حقایق بازی GTA: San Andreas - جی تی ای سن آندرس
1%
  • 0/10

9 مورد از حقایق بازی GTA: San Andreas که احتمالا به آن‌ها توجه نکرده بودید

شهری که دوباره می‌رویم…

9 مورد از حقایق بازی GTA: San Andreas که احتمالا به آن‌ها توجه نکرده بودید ۳۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

در این مطلب قصد داریم تا ۱۳ مورد از حقایق بازی GTA: San Andreasجی تی ای سن آندرس که ممکن است به آن‌ها دقت نکرده باشید بپردازیم.

کمتر کسی وجود دارد که در دوره سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ به تجربه بازی‌های ویدیویی پرداخته باشد و بازی فوق‌العاده محبوب جی تی ای سن آندرس را نشناسد. این بازی عملا هرآنچه که در آن دوره از یک GTA و عنوان سبک Open World انتظار داشتیم را برآورده می‌کرد و مهم‌تر از همه اینکه داستان آن، به شدت بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌داد.

در حال حاضر نزدیک به دو دهه است که از اولین ملاقات ما با سی جی (CJ) در محله گرو استریت (Grove Street) می‌گذرد، اما هرقدر که بیشتر درباره این بازی محتوای ویدیویی و متنی تولید می‌شود، باز هم جای بیشتری برای توصیف آن از ابعاد مختلف وجود دارد. مدتی پیش ما بهترین مادها و همچنین دلایلی که باعث می‌شوند تا جی تی ای سن آندرس بهترین GTA در کل سری باشد را برای شما در قالب مقاله ارائه کردیم. اما اینبار، سراغ برخی حقایق بازی GTA: San Andreas خواهیم رفت که شاید برخی از آن‌ها برای طرفداران سری جی تی ای جذاب باشند.

۹. ایده اولیه سن آندرس داشتن چند شخصیت اصلی بوده است

بازی GTA V در سال ۲۰۱۳ باعث شد تا صنعت ویدیوگیم یک قدم جلوتر برود و عملا پیشرفت کند. هنوز هم این بازی توسط افراد بسیاری تجربه می‌شود و بخش داستانی آن را افراد بسیاری دوست دارند و از آن لذت می‌برند. با این حال جدای از همه پیشرفت‌ها، یک نکته بسیار جالب درباره این بازی، داشتن چند شخصیت اصلی است؛ ایده‌ای که سازندگان ابتدا برای بازی جی تی ای سن آندرس داشتند.

در واقع این یکی از حقایق جالب بازی GTA: San Andreas است که سازندگان بنا بر محدودیت‌های تکنولوژی زمان خود، نتوانسته بودند تا بازی جی تی ای سن آندرس را با حضور چند شخصیت اصلی طراحی کنند. سی جی یکی از سه کاراکتری بود که به عنوان نقش اصلی، در ایده‌پردازی اولیه بازی، توسط استودیو سازنده در راکستار گیمز (Rockstar Games) در نظر گرفته شده بود. شاید دیگر شخصیت‌ها سویت (Sweet) یا رایدر (Ryder) و اسموک (Smoke) بوده باشند، اما تیم سازنده هنوز اطلاعات کاملی از آن را منتشر نکرده‌اند.

۸. داستان‌های فراطبیعی!

یکی از بخش‌های جدانشدنی و عجیب سری بازی جی تی ای، هیمشه درباره داستان‌هایی است که سازندگان مادهای مختلف و کاربران درباره آن صحبت می‌کنند؛ از ظاهر شدن پاگنده در جنگل بگیرید، تا روح زنی که از دره به پایین پرتاب شده بود و در بازی GTA V می‌توانستید آن را پیدا کنید!

با این حال یکی از این حقایق عجیب درباره بازی GTA: San Andreas این بود که وقتی شما به قبرستان شهر می‌رفتید، یک دخمه در آن وجود داشت که با وارد شدن به آن، می‌توانستید شاهد یک تلویزیون و چند بسته پیتزا در کنار یک مبل باشید. این مورد اشاره مستقیم به خون‌آشام معروف فیلم Buffy The Vampire Slayer یا همان اسپایک (Spike) است. ایده خلق این خون‌آشام توسط جاس ویدون (Joss Whdon)، کارگردان معروف فیلم Avengers 2012 داده شده بود.

۷. ترکیبی از خودروهای GTA 3 و Vice City

از آنجا که داستان بازی جی تی ای سن آندرس در سال ۱۹۹۲ روایت می‌شود، روایت آن عملا بین دو عنوان GTA III و Vice City جریان دارد. به همین دلیل نیز برخی از المان‌های هر دو بازی (که قبل از سن آندرس عرضه شده بودند) در این عنوان وجود دارند.

برای مثال، اگر دقت کرده باشید، طراحی خودروهای هر دو بازی Vice City و GTA 3 در جی تی ای سن آندرس هم اعمال شده و ماشینی مانند The Landstalker یک اثر ترکیبی از بدنه و چراغ‌های دو خودرو متفاوت است. این مورد کمی نیاز به دقت بیشتر دارد، اما اینکه سازندگان وقت گذاشته و در این حد بازی را در خط زمانی خود، دقیق طراحی کرده‌اند، نشان می‌دهد که چرا سن آندرس یک بازی کامل محسوب شده و هنوز هم طرفداران بسیاری از تجربه آن لذت می‌برند!

۶. شخصیت بازی GTA III در سن آندرس

یکی از حقایق فوق‌العاده جالب بازی GTA: San Andreas داشتن شخصیت‌هایی از عناوین قبلی سری جی تی ای است. برای مثال، در ماموریت Farewell My Love می‌بینیم که شخصیت کلاد (Claude) از بازی GTA 3 در سن آندرس حاضر می‌شود و حتی نقش معشوقه کاتالینا را بازی می‌کند!

در واقع کلاد در برخی صحنه‌های کوتاه حاضر می‌شود و جالب است بدانید که در سن آندرس، داستان حدود ۹ سال پیش از GTA 3 روایت می‌شود. جالب است که کلاد طی این ۹ سال حتی لباس خود را هم عوض نکرده است.

۵. سفر به شهر لیبرتی سیتی

صد البته،‌ کلاد تنها شخصیتی نیست که داستان سن آندرس را به شهر معروف لیبرتی سیتی (Liberty City) مرتبط می‌کند. کاراکترهای دیگری از جمله دان سالواتور لئون (Don Salvatore Leone)، و کاتالینا همگی از لیبرتی سیتی هستند و برای مدتی کوتاه وارد داستان سن آندرس می‌شوند. اما آیا می‌دانستید که در یکی از مراحل بازی GTA: San Andreas سی جی رسما به لیبرتی سیتی می‌رود؟

این یکی از حقایق جالب بازی GTA: San Andreas است که نشان می‌دهد تیم سازنده، تا چه حد روی مرتبط بودن داستان بازی با نسخه‌های دیگر وقت گذاشته‌اند؛ در حدی که در ماموریت Saint Mark’s Bistro شاهد بازسازی بخش کوچکی از شهر لیبرتی سیتی هستیم و سی جی رسما با یک هواپیما وارد این منطقه می‌شود.

محیط این قسمت از لیبرتی سیتی عملا همان چیزی است که در بازی GTA 3 هم دیده بودیم، اما نکته قابل توجه اینجاست که برخی از کاربران با استفاده از مادهای مختلف و برخی چیت‌ها (از جمله جت پک)، وارد بخش‌های ممنوعه این شهر هم شده‌اند. جالب است که طراحی شهر برای یک ماموریت کوچک در نظر گرفته شده، اما همچنان بخش‌های دیگری هم برای لیبرتی سیتی در نظر گرفته شده بود. شاید سازندگان ابتدا ایده‌های بیشتری برای رفتن از سن آندرس به لیبرتی سیتی داشته‌اند و در داستان اولیه بازی، کار سی جی صرفا با یک ماموریت تمام نمی‌شده است.

۴. پلیس‌های خشن‌تر

اگر سطح خشونت پلیس‌های سن آندرس را با سایر عناوین سری جی تی ای مقایسه کنید، تازه متوجه می‌شوید که چرا تعقیب و گریزهای بازی GTA: San Andreas بیشتر از سایر عناوین حاضر در سری برای ما جذاب بودند و از آن‌ها لذت بیشتری می‌بردیم!

در واقع یکی از حقایق بازی GTA: San Andreas در این است که اگر شما با سلاح گرم جلوی ایستگاه‌های پلیس بروید، سریعا دو ستاره دریافت می‌کنید. این در حالی است که چنین چیزی کمتر در سایر عناوین سری دیده می‌شود.

۳. اشاره به تامی ورستی

شخصیت تامی ورستی (Tommy Vercetti) را طرفداران بازی GTA: Vice City به خوبی می‌شناسند. او کاراکتر اصلی این بازی بود و در عنوان Vice City Stories هم به عنوان شخصیت NPC حاضر شده بود. با این حال، جالب است بدانید که سازندگان برای حضور این شخصیت در جی تی ای سن آندرس هم برنامه‌های بسیاری داشته‌اند.

متاسفانه به خاطر مشکلاتی که تیم سازنده با صداپیشه شخصیت تامی ورستی، ری لیوتا (Ray Liotta) در آن زمان داشت، ما نتوانستیم حضور این شخصیت را در سن آندرس به چشم ببینیم. اما یک نکته قابل توجه درباره این کاراکتر، آنجاست که در ماموریت The Meat Business و همچنین اینترو شروع بازی جی تی ای سن آندرس، مستقیما به شخصیت تامی ورستی اشاره می‌شود.

این از حقایق بازی GTA: San Andreas است که شخصیت‌هایی از بازی‌های مختلف سری جی تی ای در آن حاضر می‌شوند و جالب است بدانید که سال ۱۹۹۲، تامی ورستی در شهر وایس سیتی هنوز قدرت و اعتبار بالایی داشت. برخی از دستیاران او مانند کن روزنبرگ (Ken Rosenberg) در سن آندرس حاضر شده و با سی جی تعامل داشته‌اند.

۲. ماموریتی الهام گرفته شده از یک بازی

سال ۱۹۹۸ استودیو سازنده بازی‌های سری جی تی ای در یک اقدام جالب، بازی متفاوتی با نام Body Harvest را برای کنسول نینتندو 64 عرضه کرد. سبک این بازی هرگز شبیه به بازی‌های جی تی ای نیست، اما جالب است بدانید که ماموریتی به نام Body Harvest در بازی GTA: San Andreas وجود دارد که عملا بازسازی برخی المان‌های این بازی در سن آندرس محسوب می‌شود!

۱. زلزله سن فیرو

شهر سن فیرو تقریبا می توان گفت که سومین مکانی است که در بازی جی تی ای سن آندرس به سراغ آن می‌روید و سرنوشت سی جی به آن می‌افتد. با این حال جالب است بدانید که در این منطقه، برخی ساختمان‌های شکسته و نیمه‌کاره دیده می‌شود که وجود آن‌ها در شهر، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در واقع اگر در این شهر کنار مردم بروید و به حرف‌های آن‌ها گوش کنید، برخی مکالمه‌ها درباره یک زلزله را می‌شنوید. یکی از حقایق جالب شهر سن فیرو در بازی GTA: San Andreas این است که این منطقه، پیش‌تر توسط یک زلزله کاملا غیر منتظره آسیب دیده است. همچنین یک پل بسیار بزرگ در این منطقه وجود دارد که اگ بالای آن بروید، با متنی به این ترجمه که «اینجا هیچ ایستراگی نیست. برو پی کارت» وجود دارد!

اما نظر شما درباره این حقایق از بازی GTA: San Andreas چیست؟ آیا نکته جالب دیگری درباره این بازی می‌دانید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

38 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments