چرا اقتباس سینمایی GTA هرگز اتفاق نیفتاد؟
به ریسکش نمیارزید
دن هوسر نویسنده و رئیس سابق استودیو راکاستار در صحبتهای اخیرش توضیح داده که چرا اقتباس سینمایی GTA هرگز به وقوع نپیوست.
به مدت بیش از دو دهه دن هوسر (Dan Houser) به عنوان نویسنده و یکی از مدیران استودیو راکاستار گیمز (Rockstar Games) به عنوان یکی از چهرههای اصلی پشت مجموعه بازی Grand Theft Auto و مجموعه بازی Red Dead Redemption به شمار میرفت تا این که سرانجام در سال 2020 از این کمپانی جدا شد. و در حالی که گفته میشد در طول این سالها، دن هوسر ایدههای بسیاری را به منظور ساخت اقتباسهای مختلف از این دو مجموعه دریافت کرده، ایشان هرگز ارزشی در ارائه چراغ سبز به ساخت چنین پروژههایی نمیدیده است.
در گفتگو با نشریه The Ankler دن هوسر اظهار داشت که اعضای استودیو راکاستار با تهیهکنندگان بسیاری در رابطه با اقتباس سینمایی GTA و حتی مجموعه Red Dead Redemption دیدار داشتهاند. هوسر توضیح داد که این جلسات به لحظات معذبکننده و ناخوشایندی بین طرفین ختم میشد که در آن این تهیهکنندگان تصور میکردند که اعضای استودیو راکاستار از چنین تلاشهایی با خوشحالی بسیار زیاد استقبال میکنند. با این حال برای شخص هوسر و سایر اعضای این کمپانی بدین شکل بود که با توجه به ارزشی که این مجموعهها دارند، ایده ساخت اقتباس سینمایی و یا تلویزیونی بسیار پرخطر محسوب میشد.
از سوی دیگر در آن زمان تعداد قابل توجهی از آثاری که با اقتباس از بازیهای ویدئویی ساخته میشدند از کیفیت پایینی برخوردار بودند و همین مسئله موجب شده بود تا عقیده هوسر بدین شرح باشد که ضرر این اقتباسها در نهایت بسیار بیشتر از فایده آنها خواهد بود.
“این اشخاص فکر میکردند که ما از خوشحالی و اشتیاق زیاد، ایدههای آنها را چشم بسته قبول میکنیم. ما از داشتن یک دارایی چند میلیارد دلاری برخوردار بودیم و اقتصاد تولید چنین ایدههایی منطقی به نظر نمیرسید. خطر ساخت چنین پروژههای منطقی نبود. در آن دوران فرض کلی بر این قضیه بود که بازیهای ویدئویی باعث ساخت فیلمهایی با کیفیت پایین میشوند. اکنون در زمان متفاوتی به سر میبریم.”
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید