بازی Super Meat Boy Forever

اولین نگاه به بازی Super Meat Boy Forever

مکعب قرمز تبدیل می‌شود به ....

10 سال از عرضه Super Meat Boy گذشت. حالا چه انتظاری از این مکعب قرمز دوست داشتنی دارید؟ فکر می‌کنم بازی Super Meat Boy Forever تمام انتظارهایتان را برآورده خواهد کرد.

Super Meat Boy فراتر از یک بازی است. داستانی که پشت پرده‌ی آن پنهان شده، تلخی‌های زندگی دو جوان مستعد را روایت می‌کند. ادموند مک‌میلن و تامی ریفنس تخصصشان برنامه‌نویسی بود و عشقشان هم سوپر ماریو اما شاید خوابش را هم نمی‌دیدند که روزی روزگاری یک مکعب قرمز کوچک سکوی پرتاب آنها شود.

انتشار Super Meat Boy‌ در سال 2010 به عنوان اولین بازی مشترک این دو نفر، باعث شد که به تمام دنیا معرفی شوند. تنها چیزهایی که این بازی داشت، انیمیشن‌های ابتدایی و جذاب، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و تا دلتان بخواهد، خلاقیت بود. داستان این بازی دو بعدی سرگرم‌کننده و البته چالش برانگیز، در همان سالها به پایان نرسید. محبوبیت این عنوان تا جایی پیش رفت که سوپر میت بوی در سال 2015 مهمان کنسول‌های نسل هشتم شد و حالا همه علاقه‌مندان به این بازی، در انتظار نسخه‌ی دوم آن هستند؛ Super Meat Boy Forever! با این تفاوت که این بار مک‌میلن از Team Meat استعفا داده است.

اگر به خاطر داشته باشید، داستان نسخه اول حول محور شخصیت‌های میت بوی، بندج گرل و دکتر فیتس می‌چرخید؛ جایی که میت بوی به بندج گرل علاقه‌مند شده بود اما دکتر فیتس تمام روز‌های خوب این دو را خراب کرد. فیتس که یک نابغه است، بندج گرل را می‌دزدد و مکعب قرمز رنگ داستان ما، قهرمان بازی‌هایش را دقیقا از همین نقطه آغاز می‌کند.

در نهایت بندج گرل از بند دکتر فیتس نجات پیدا می‌کند و حاصل عشق او و میت بوی، یه مکعب خیلی کوچک به نام ناگت (Nugget) می‌شود. این بار، ناگت مورد هدف فیتس قرار می‌گیرد با این تفاوت که برای نجات او، دیگر پروتاگونیست نسخه‌ی قبل تنها نیست؛ بندج گرل هم در کنار میت بوی حضور خواهد داشت و این دو نفر در کنار همدیگر به سراغ دکتر فیتس خواهند رفت تا در راه نجات دخترشان، داستان بازی Super Meat Boy Forever آغاز شود.

بازی Super Meat Boy Forever
با اضافه شدن امکان ضربه زدن به دشمنان، روند گیم پلی بازی تغییرات زیادی داشته است.

هر چند که با یک بازی مستقل و دو بعدی طرف هستیم، اما Team Meat وعده داده است که با انیمیشن‌های بیشتر و طولانی‌تر – نسبت به نسخه‌ی اول – به لحاظ داستانی بازیکنان تجربه کامل و جذابی را داشته باشند. شخصیت‌های ساکت میت بوی، بندج گرل و دکتر فیتس در سال 2010 هم ثابت کردند که می‌توانند بدون هیچ حرفی داستان جذابی را برای هر بازیکنی روایت کنند و همین مسئله، ما را به وجود یک پلات کامل‌تر در نسخه‌ی جدید این بازی امیدوار می‌کند.

وجود بیش از 7000 مرحله در بازی، رسما تایید می‌کند که با یک عنوان چالش برانگیزتر طرف خواهید بود.

هر چند که بر اساس تریلر‌های منتشر شده تغییرات زیادی در روند گیم پلی بازی دیده می‌شود، اما همچنان هسته‌ی اصلی آن حفظ شده است. دقیقا به مانند نسخه‌ی اول، مرکز ثقل بازی روی پلتفرمینگ‌های مبتنی بر پرش و اسلاید کردن روی دیواره‌ها است.

بازی Super Meat Boy Forever صرفا محدود به همین دو مهارت نیست. اولین چیزی که در در گیم پلی خودنمایی می‌کند، قابلیت ضربه زدن به دشمنان است. در نسخه‌ی اول به غیر از باس‌ها (غول آخرها)، چرخ دنده‌ها و سکو‌ها تنها موانع بر سر راه میت بوی بودند اما در قسمت جدید، علاوه بر تمام اینها، شاهد افراد دکتر فیتس در محیط بازی هستیم. البته این نفرات هیچ اکشن خاصی ندارند و عملکردشان در حد چند مانع متحرک است اما تلفیق آن‌ها با سایر موانع، می‌تواند یک چالش جدی برای هر بازیکنی باشد.

وجود بیش از 7000 مرحله در بازی، رسما تایید می‌کند که با یک عنوان چالش برانگیزتر طرف خواهید بود. با این وجود، به نظر می‌رسد که پیشرفت بسیاری از بخش‌های بازی و اضافه شدن چند مکانیک، از یکنواخت شدن آن جلوگیری خواهد کرد.

بازی Super Meat Boy Forever
هم با میت بوی و هم با بندج گِرل، می‌توانید برای از پیش رو برداشتن برخی دشمنان و همچنین عبور از برخی موانع، از مهارت تکل زدن استفاده کند.

اگر از حالا عزادار سخت‌تر شدن بازی Super Meat Boy جدید هستید، پیشنهاد می‌کنم که به این زودی‌ها قضاوت نکنید. هر چند که یکی از دلایل شهرت و همچنین محبوبیت نسخه اول این بازی درجه سختی آن بود، اما سازندگان ترجیح دادند که در نسخه جدید بازیکنان را با یک عنوان متعادل‌تر روبرو کنند. برای مثال، وجود چک‌پوینت در قسمت‌های مختلفی از هر مرحله، لطف بزرگی است که Team Meat می‌توانست در حق هر بازیکنی انجام دهد.

وجود چک‌پوینت در قسمت‌های مختلفی از هر مرحله، لطف بزرگی است که Team Meat می‌توانست در حق هر بازیکنی انجام دهد.

مراحل بازی طولانی‌تر شده‌اند و شما می‌توانید از طریق نواری که در پایین صفحه برای شما تعبیه شده است، مشاهده کنید که چه میزان از مرحله را طی کرده‌اید. یکی از مهم‌ترین دلایل طولانی‌تر شدن مراحل، وجود مکانیزم Randomly Generated یا همان ایجاد شدن تصادفی است. به عبارتی دیگر، اگر امروز مشغول بازی کردن فصل 12 باشید و فردا هم تصمیم به شروع مجدد این چپتر بگیرید، این احتمال وجود دارد که با سکوها و موانع متفاوتی روبرو شوید.

توسعه دهندگان این بازی اعلام کرده‌اند که ضمن بیشتر شدن تعداد مراحل بازی، در Super Meat Boy Forever شاهد باس‌فایت‌های بیشتری خواهیم بود. همچنین قرار است که مبارزه با این باس‌ها پخته‌تر از نسخه‌ی قبل باشد و برای هر باس شاهد یک کات‌سن جذاب و طولانی‌تر باشیم.

یکی از مواردی که در نسخه‌ی قبل وجود داشت، بخش Switch Character بود , به واسطه این بخش می‌توانستید شخصیت اصلی بازی را تغییر دهید. برای این کار لازم بود تا با جمع‌آوری چسب زخم‌ها که نقش Collectible داشتند، شخصیت‌های بیشتری را باز کنید. هر یک از این کاراکترها، مهارت‌های ویژه‌ای داشتند که در گذر از برخی موانع، کمک شایانی به بازیکن می‌کردند. هنوز مشخص نیست که در بازی جدید Super Meat Boy چنین بخشی هم وجود داشته باشد یا خیر اما تا به امروز می‌‎دانیم که علاوه بر میت بوی، بندج گِرل هم قابل بازی است و برای گذشتن از برخی مراحل، مجبور به تغییر شخصیت اصلی بازی به بندج گرل هستیم.

بازی Super Meat Boy Forever
تنوع بیشتر در رنگ‌بندی و طراحی محیط، می‌تواند یکی از پیشرفت‌های مهم بازی Super Meat Boy Forever باشد.

تمام المان‌های بصری بهبود داشته‌اند و نظاره‌گر طراحی‌های پخته‌تری خواهیم بود. با اینکه هنوز بازی منتشر نشده است، اما نمایش‌های اولیه می‌تواند ثابت کند که به لحاظ فنی، گرافیک بازی به روز‌تر شده و انتظارات ما را از نظر جلوه‌های بصری برآورده خواهد کرد.

در حین بازی، انیمیشن‌های جالبی برای شخصیت میت بوی در نظر گرفته شده است و فقط با یک مکعب قرمز متحرک طرف نیستیم. برای مثال بسته به شرایط بازی، حالات چهره او مدام تغییر خواهد کرد.

علاوه بر میت بوی، بندج گِرل هم قابل بازی است و برای گذشتن از برخی مراحل، مجبور به تغییر شخصیت اصلی بازی به بندج گرل هستیم.

اگر به تریلر‌ها و تصاویری که تا به امروز از بازی Super Meat Boy Forever منتشر شده است دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که سازندگان آن برای طراحی محیط بازی توجه ویژه‌ای به جزئیات داشته‌اند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که با محیط‌های متنوع‌تر و رنگ‌بندی‌های بیشتری طرف خواهیم بود تا 7000 مرحله‌ای که برای این بازی طراحی کرده‌اند، به لحاظ بصری خسته کننده نباشند.

Super Meat Boy بازی‌ای بود که طراحی مراحل و برنامه نویسی آن فقط توسط دو نفر انجام شد. حالا اعضای این تیم، که خودشان را به احترام این بازی Team Meat نامیده‌اند، به جایگاه‌های بهتری در عرصه بازی‌های ویدیویی فکر می‌کنند. بالاخره پس از 10 سال، قرار است نسخه دوم Super Meat Boy با پسوند Forever منتشر شود؛ بازی‌ای که به نظر می‌رسد از هر لحاظ کامل‌تر نسخه‌ی قبلی باشد و تکامل و پیشرفت را برای این تیم دوست داشتنی، تعبیر کند.


نظرات

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا