#مهسا_امینی

استودیوی ساکر پانچ به بازخوردهای منفی Ghost of Tsushima واکنش نشان داد

انتقاد باعث رفع نقص‌ها می‌شود

بازخوردهای منفی Ghost of Tsushima

جیسون کانل یکی از کارمندان استودیوی ساکر پانچ پروداکشنز در بخشی از مصاحبه‌ی اخیر خود به بازخوردهای منفی Ghost of Tsushima پرداخت.

ساکر پانچ پروداکشنز که در سال ۱۹۹۷ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد، در ابتدا به ساخت بازی‌های پلتفرمر مشغول بود اما همکاری با سونی باعث شد تا مسیرش برای همیشه تغییر کند. این استودیو در سال ۲۰۰۹ بازی Infamous را به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 3 ساخت. عملکرد این عنوان اکشن و ماجراجویی از دیدگاه سونی راضی‌کننده بود و همین هم باعث شد تا نسخه‌های بعدی آن ساخته و در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ به بازار بیایند. پس از اینکه ساخت Infamous First Light به پایان رسید، تیم توسعه تصمیم گرفت به سراغ یک پروژه‌ی کاملا جدید برود؛ نتیجه، بازی Ghost of Tsushima بوده که اخیرا برای پلی‌استیشن 4 عرضه شده است.

نمایش‌های خیره‌کننده‌ی Ghost of Tsushima طی سال‌های اخیر باعث شد تا میزان هیجان علاقه‌مندان برای تجربه‌ی این بازی بسیار بالا باشد. حتی عده‌ای از آن‌ها انتظار داشتند استودیوی ساکر پانچ پروداکشنز بتواند با جدیدترین محصول خود به نمره‌ی ۹۰ یا بالاتر از آن در وبسایت متاکریتیک دست یابد؛ اتفاقی که نهایتا رخ نداد. تا به این لحظه ۹۴ نقد مختلف بر اساس این بازی نوشته شده که میانگین نمرات آن‌ها عدد ۸۳ از ۱۰۰ بوده است. اگرچه این رقم باعث ناامیدی عده‌ای از طرفداران شده اما اینطور که به نظر می‌رسد، اعضای تیم توسعه از عملکرد بازی جدیدشان در بحث بازخوردها رضایت دارند. از این اتفاق نباید تعجب کرد؛ زیرا Ghost of Tsushima تفاوت‌های زیادی با ساخته‌های قبلی ساکرپانچ داشت که باعث شده بود ساختش یک تجربه‌ی تازه و چالش‌برانگیز باشد.

جیسون کانل (Jason Connell) که به عنوان طراح و کارگردان نوآوری در استودیوی ساکر پانچ پروداکشنز فعالیت دارد، اخیرا مصاحبه‌ای را با وب سایت Gamesradar انجام داده است. او در بخشی از گفتگو به بازخوردهای منفی Ghost of Tsushima پرداخت و گفت تیم توسعه با آغوش باز از انتقادها استقبال می‌کند؛ زیرا باعث می‌شود اعضای تیم در آینده عملکرد بهتری را از خود بر جای بگذارند. کانل همچنین فاش کرد طی روزهای گذشته مشغول زیر و رو کردن اینترنت بوده تا بتواند بازخوردهای کاربران را بخواند:

به دنبال این بودم تا ببینم کاربران درباره‌ی بازی چه می‌گویند و از کدام از ویژگی‌های آن لذت می‌برند. حتی چند رشته توییت دیدم که کاربران عکس‌های تهیه شده با حالت تصویربرداری را از طریق آن‌ها به اشتراک گذاشته بودند.

به نقاط قوت Ghost of Tsushima از دید کاربران افتخار می‌کنم. این نقاط قوت دقیقا همان مواردی هستند که نسبت به آن‌ها نظر مثبتی داشتم. همین هم باعث شده تا خواندن بازخوردهای مثبت حس رضایت‌مندی‌ای را در من ایجاد کند. مطمئن هستم تیم توسعه هم با خواندن بازخوردهای مثبت چنین حسی پیدا می‌کند.

جیسون کانل در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:

انتقادهایی به بازی ما شده است. من عاشق انتقاد هستم چون باعث می‌شود [نقص‌هایمان را رفع کنیم] و عملکرد بهتری داشته باشیم. به بازخوردهای منفی نگاهی دقیق خواهیم انداخت و آن‌ها را به دقت بررسی خواهیم کرد. فکر می‌کنم دریافت انتقاد بخش جداناپذیری از صنعت ویدیو گیم باشد. ما یک بازی را به بازار عرصه می‌کنیم و کاربران هم در سراسر جهان نظرشان را به نسبت به آن می‌گویند. فکر می‌کنیم Ghost of Tsushima بهترین محصولی است که تاکنون ساخته‌ایم.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا