برگزیده
📣 پخش زنده زولا هر روز ساعت 17 از آپارات
1%
  • 0/10

معمای سقوط هواپیمای GTA San Andreas حل گردید

امان از محدودیت‌های سخت‌افزاری!

معمای سقوط هواپیمای GTA San Andreas حل گردید ۰ ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
سقوط هواپیمای GTA San Andreas

سرانجام پس از گذشت 20 سال معمای سقوط هواپیمای GTA San Andreas که پلیرها عموما به صورت اتفاقی با آن برخورد می‌کردند حل شد.

سقوط هواپیمایی که به صورت معمول در طول بازی Grand Theft Auto: San Andreas اتفاق می‌افتاد، ریشه در مشکلات کدنویسی دارد که هم دارای باگ بوده و به صورت ناقص کار می‌کرد که دلیل آن به صورت خاص به محدودیت‌های تکنیکی موجود در سخت‌افزاری که بازی روی آن عرضه شده بود ارتباط دارد. این اطلاعات توسط یکی از توسعه‌دهندگان سابق کمپانی راک‌استار گیمز (Rockstar Games) به اشتراک گذاشته تا سرانجام معمایی که نزدیک 20 سال، گیمرها مشغول یافتن جواب آن بودند حل شود.

یکی از اتفاقات عجیبی که عموما در مجموعه بازی محبوب Grand Theft Auto اتفاق می‌افتد، به موضوع مرموز و اسرارآمیز سفوط هواپیما اختصاص دارد. اگرچه این موضوع تنها مختص به بازی Grand Theft Auto: San Andreas نیست، اما به طور قابل توجهی در این بازی که در سال 2004 منتشر شد بیشتر اتفاق می‌افتاد. به طوری که مخاطبینی به تجربه بازی و اتمام آن اقدام می‌کردند چندین بار در طول تجربه خود با این اتفاق به ویژه در محیط لاس ونتوراس (Las Venturas) مواجه می‌شدند.

اوبی ورمای (Obbe Vermeij) یکی از اعضای سابق استودیو راک‌استار سرانجام اطلاعاتی در خصوص معمای سقوط هواپیمای GTA San Andreas در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق به اشتراک گذاشت. ورمای که به عنوان کارگردان فنی در بازی مذکور کار کرده، این موضوع را تایید کرد که اتفاق سقوط هواپیما، یک ویژگی تعمدی در بازی نبوده و در عین حال نمی‌توان آن را به عنوان یک باگ ساده نیز دسته‌بندی کرد. ایشان این پدیده را نتیجه نقص در کدی توصیف کرد که قرار بوده باعث ظاهر شدن هواپیمای در حال پرواز در نزدیکی لوکیشن پلیر شود.

به دلیل محدودیت‌های تکنیکی موجود در سخت‌افزارهای سال 2004، منطق کرش کردن هواپیماها اجتناب‌ ناپذیر به نظر می‌آید. به ویژه وقتی این موضوع را در نظر بگیریم که اسکریپت نوشته شده باید پیش از اسپان یا ظاهر کردن هواپیما، مطمئن می‌شد که مانعی در مسیر راه هواپیما وجود ندارد. چنین محاسبه‌ای به قدری می‌توانست سنگین باشد که ورمای از عبارت “حداقل مطلق” استفاده کرده که سبب می‌شد کد اسپکریت نتواند موانع نازک و کوچکی که در مسیر راه هواپیما وجود دارند را شناسایی کرده و همین موضوع سبب سقوط آن می‌شد.

هم‌چنین بازی بعضی اوقات، هواپیما را بدون سرعت اولیه مورد نیاز برای حفظ ارتفاع ایجاد می‌کرد که سبب افت هواپیما در مسیر پرواز از پیش تعیین شده آن شده و در نتیجه با موانعی برخورد داشته و سرانجام سقوط کند. یک مشکل دیگر نیز در سناریوهایی اتفاق می‌افتد که مدل‌‎های مربوط به نقشه و شناسایی تصادم آن‌ها پس از هواپیما در بازی بارگذاری می‌شدند.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments