#مهسا_امینی

بازی Halo Infinite برای تمامی پلتفرم‌ها بهینه می‌شود

تجربه‌ی این عنوان روی رایانه‌ی شخصی فوق‌العاده خواهد بود!

بازی Halo Infinite پلتفرم‌ها

استودیوی 343 اینداستریز مدعی است که بازی مورد انتظار Halo Infinite برای تمامی پلتفرم‌ها اعم از نسل هشتم و نهم بهینه می‌شود و چه بسا نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی نیز بهترین تجربه‌ی ممکن از سری هیلو را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد.

به خاطر شیوع ویروس کرونا، سال ۲۰۲۰ میلادی سال چندان خوبی برای صنعت بازی‌های ویدیویی نبود. با وجود که در این سال شاهد ورود کنسول‌های جدید و نسل نهم مایکروسافت و سونی به بازار بودیم، اما تعطیلی استودیوها و دورکاری‌ها اعضا باعث شد تا مراحل ساخت و توسعه‌ی بسیاری از بازی‌ها مطابق برنامه‌ریزی‌ها پیش نروند و در نهایت عرضه‌ی آن‌ها عقب بیافتد. Halo Infinite از جمله این عناوین به شمار می‌رود که در ابتدا قرار بر این بود به همراه کنسول ایکس‌باکس سری ایکس | اس راهی بازار شود، اما به مرور موانعی که سد راه سازنده‌ی آن یعنی 343 اینداستریز شد و چه بسا نمایش ضعیف گیم‌پلی آن که منجر به اعتراض هواداران شد، انتشار آن را با یک سال تاخیر، به اواخر ۲۰۲۱ میلادی موکول کرد.

هیلو اینفینیت در واقع یکی از مهم‌ترین عناوین انحصاری ایکس‌باکس به شمار می‌رود که در حال حاضر بازیکنان زیادی برای انتشار آن لحظه شماری می‌کنند. از آنجا که پروسه‌ی ساخت آن با مشکلات زیادی روبه‌رو شد، شایعه‌هایی مبنی بر لغو ساخت آن برای کنسول ایکس‌باکس وان به گوش رسید که بعدها از سوی منابع رسمی تکذیب شد. به علاوه، پس از نمایش گیم‌پلی بازی در سال گذشته میلادی که گرافیک بازی چندان تعریفی نداشت، چندی پیش شایعه شده بود که این عنوان در اصل برای نسل هشتم توسعه یافته و نسخه‌ی نسل نهم آن تنها یک پورت از نسخه‌ی نسل هشتم آن به همراه به‌روزرسانی‌های جزئی در گرافیک فنی و کیفیت بصری  خواهد بود.

حال که چند روزی است در جریان رویداد اینساید اینفینیت اطلاعات زیادی در خصوص Halo Infinite به اشتراک گذاشته می‌شود، تیم سازنده با رد تمامی این حدس و گمان‌ها، ادعا کرده که هیچ کدام یک از نسخه‌های بازی یک پورت ساده از نسخه‌ی اصلی نیست و بازی برای تمامی پلتفرم‌ها بهینه خواهد شد. به بیان دقیق‌تر، آقای دنیل جیانتی (Daniele Giannetti)، معمار اساس و بنیاد هیلو اینفینیت، طی پیامی اعلام کرد که  اگرچه بازی در اصل یک اثر نسل نهمی است، اما تیم توسعه‌دهنده با بازسازی موتور اصلی و با به کارگیری راهکار چند رشته‌ای جدید، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بازی روی پلتفرم‌های نسل هشتم و نهم به طور کامل بهینه شود. این موضوع به نگرانی اجرای ضعیف این عنوان تیراندازی اول شخص روی کنسول ایکس‌باکس وان که سخت‌افزار نسبتا ضعیفی به نسبت کنسول‌های جدید دارد، پایان می‌دهد و بازیکنان با اطمینان خاطر می‌توانند بازی را روی هر پلتفرمی که تمایل دارند، به بهترین شکل ممکن تجربه کنند.

دنیل جیانتی در این زمینه توضیح می‌دهد:

این چیزی است که من را به عنوان یک مهندس معمار بسیار هیجان زده کرده است! برای توسعه‌ی بازی Halo Infinite، ما راهکار چند رشته‌ای (multi-threading) را از نو خلق کردیم تا به طور کامل از اجرای بی‌نقص بازی روی تمامی پلتفرم‌ها (ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس | اس) و همچنین رایانه‌ی شخصی مطمئن شویم. ما به جای این که هیلو اینفینیت را فقط و فقط برای ایکس‌باکس وان بهینه کنیم، از این سیستم جدید استفاده کردیم تا رندر کننده را به یک فریم‌ورک موازی بزرگ چند رشته‌ای انتقال دهیم. از این رو، رندر کننده از کل تقاضای بالای ویژگی‌های رندرینگ پشتیبانی می‌کند تا از نظر عملکرد و اجرایی، به بهترین گرافیک و کیفیت ممکن روی ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس| اس و رایانه‌ی شخصی دست یابیم. به بیان دیگر، این بدان معنا است که تیم سازنده تمام تلاش خود را به کار گرفته تا هیلو اینفینیت روی تمامی پلتفرم‌هایی که شما برای بازی انتخاب می‌کنید، به طور بهینه اجرا شود.

بازی Halo Infinite پلتفرم‌ها

موضوع دیگری که این بار کاربران رایانه‌ی شخصی را تا حدودی به خود نگران کرده، عملکرد هیلو اینفینیت روی این پلتفرم است. همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، این بازی برخلاف نسخه‌های پیشین مجموعه‌ی هیلو، به طور همزمان برای کنسول‌های ایکس‌باکس و پی‌سی در دست ساخت قرار دارد. به لطف عرضه‌ی Master Chief Collection روی این پلتفرم، حال استودیوی 343 اینداستریز در ساخت یک اثر برای رایانه‌ی شخصی کمی تجربه کسب کرده و در حال حاضر به نظر می‌رسد که نسخه‌ی پی‌سی بازی قرار است یک تجربه‌ی فوق‌العاده (فرست کلس) برای بازیکنان رقم بزند!

دیوید پرایس (David Price)، طراح ارشد سلاح‌های هیلو اینفینیت، اعلام کرد که انتشار موفقیت آمیز Master Chief Collection باعث شد تا تیم توسعه‌دهنده بازخوردها و پیشنهادهای بسیار خوب و سازنده‌ای را از سوی هواداران دریافت کند که استودیوی 343 اینداستریز از آن‌ها در ساخت بازی جدید مجموعه به خوبی استفاده خواهد کرد. در ادامه، او نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی بازی را یک تجربه‌ی فرست کلس توصیف کرد که تجربه‌ی بسیار ویژه و منحصر به فردی ارائه می‌دهد.

دیوید پرایس در این‌باره می‌گوید:

هدف اصلی ما برای نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی هیلو اینفینیت این است که بازی یک تجربه‌ی فوق‌العاده (فرست کلس) برای بازیکنان رقم بزند تا این عنوان به لطف استاندارهای خود در سبک تیراندازی، با دیگر بازی‌های شوتر در پلتفرم پی‌سی رقابت کند و چه بسا از آن‌ها نیز متمایز باشد. البته، عرضه‌ی The Master Chief Collection تاکنون کمک شایانی به ما کرده، چرا که از طریق آن بازخوردهای بسیار خوب و سازنده‌ی هواداران را برای ساخت بهتر هیلو اینفینیت دریافت می‌کنیم.

ظاهرا موضوع صرفا به بهینه‌سازی و اجرای بی‌نقص هیلو اینفینیت از لحاظ گرافیک روی رایانه‌ی شخصی محدود نمی‌شود و پشتیبانی بازی از موس و کیبورد و نحوه‌ی عملکرد آن‌ها در مبارزه‌ها از جمله مهم‌ترین مسائل بازی‌سازان به شمار می‌رود. هیلو یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های انحصاری ایکس‌باکس محسوب می‌شود که از انتشار نسخه‌ی اول آن چیزی در حدود بیست سال می‌گذرد. از این رو، بدیهی است که 343 اینداستریز در بهینه‌سازی سیستم کنترل بازی به کمک کنترلر کنسول‌های ایکس‌باکس مهارت زیادی دارد. با این حال، این استودیوی سرشناس تجربه‌ی چندان کافی برای پشتیبانی آثار خود از موس و کیبورد ندارد. این مورد چند وقتی است که به یکی از دغدغه‌های هواداران تبدیل شده، اما ظاهرا هیچ جای نگرانی نیست!

در همین راستا، کوئین دلهویو (Quinn DelHoyo)، طراح محیط بازی، اعلام کرده که تیم سازنده روزانه و به طور مداوم در حال بررسی عملکرد سیستم مبارزه و کنترل بازی به کمک موس و کیبورد است تا از هماهنگی آن با تمامی مکانیزم‌ها مطمئن شود. او بر این باور است که توسعه‌دهندگان به قدری به این موضوع توجه کرده‌اند که گویا این مجموعه از همان بیست سال پیش با سیستم موس و کیبورد سازگار بوده است.

بازی Halo Infinite پلتفرم‌ها

کوئین دلهویو در این خصوص می‌گوید:

همان‌طور که اطلاع داریم، نسخه‌ی پلتفرم رایانه‌ی شخصی در واقع پورت نسخه‌ی اصلی نیست و این نسخه به نوعی یکی از پورت‌های اصلی بازی را تشکیل می‌دهد. ما هر روز روی توسعه‌ی نسخه‌ی پی‌سی هیلو اینفینیت مشغول به کار هستیم؛ به طوری که در حال حاضر می‌توان گفت که گویا این مجموعه چیزی در حدود ۲۰ سال است که با سیستم کنترل موس و کیبورد سازگار شده است. ما در نظر داریم که عملکرد بازی از طریق چنین سیستم‌های کنترلی بدون هیچ عیب و نقصی صورت گیرد و حس و حال بازی را به بهترین شکل ممکن به گیمر منتقل کند. این موضوع یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تیم سازنده‌ی نسخه‌ی رایانه‌ی شخصی هیلو اینفینیت است.

از دیگر خبرهای مرتبط با هیلو اینفینیت، چندی پیش شرکت مایکروسافت با همکاری استودیوی 343 اینداستریز رسما از عرضه‌ی نسخه‌ی بتای بازی خبر داد. همان‌طور که پیش‌تر وعده داده شده بود، نسخه‌ی آزمایشی Halo Infinite در ادامه‌ی سال جاری میلادی در دسترس کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس | اس و ایکس‌باکس وان و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی قرار خواهد گرفت. البته، تیم سازنده هنوز تاریخ دقیق و یا بازه‌ی زمانی انتشار این نسخه را مشخص نکرده، اما با توجه به حدس و گمان‌ها، به نظر می‌رسد که این نسخه‌ی بتا در تابستان سال جاری میلادی عرضه می‌شود.

در پایان این خبر، لازم به ذکر است که بازی Halo Infinite هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار ندارد و طبق آخرین گفته‌های سازندگان، این بازی مورد انتظار در فصل پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس | سری اس همچنین پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود. علاوه بر این، با وجود گمانه‌زنی‌های فراوانی مبنی بر لغو توسعه‌ی نسخه‌ی نسل هشتم بازی، شرکت مایکروسافت بارها و بارها تاکید کرده که این عنوان در دسترس کاربران کنسول ایکس‌باکس وان نیز قرار خواهد گرفت و روند ساخت نسخه‌ی نسل هشتم تاثیری در فرآیند کل توسعه‌ی بازی نگذاشته است. گفتنی است که این عنوان از قابلیت اسمارت دلیوری (Smart Delivery) مایکروسافت پشتیبانی می‌کند، به طوری که خریداران نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی به رایگان می‌توانند نسخه‌ی نسل نهمی آن را روی ایکس‌باکس سری ایکس دریافت و تجربه کنند.

در پایان این خبر، بد نیست اشاره کنم گه اگر بی‌صبرانه منتظر انتشار هیلو اینفینیت هستید و یا اطلاعات چندان زیادی در خصوص آن ندارید، پیشنهاد می‌کنم مقاله‌ی «یک بازی برای یک نسل | هرآنچه درباره بازی Halo Infinite می‌دانیم» در رسانه سرگرمی را از دست ندهید. در این مقاله به تمامی اتفاقات رخ داده در فرآیند ساخت بازی اشاره شده و اطلاعات زیادی درباره‌ی بخش داستانی تک‌نفره و چندنفره‌ی آنلاین بازی ارائه شده است.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا