خود بیرقیب به شمار میرود. من نمیخواهم از هیچ کدام از این موارد به عنوان بهانه استفاده نمایم اما چنین چیزی نیازمند حجم زیاد کار در سطح انسانی است.”
“سیزن دوم ما فوقالعاده است. ما موجب بروز احساسات در شما بیشتر از هر زمان دیگری که حال تماشای کاراکترهای انیمیشنی بودهاید شدیم.” لینک در خصوص ریتم سریع داستان فصل دوم Arcane ادامه داد “این سریال بدون نقص نیست. شما نمیتوانید چنین ریسکهای بزرگی را انجام دهید و انتظار داشته باشید همهچیز بینقص و مرتب به پایان برسد. این اثر به روش خودش رشد میکند و به تکامل میرسد و به همان چیزی تبدیل میشود که باید بشود.”
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید