1%
  • 0/10

چرا ثور در God of War Ragnarok تفاوت‌های بسیاری با نسخه مارولی آن دارد؟

چرا ثور در اینجا کریس همسورث نیست؟

چرا ثور در God of War Ragnarok تفاوت‌های بسیاری با نسخه مارولی آن دارد؟ ۰ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ اخبار بازی کپی لینک
چرا ثور در God of War Ragnarok

پس از پخش اولین تریلر و سپس تصاویر مختلف، مشاهده کردیم که شخصیت ثور در God of War Ragnarok تفاوت‌های بسیاری را با آنچه که امروزه در فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های مختلف می‌بینیم دارد. با این وجود بعد از گذشت مدتی سازندگان تصمیم گرفته‌اند تا دلیل این تغییر مسیر را توضیح دهند و کاربران را بیشتر با این نسخه متفاوت از خدای رعد آشنا کنند.

شاید وقتی که صحبت از خدای رعد یا همان ثور می‌شود، اولین چیزی که به ذهن کاربران می‌رسد، یک مرد با ریش و موهای طلایی رنگ باشد که چکش معروف میولنیر را حمل کرده و با آن دشمنان را نابود می‌کند. این دقیقا همان تصویری است که مدت نزدیک به یک دهه از دنیای سینمایی مارول داشته‌ایم. کریس همسورث (Chris Hemsworth) بازیگر این نقش است و کاملا مشخصاتی که برای ثور بودن لازم بوده را برای استودیو مارول دارد. با این وجود حتی قبل از اینکه همسورث شخصیت ثور را در یک اثر سینمایی نشان دهد، پیش‌تر در کمیک‌های مارول نیز شاهد ثور با ظاهری تقریبا یکسان بودیم و می‌توان گفت که در مجموع چهره خدای رعد چنین بین کاربران جا افتاده است.

حال در سال ۲۰۱۸، بازی God of War عرضه شد که عملا یک ریبوت با ارتباط به داستان قبلی محسوب می‌شود. کریتوس تمامی خدایان یونان باستان را از دم تیغ گذرانده بود و در این عنوان جدید، به سراغ خدایان نورس رفت! با این وجود وقتی که متوجه شدیم پای اساطیر نورس در این بازی در میان است، تقریبا همه کاربران تا آخرین لحظه منتظر بودند تا ببیند که آیا ثور و اودین هم در مقابل کریتوس قرار می‌گیرند یا که نه. این در حالی بود که در God of War صرفا شاهد کتک زدن‌های بالدر و مقابله با برخی دیگر از اساطیر نورس بودیم که در جمع خدایان بالا مرتبه ازگارد قرار نمی‌گرفتند. اما هرطور که فکرش را بکنید، تقابل کریتوس و سایر خدایان جهانی که وارد آن شده، کاملا اجتناب‌ناپذیر است!

به همین جهت نیز در پایان بازی دیدیم که شخصیت ثور بالاخره حتی در قالب یک خواب خودش را نشان داد و در کلبه چوبی کریتوس با حالت آماده به جنگ و دست به چکش ایستاد. سازندگان نیز وقتی که دیدند ادامه داستان و تقابل بین کریتوس و سایر خدایان تا چه حد می‌تواند برای بازیکنان جذاب باشد، دست به ساخت Ragnarok زندند که ظاهرا قرار است تا همین صحنه را تکرار کند! اما در حالی که مبارزه ثور و کریتوس می‌تواند جذابیت فوق‌العاده بالایی داشته باشد، اما یک نکته جالب اینجا نظر بسیاری از طرفداران را به خود جلب کرده، آن هم این است که چرا ثور در God of War Ragnarok ظاهر کاملا متفاوتی را با نسخه مارولی و در مجموع آنچه که مردم امروزه از ظاهر آن می‌دانند دارد؟

به هر حال اینکه طراحی ثور در بازی جدید استودیو سنتا مونیکا (Santa Monica) متفاوت است یک امر طبیعی خواهد بود تا همه چیز کپی برابر اصل مارول نباشد، اما این تفاوت به حدی زیاد است که حتی چکش میولنیر هم در بازی فرق می‌کند، چه برسد به ظاهر مو و ریش ثور! به همین دلیل، سازندگان در جدیدترین مصاحبه خود تصمیم گرفتند تا ایده پشت این طراحی را با کاربران در میان بگذارند تا همه متوجه علت تفاوت آن شوند.

اظهارات سازندگان درباره ظاهر ثور در God of War Ragnarok

اریک ویلیامز (Eric Williams)، یکی از کارگردان‌های بازی جدید از سری God of War، اعلام کرده که آن‌ها هنگام طراحی شخصیت‌های مختلف برای بازی‌های خدای جنگ، معمولا سعی می‌کنند تا بیشتر به سمت شباهت دقیق آن‌ها با نسخه اساطیری بروند. برای مثال اگر شما چکش ثور در کتاب‌های مرجع اسطوره‌های نورس را دیده باشید، هیچ شباهتی بین آن و آنچه که کریس همسورث به عنوان میولنیر به دست می‌گیرد مشاهده نخواهید کرد. در نتیجه قرار نیست تا آنچه که مارول به صورت شخصی‌سازی شده طراحی کرده، ظاهر اصلی و دقیق ثور باشد.

راستش را بخواهید بیشتر برای ما مهم بود که او را یک مرد گنده نشان دهیم. حال در کنار آن نسخه مارولی این شخصیت را هم دیده‌ایم که خیلی هم جالب به نظر می‌رسد. اما ما سعی کردیم تا به جای نشان داده یک نسخه شخصی‌سازی، کمی عمیق‌تر به اساطیر نورس اشاره کنیم.

همچنین اگر به تصاویر منتشر شده از این شخصیت دقت کرده باشید، ثور در بازی God of War Ragnarok شکم بزرگ‌تری داشته و مثل نسخه مارولی آن هیکل ورزیده‌ای ندارد. با این وجود در توضیحات اریک ویلیامز، گفته شده که نشانه قدرتمند بودن یک فرد همیشه از نمایش عضلات پولادین نیست و برخی مواقع چهره مردی بزرگ و چاق می‌تواند به شدت تاثیرگذارتر عمل کند. به همین دلیل نیز در اساطیر نورس ظاهر ثور برای نشان دادن قدرت بالای او چنین نشان داده شده است. همچنین لازم به ذکر است که کوری بارلوگ (Cory Barlog) کارگردان بازی God of War Ragnarok اظهار کرده که از ایده جدید تیم سازندگان به شدت راضی است و تفاوت آن را یک نکته مثبت می‌بیند.

به نظر من این فوق‌العاده به نظر می‌رسد که برای قدرتمند نشان دادن این کاراکتر، دیگر از عضلات قوی و هالک مانند استفاده نشده و او را همانطور که باید و شاید طراحی کرده‌اند.

با این حساب به نظر می‌رسد که سازندگان خود از طراحی ثور به شدت راضی هستند، اما باید دید که پس از عرضه بازی و ملاقات مستقیم این شخصیت با بازیکنان، نظر آن‌ها درباره او چیست. همچنین اگر از افرادی هستید که نسخه قبلی God of War را بازی کرده‌اید، پس احتمالا با پسران ثور مواجه شده و آن‌ها را هم به قتل رسانده‌اید! در نتیجه توقع سلام و احوال‌پرسی گرم با پدر آن‌ها در عنوان Ragnarok را نداشته باشید.

بازی God of War Ragnarok برای عرضه در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments