چرا سال ۲۰۲۵ میلادی محتملترین بازه اکران Spider-Verse 3 است؟
شاید هنوز خبری موثق منتشر نشده باشد، اما شواهد اخیر همگی ثابت میکنند که چرا سال ۲۰۲۵ میلادی محتملترین بازه اکران Spider-Verse 3 است.
بهدنبال سلسله تاخیرهای سال گذشته مثل اعتصابات هالیوود و بوجود آمدن مشکلات متعدد در پروسه تولید، اکران Spider-Man: Beyond The Spider-Verse تا تاریخی نامعلوم بهتعویق افتاد. این اتفاق غیرمترقبه برای طرفداران خیلی ناراحتکننده بود اما با توجه به استقبال منتقدان و همچنین فروش بینظیر Across The Spider-Verse در گیشه، هوشمندانهترین اقدام بهمنظور تضمین کیفیت قسمت پایانی سهگانه این بود که خیلی درگیر زمان نشوند و تا حد امکان برای پروسه تولید وقت بگذارند. بنا به دلایلی نامعلوم کمپانی سونی پیکچرز انیمیشن بعد از گذشت یک سال هنوز بهروزرسانی جدیدی را با طرفداران به اشتراک نگذاشته و بدتر از آن افشاگری معروف نیز بهتازگی مدعی شده که همچنان ۲ الی ۳ سال با اکران این انیمیشن بهشدت مورد انتظار در سینماها فاصله داریم. صحبتهای الکس پرز (Alex Perez) ممکن است درست باشد اما برخی شواهد وجود دارد که عکس آن را ثابت میکند.
چرا سال ۲۰۲۵ میلادی محتملترین بازه اکران Spider-Verse 3 است؟
طبق آپدیتهای اخیر، پروسه تولید قسمت پایانی سهگانه بعد از پایان یافتن اعتصابات هالیوود از سر گرفته شده و کارن سونی (Karen Soni)، بازیگر نقش دوپیندر در سری فیلمهای ددپول و صداپیشه شخصیت اسپایدرمن ایندیا در قسمت قبلی اسپایدر ورس نیز شخصا تایید کرده که تا چند ماه آینده ضبط دیالوگهای خود را آغاز خواهد کرد. میدانید این یعنی چی؟ یعنی شخصیتهای اصلی به احتمال زیاد قبلا دیالوگهای خود را ضبط کردهاند، زیرا قبل از اعتصابات هالیوود، Spider-Man: Beyond The Spider-Verse قرار بود در تاریخ ۲۹ مارچ سال جاری مصادف با ۱۰ فروردین سال ۱۴۰۳ راهی سینماها بشود. بنابراین ممکن است صداپیشگان شخصیتهایی مثل گوئن استیسی، پیتر بی پارکر، مایلز مورالز، اسپایدرپانک و غیره دیالوگهای خود را با فاصله کمی از اکران قسمت قبلی ضبط کرده باشند.
شاید در نگاه اول کمی غیرمنطقی به نظر برسد اما هیلی استاینفلد (Hailee Steinfeld) دو سال پیش در مصاحبه با رسانه هالیوود ریپورتر فاش کرده بود که ضبط دیالوگهای دنباله Across The Spider-Verse را درست پس از اکران اولین انیمیشن آغاز کرده بود، یعنی چیزی حدود چهار سال پیش. بنابراین با در نظر گرفتن این الگو میتوان نتیجهگیری کرد که پروسه ضبط دیالوگهای قسمت پایانی سهگانه یک سال پیش به اتمام رسیده است. مورد دیگری که ثابت میکند چرا سال ۲۰۲۵ میلادی محتملترین بازه اکران Spider-Verse 3 است، رقابت با آثار ابرقهرمانی دیگر استودیوهای بزرگ است. سال آینده دنیای سینمایی جدید دی سی با اکران ریبوت Superman آغاز میشود و استودیو مارول نیز فرانچایز مولتی میلیارد دلاری خود را با فیلمهای مورد انتظاری همچون Fantastic Four: First Steps ،Thunderbolts و Captain America: Brave New World گسترش خواهد داد.
اگر سونی پیکچرز انیمیشن قسمت پایانی سهگانه شاهکار خود را سال آینده راهی سینماها کند، نهتنها رقابتی جذاب بین آثار کمیک بوکی شکل میگیرد، بلکه با فروشی بینظیر مشابه قسمت قبلی میتواند قدرتش را به رخ استودیوهای دیگر بکشد. البته نباید فراموش کرد که ساخت انیمیشن بهخصوص آنهایی که سبک بصری منحصر بهفرد و پیچیدهای دارند، فوقالعاده وقتگیر است. برای مثال سکانس معروف تعقیب و گریز مایلز در قسمت قبلی چیزی حدود چهار سال بهطول انجامید و توسط تیمی هزار نفره ساخته شد. اینگونه پروژههای بزرگ مستلزم بازههای زمانی طولانی هستند، البته اگر بخواهیم کیفیتش را تضمین کنیم. بههمین دلیل علیرغم منطقی بودن، بهتعویق افتادن بازه اکران Spider-Verse 3 و موکول شدنش به اواخر ۲۰۲۵ یا حتی اواسط ۲۰۲۶ نمیتواند اتفاق خیلی بدی باشد.
انیمیشن Spider-Verse 3 روایتگر چه داستانی است؟
جزئیات داستان Spider-Man: Beyond the Spider-Verse تا اینجای کار مخفی نگه داشته شده اما پایان شوکهکننده قسمت قبلی بهنوعی نشان میدهد که داستان قراره به کجا برود. از آنجایی که سرنوشت مایلز و اسپات به یکدیگر گره خورده است، طبیعی است که داستان قسمت پایانی سهگانه تماما روی این دو شخصیت متمرکز شود. شاید بپرسید سرنوشت مایلز و اسپات چگونه به یکدیگر گره خورده است؟ قبل از اینکه کینگ پین از دستگاه کلایدر شرکت آلکامکس استفاده کند، دانشمندی بهنام جاناتان اون (Jonathan Ohnn) با استفاده از همان دستگاه یک عنکبوت رادیو اکتیو را از زمین ۴۲ به زمین خود منتقل میکند. خوشبختانه یا متاسفانه این عنکبوت به محض ورودش به دنیای ۱۶۱۰، از شرکت آلکامکس فرار کرده و مایلز را پیدا میکند.
حالا چرا و چگونه باید بین این همه انسان، مایلز را انتخاب کند؟ این عنکبوت رادیو اکتیو قبل از منتقل شدنش به دنیای ۱۶۱۰، سعی داشت مایلز دنیای ۴۲ را نیش زده و سرنوشت اسپایدرمن بودن را برایش رقم بزند، بههمین خاطر وقتی توسط جاناتان اون به دنیای ۱۶۱۰ منتقل شد، مستقیما رفت سراغ مایلز مورالزی که میشناسیم و دوستش داریم. از طرفی دیگر، وقتی مایلز در سکانس پایانی Into the Spider-Verse کینگ پین را شکست میدهد و دستگاه کلایدر آلکامکس را نابود میکند، تصادفا باعث میشود تا مادهای عجیب به بدن جاناتان بچسبد و او را به اسپات تبدیل کند.
در واقع اسپات و مایلز هر دو به نحوی سرنوشت یکدیگر را عوض کردند. آن عنکبوت رادیو اکتیو قرار بود مایلز دنیای ۴۲ را به اسپایدرمن تبدیل کند و از طرفی مایلز دنیای ۱۶۱۰ نیز قرار بود به پرولر تبدیل بشود، اما منتقل شدن عنکبوت توسط دستگاه کلایدر آلکامکس باعث شد تا اوضاع به شکل دیگری رقم بخورد. این همان چرخش داستانی بزرگی است که در سکانس پایانی Across the Spider-Verse دیدیم. نکته جالب اینجاست که فیل لرد و کریستوفر میلر دو بار این پیچش داستانی را اسپویل کرده بودند ولی هیچکس متوجه آن نشده بود. در قسمت قبل دو نکته مخفی وجود دارد که به عوض شدن سرنوشت مایلز دنیای ۴۲ و ۱۶۱۰ اشاره میکند.
نکته اول زمانیست که عنکبوت رادیو اکتیو مایلز را پیدا میکند. آن عنکبوت حین پایین آمدن از سقف دچار گلیچ میشود (عارضه جانبی منتقل شدن به یک دنیای دیگر). گلیچ شدن عنکبوت نشان دهنده این است که به دنیای ۱۶۱۰ تعلق ندارد و از یک دنیای دیگر آمده است، درست مثل پیتر بی پارکر، گوئن و باقی افراد عنکبوتی قسمت قبل. نکته دوم هم زمانیست که پیتر پارکر برای اولین بار با مایلز آشنا میشود. حین آشنایی حس عنکبوتی هر دو فعال میشود و رنگ پس زمینه مایلز از بنفش و سبز به قرمز و آبی تغییر میکند. این نکته فوقالعاده بیانگر این است که مایلز دنیای ۱۶۱۰ در ابتدا قرار بود به پرولر تبدیل شود اما گزیده شدنش توسط عنکبوت رادیو اکتیو دنیای ۴۲ باعث شد تا سرنوشتش برای همیشه عوض شود. حالا اسپات قصد دارد از مایلز انتقام بگیرد و مسبب مرگ پدرش بشود. این درگیری پرتنش بین مایلز و اسپات محور داستان قسمت پایانی سهگانه اسپایدر ورس خواهد بود که همه بیصبرانه منتظر تماشای آن هستیم.
انیمیشن بهشدت مورد انتظار Spider-Man: Beyond the Spider-Verse در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و هنوز تاریخ اکرانش توسط سونی مشخصی نشده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید