چرا استودیوها بازیهای بزرگ را زودتر معرفی میکنند؟
از زبان یک سازنده بشنوید
معرفی زودتر بازی های بزرگ با بودجه کلان میتواند به نفع استودیوهای سازنده و حتی شرکت ناشر تمام شود.
شاید برای شما هم جای سوال باشد که چرا اغلب استودیوها بازیهای بزرگ با بودجه کلان (AAA) را زودتر معرفی کرده و گیمرها برای تجربه آنها باید چند سالی منتظر بمانند؟ در واقع، گاها فاصله زمانی میان معرفی تا عرضه بازیها آنقدری زیاد میشود که صدای اعتراض هوادارها به گوش میرسد.
یکی از این بازیها، The Elder Scrolls 6 نام دارد که بیش از شش سال از معرفی آن گذشته و همچنان ویدیویی از گیمپلی بازی به نمایش گذاشته نشده است. از طرفی، به نظر میرسد که بازی به این زودیها نیز منتشر نخواهد شد و بازیکنها باید حالا حالاها منتظر بمانند. در همین راستا، مارک دارا، توسعهدهنده سابق سری دراگون ایج، توضیحاتی درباره علت این اتفاق ارائه کرده است.
بر اساس اظهارات مارک دارا، یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده تا استودیوها زودتر به معرفی بازی های بزرگ خود بپردازند، جلوگیری از لغو توسعه آنها است. در واقع، با توجه به شرایط حال حاضر صنعت بازیها و رشد ضعیف آن، معرفی زودهنگام یک پروژه میتواند مانع از لغو ساخت آن توسط سرمایهگذار باشد. از طرفی دیگر، این اقدام به نفع شرکت ناشر نیز بوده و آنها را از شرایط بحرانی نجات میدهد.
مارک دارا در این زمینه توضیح میدهد:
معرفی زودهنگام برخی از بازیها ممکن است به این خاطر باشد که رشد و عملکرد تجاری یک ناشر در وضعیت خوبی قرار ندارد. همچنین، ممکن است این اتفاق بدین دلیل باشد که استودیوها از لغو بازیهای خود توسط ناشر و سرمایهگذارها نگران هستند.
با توجه به اظهارات اخیرمارک دارا، به نظرمیرسد که معرفی زودهنگام بازی The Elder Scrolls 6 نیز به این خاطر صورت گرفته است. در واقع، شرکت بتزدا در آن دوره با عرضه بازی فالاوت، نتوانست آنطور که باید و شاید توجهها را به سمت خود جلب کند و معرفی بازی جدید الدر اسکرولز یکی از راههای نجات برای این کمپانی بود.
در حالی که گیمرها از معرفی زودهنگام بازیها ناراضی هستند، اما برخی از توسعهدهندگان سرشناس از جمله هیدئو کوجیما از این اتفاق حمایت میکنند. از طرفی، باید در نظر داشت که به لطف پیشرفت روز افزون تکنولوژی، توسعه بازیها پیچیدهتر از گذشته شده و به همین خاطر، ساخت یک بازی بزرگ زمانبر است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید