بازه‌ی انتشار Halo Infinite مشخص شد؛ رونمایی از اولین نقشه‌ی بخش چندنفره

اسکرین ‌شات‌های جدید سیستم شخصی‌سازی کاراکتر را نشان می‌دهند

بازه‌ی انتشار Halo Infinite

استودیوی 343 با انتشار یک مطلب طولانی در وب سایت Halo Waypoint، سرانجام بازه‌ی انتشار Halo Infinite را اعلام کرده است.

مایکروسافت و استودیوی 343 در جریان Xbox Games Showcase به انتظارها پایان داده و سرانجام از گیم‌پلی Halo Infinite رونمایی کردند. اگرچه گان‌پلی بازی وعده‌ی نبردهای روان و هیجان‌انگیزی را می‌داد اما جلوه‌های بصری و انیمیشن‌های صورت به هیچ وجه قابل‌قبول نبودند. تیم توسعه و ناشر در ابتدا سعی کردند گرافیک فنی ناامیدکننده را توجیه کرده و بگویند ویدیو از بیلد‌های اولیه ضبط شده بود اما انتقادهای طرفداران در فضای مجازی ادامه داشت. با افزایش حجم اعتراض‌ها، تیم توسعه تصمیم گرفت عرضه را به سال ۲۰۲۱ میلادی موکول کند.

با گذشت مدتی از به تعویق افتادن Halo Infinite، گزارش‌های غیررسمی‌ای در فضای مجازی منتشر شدند مبنی بر اینکه وضعیت پروژه وخیم‌تری از چیزی است که به نظر می‌رسد. از همین رو، احتمال اینکه مایکروسافت عرضه را برای دومین بار به تعویق بیاندازد بسیار بالا است. انتشار چنین شایعاتی از یک سو و سکوت سازندگان از سوی دیگر، نگرانی‌های بسیاری را در میان طرفداران هیلو به وجود آورد. نگرانی‌ها ادامه داشت تا اینکه تیم توسعه چندی پیش وعده داد طی آینده‌ای نزدیک فعالیت خود را در فضای مجازی بیشتر کرده و جزئیات تازه‌ای را از Infinite به اشتراک می‌گذارد.

343 با انتشار یک پست در وب سایت Halo Waypoint، سرانجام بازه‌ی انتشار Halo Infinite را مشخص کرده است. بر این اساس، جدیدترین نسخه‌ی هیلو با یک سال تاخیر و در فصل پاییز سال ۲۰۲۱ میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. استودیوی آمریکایی در متن مزبور تاکید داشت تمامی اعضای تیم از زمان باقی مانده برای توسعه، بررسی و بهینه‌سازی استفاده خواهند کرد تا محصول نهایی بتواند نظر کاربران را به خود جلب کند. در ادامه‌ی پست به صحبت‌های نیل هریسون (Neil Harrison) کارگردان هنری پیرامون جلوه‌های بصری Infinite پرداخته شد که بخشی از آن‌ها قابل‌مطالعه است:

هدف اصلی ما از پخش ویدیوی Halo Infinite، نمایش گیم‌پلی آن برای نخستین بار بود. اگرچه بازخوردهای این جنبه از بازی رضایت ما را جلب کرد اما حقیقت این است که جلوه‌های بصری به هیچ وجه در حد و اندازه‌های فرنچایز هیلو نبود.

بخش قابل‌توجهی از بازخوردهای دریافتی به همان ضعف‌هایی اشاره داشتند که خودمان متوجه‌شان شده بودیم. آن زمان سعی داشتیم مواردی مثل نورپرداری غیرمستقیم، واکنش المان‌های محیطی به عوامل مختلف، رندرینگ درختان، طراحی ابرها و جزئیات مدل‌های کاراکتر را بهبود ببخشیم.

343 سپس توضیحاتی را درباره‌ی کریگ ارائه دادند؛ شخصیتی که چهره‌ی بدون جزئیاتش در جریان نمایش Halo Infinite مورد توجه کاربران قرار گرفت و حتی به صدها میم (Meme) تبدیل شد. طبق گفته‌های سازندگان، انیمیشن‌های مربوطه هنوز به بازی اضافه نشده بودند. از همین رو، حالت چهره‌ی کریگ بسیار غیرطبیعی بود. استودیوی آمریکایی سپس به سیستم شخصی‌سازی بخش چندنفره پرداخت؛ بخشی که به صورت مستقل و رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت. طبق اطلاعاتی که در پست منتشر شده، کاربران می‌توانند از طریق کمپین، انجام چالش‌های مختلف یا شرکت در رویدادها به آیتم‌های ترئینی دسترسی پیدا کنند.

آیتم‌های ترئینی در مقایسه نسخه‌های پیشین هیلو روی بخش‌های بیشتری از ظاهر شخصیت اصلی، سلاح‌ها و حتی وسائل نقلیه تاثیر می‌گذارند. به بیان دیگر، کاربر از آزادی عمل بیشتری در این زمینه برخوردار خواهد بود. برخی از آیتم‌های تزئینی به واسطه‌ی پرداخت پول واقعی قابل‌خریداری هستند اما خبری از لوت باکس یا هر نوع جایزه‌ی تصادفی‌ای نیست. در ضمن، 343 گفت نقشه‌های بخش چندنفره‌ی Halo Infinite از لحاظ محتوا بسیار غنی بوده و شامل چرخه‌ی روز و شب می‌شوند. این استودیو همچنین تعدادی از اسکرین شات‌های جدید را به یکی از نقشه‌های بخش چندنفره اختصاص داده است.

جدیدترین نسخه‌ی هیلو برای خانواده‌ی ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری اس، ایکس‌باکس سری ایکس و رایانه‌های شخصی ساخته می‌شود.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا