1%
  • 0/10

کارگردان Halo Infinite از تیم سازنده بازی جدا شد

کریس لی همچنان به عنوان کارمند مایکروسافت باقی می‌ماند!

کارگردان Halo Infinite از تیم سازنده بازی جدا شد ۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۹ اخبار بازی کپی لینک
کارگردان Halo Infinite

مشکلات و حواشی در استودیوی فرست‌پارتی ۳۴۳ اینداستریز (343 Industries) شرکت مایکروسافت تمامی ندارد و چندی پیش کریس لی (Chris Lee)، دومین کارگردان Halo Infinite نیز به طور رسمی از این پروژه کناره‌گیری کرد.

چند وقتی است که استودیوی نامدار و سرشناس ۳۴۳ اینداستریز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و بازی هیلو اینفینیت که از جمله مورد انتظارترین آثار چند سال اخیر صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود، آن‌طور که باید مراحل ساخت و توسعه‌ی خود را طی نمی‌کند و این مجموعه برخلاف تصورها، روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد. به دنبال این مشکلات و آشفتگی‌ها، در حالی که پیش از این قرار بود Halo Infinite به عنوان بازی زمان عرضه کنسول‌‌های نسل نهمی ایکس باکس در دسترس بازیکنان قرار گیرد، لیکن چندی پیش تیم سازنده از تاخیر در انتشار بازی خبر داد و آن‌طور که به نظر می‌رسد، تیم توسعه‌دهنده همچنان در حال تغییر است.

حال در تازه‌ترین خبرها، وب‌سایت بلومبرگ (Bloomberg) اخیرا در گزارشی اعلام کرده که کریس لی، کارگردان Halo Infinite از سمت خود کناره‌گیری کرده و از این پس هیچ نقشی در روند ساخت بازی ندارد. در حالی که هنوز علت این ماجرا به طور واضح و شفاف مشخص نیست و حدس و گمان‌های زیادی مبنی بر اختلاف‌های پیش آمده در فرآیند توسعه‌ی بازی میان مدیران ارشد به گوش می‌رسد، لیکن آقای لی به طور کامل از تیم ساخت بازی جدا شده و هم‌اکنون به دنبال فرصت شغلی جدید برای خود است.

کریس لی در این خصوص توضیح می‌دهد:

من از مدیریت و هدایت پروژه‌ی هیلو اینفینیت کناره‌گیری کردم و به دنبال فرصت‌های شغلی آینده برای خود هستم. من به تیم سازنده بازی باور دارم و مطمئن هستم که آن‌ها اثر بسیار عالی و بی‌نقصی را منتشر خواهند کرد. اکنون زمانی خوبی است که از این پروژه فاصله بگیرم.

در پی اعلام خبر فوق، شرکت بزرگ مایکروسافت طی بیانیه‌ای از تمامی زحمت‌ها و فعالیت‌های لی برای سری هیلو و استودیوی ۳۴۳ اینداستریز تشکر و قدردانی کرد. نکته جالب اینجا است که جدایی کریس لی صرفا به پروژه‌ی هیلو محدود شده و شواهد امر گویای این موضوع است که او همچنان به عنوان کارمند ردموندی‌ها باقی می‌ماند. مایکروسافت در این‌باره می‌گوید:

اگرچه کریس لی در حال حاضر از رهبری و مدیریت پروژه‌‌ی Halo Infinite کناره‌گیری کرده، اما ما قدردان تمامی تلاش‌های او هستیم و لی همچنان به عنوان یک کارمند مایکروسافت باقی می‌ماند.

اختلاف‌ها و آشفتگی‌های پیش آمده در این استودیو به زمان نمایش بازی توسط مایکروسافت برمی‌گردد؛ جایی که برخلاف انتظار سازندگان، شماری از هواداران نقدهای زیادی به بازی وارد کردند. به دنبال این واکنش‌های منفی، انتشار بازی به سال آینده میلادی موکول شد و شرکت مایکروسافت تغییراتی در تیم سازنده به وجود آورد. برای مثال، جو استیتن (Joe Staten) رهبری اصلی تیم ساخت بخش تک‌نفره‌ی بازی را برعهده گرفت و پیر هینتز (Pierre Hintze)، تهیه‌کننده‌ی اجرایی سابق بازی نیز به عنوان کارگردان بخش مولتی‌پلیر انتخاب شد. بر این اساس، ظاهرا نقش کریس لی در روند ساخت بازی در طول چند هفته‌ی اخیر بسیار کم‌رنگ شده و چه بسا به احتمال قوی، این تغییرات ناگهانی باعث جدایی او از تیم سازنده بازی شده است.

گفتنی است که کریس لی یک سال پس از تاسیس ۳۴۳ اینداستریز یعنی از سال ۲۰۰۸ میلادی، در این استودیو حضور داشته است. در طول دوازده سال اخیر، او همواره در پروژه‌های هیلو نقش داشته و به خاطر تجربه‌ی بالا، به مرور زمان به یکی از خالق‌های اصلی مجموعه تبدیل شد. طولی نکشید که او ریاست استودیو را در اختیار گرفت و پس از جدایی اولین کارگردان بازی در سال گذشته میلادی، به عنوان دومین کارگردان ارشد روی تمامی بخش‌های مجموعه و بازی هیلو اینفینیت نظارت داشت.

در پایان این خبر، لازم به ذکر است که Halo Infinite هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار ندارد و طبق گفته‌ی سازندگان، این بازی مورد انتظار در سال ۲۰۲۱ میلادی روانه‌ی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس و ایکس‌باکس وان و همچنین پلتفرم رایانه‌های شخصی می‌شود. گفته شده که نسخه‌ی ویندوز 10 بازی از طریق هر دو فروشگاه استیم و مایکروسافت استور در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. علاوه بر این‌ها، این عنوان از قابلیت اسمارت دلیوری (Smart Delivery) نیز پشتیبانی می‌کند، به طوری که خریداران نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی به رایگان می‌توانند نسخه‌ی نسل نهمی آن را روی ایکس‌باکس سری ایکس و سری اس تجربه کنند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments