برگزیده
📣 پخش زنده مسابقات زولا هر روز ساعت 17 از آپارات
منابع الهام Resident Evil 9
1%
  • 0/10

چگونه Evil Within 2 می‌تواند یکی از منابع الهام Resident Evil 9 باشد؟

شایعات حکایت از جهان باز بودن آن دارند

چگونه Evil Within 2 می‌تواند یکی از منابع الهام Resident Evil 9 باشد؟ ۰ ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

چنان‌چه شایعات جدید منتشر شده صحت داشته باشند، بازی Evil Within 2 می‌تواند به عنوان یکی از منابع الهام Resident Evil 9 در نظر گرفته شده و الگوی مطلوبی برای جوانب مختلف آن محسوب می‌شود.

اگرچه تاکنون اطلاعات چندانی در خصوص نسخه بعدی مجموعه بازی Resident Evil ارائه نشده اما گمانه‌زنی‌های فراوانی در سطح اینترنت پخش شده که امری رایج برای دنباله‌های مورد انتظار عناوین محبوب به حساب می‌آید. یکی از این شایعات به جهان باز (Open World) بودن بازی Resident Evil 9 اشاره دارد که حرف و حدیث‌های زیادی را پیرامون این بازی ایجاد کرده است. مسئله‌ای که پس از جزئیات فاش شده توسط Dusk Golem در ماه گذشته که سابقه افشا کردن اطلاعات مختلفی را دارد قوت بیشتری یافته است.

یکی از دلایلی که احتمال جهان باز بودن عنوان مورد بحث می‌تواند بسیار جذاب باشد به قراردادهای هر ژانر ارتباط پیدا می‌کند. ژانر جهان باز و ژانر ترس و بقا عموما در یک ساختار تعریف نمی‌شوند. اگرچه عناوینی مانند بازی The Forest و بازی Subnautica در ژانر بقا وجود دارند که عناصر وحشت را نیز به نوعی درون تجربه خود مورد استفاده قرار داده‌اند اما واژه جهان باز به عنوان ژانر اصلی به ندرت در کنار چنین بازی‌هایی دیده می‌شود.

این مسئله کاملا منطقی محسوب می‌شود زیرا بازی‌های ژانر ترسناک به مانند مجموعه Resident Evil معمولا نیازمند لحنی منحصر به فرد و ریتمی کنترل شده بوده که به سختی می‌توان به آن در فضای آزادی که در ذات بازی‌های جهان باز و طراحی آن وجود دارد دست پیدا کرد. با این حال یک مثال به خصوص وجود دارد که به درستی توانسته این دو ژانر را در کنار یکدیگر قرار دهد و به نتیجه رضایت‌بخشی دست پیدا کند و آن هم بازی The Evil Within 2 نام دارد.

بازی The Evil Within 2 چه درسی به عنوان یکی از منابع الهام Resident Evil 9 می‌تواند به آن بدهد؟

مجموعه بازی The Evil Within عموما کمتر از آنچه استحقاق داشته‌اند به آن‌ها پرداخته شده است. لحن و فضاسازی، گیم‌پلی و روایت این عناوین می‌تواند پا به پای عناوینی چون Resident Evil و یا Dead Space حرکت کند. اما The Evil Within همواره سهم کمتری از مکالمات مخاطبینی که پیرامون ژانر ترس و وحشت صحبت می‌کنند را به خود اختصاص داده است. تعدادی از عناصر بخصوص وجود دارد که توانسته به هر دو بازی The Evil Within کمک کند تا به یک اثر کالت کلاسیک تبدیل شده و طرفداران مخصوص به خود را داشته باشند.

با این حال بسیاری از مخاطبین به نسخه دوم آن به عنوان یک پیشرفت اساسی برای بازی اول اشاره می‌کنند. بازی دوم نه تنها یک تجربه شسته رفته‌تر و در عین حال جاه‌طلبانه‌تر در مقایسه با بازی اول به شمار می‌رود، بلکه تصمیمات متعددی را در حوزه گیم دیزاین یا طراحی بازی اتخاذ می‌کند که مهم‌ترین آن به طراحی باکیفیت یک فضای جهان باز ارتباط دارد.

طراحی جهان باز بازی The Evil Within 2 مکمل ترس آن محسوب می‌شود

نگرانی اصلی که ساخت یک بازی ترسناک به مانند Resident Evil به صورت جهان باز به همراه دارد به تاثیری که این موضوع روی تغییراتی که بر لحن و تنش بازی ایجاد می‌‎کند اختصاص دارد. نسخه دوم The Evil Within اثبات می‌کند که گشت و گذار آزادنه و وحشت لزوما نباید دو بخش مجزا از یکدیگر باشند. چرا که برای مثال شهر Union در این بازی به عنوان مرحله سندباکس آن یکی از ترسناک‌ترین و در عین حال غوطه‌ورترین بخش‌های بازی به شمار می‌رود. طراحی مرحله، پیش زمینه داستانی و اتمسفر همگی نقشی اساسی در این مسئله ایفا می‌کنند.

با این حال حرکت در طول یک شهر اسرارآمیز و ماورایی که کوچک‌ترین حسی از یافتن مسیر درست به مخاطب انتقال نمی‌دهد، کمک می‌کند تا جنبه ترس در بازی افزایش پیدا کند. بازی The Evil Within 2 ثابت می‌کند که آزادی همراه شده در یک فضای جهان باز در واقع می‌تواند پشتیبان یا مکملی برای تجربه وحشت‌آور آن باشد. زیرا در این شرایط و در مقایسه با ساختار خطی، پلیر هیچ ایده‌ای در خصوص ساختار متفاوتی که برای پیشروی در مقابلش قرار گرفته ندارد.

طراحی ساختار جهان باز هم‌چنین سبب هم‌افزایی مکانیزم‌های گیم‌پلی بازی The Evil Within 2 می‌شود. به مانند بسیاری از عناوین دیگر موجود در ژانر ترس و بقا، مدیریت منابع و آپگریدهای اختیاری، نقش اساسی در بازی The Evil Within 2 و چرخه گیم‌پلی آن ایفا می‌کنند. تصمیم به اینکه چه زمانی باید با دشمنان درگیر شده و از اسلحه خود تیر شلیک کنید، چه زمانی از دست آن‌ها فرار کنید و چه زمانی اقدام به ریسک‌های بزرگ‌تری کرده تا پاداش قابل توجهی به دست بیاورید همگی از تصمیماتی به شمار می‌روند که پلیر باید در جریان بازی انجام دهد. با این که The Evil Within 2 در ساختار جهان باز طراحی شده، اما تصمیمات اشاره شده را به شکلی متغییر، متنوع و غیرقابل پیش‌بینی انجام می‌دهد و بدین ترتیب بازی احساسی همانند ست‌پیس‌ها و کاوش خطی دیگر عناوین ژانر ترس و بقا را منتقل می‌کند و این دقیقا یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید به عنوان منابع الهام Resident Evil 9 در نظر گرفته شود.

ساختار جهان باز باید در تمانی جوانب Resident Evil 9 اجرا شود

طراحی محیط مجموعه Resident Evil، مدیریت منابع، رویکری که برای طراحی پازل‌های آن در نظر گرفته می‌شود و سیستم تجهیزات همگی باید درون قالب جهان باز طراحی و پیاده سازی شوند. همین موضوع می‌تواند سبب شود ساختار جهان باز بازی Resident Evil 9 از نظر تئوری با بازی The Evil Within 2 متفاوت باشد. این مسئله زمانی بیشتر تصدیق می‌شود که نسخه نهم این فرنچایز به صورت تمام و کمال در ساختار جهان باز تعریف و طراحی شود و این مسئله تنها به چند مرحله بزرگ‌تر خلاصه نشود. با تمامی این تفاسیر The Evil Within 2 می‌تواند یکی از موارد قابل ملاحظه به عنوان منابع الهام Resident Evil 9 مورد استفاده قرار بگیرد زیرا ساختار جهان باز آن به شکلی هوشمندانه طراحی شده و به اصول اساسی ژانر ترس و بقا نیز خیانت نمی‌کند.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments