#مهسا_امینی

داستان بازی God of War Ragnarok می‌توانست تبدیل به یک سه‌گانه شود

پایان خدای جنگ

داستان بازی God of War Ragnarok

با قرارگرفتن بازی خدای جنگ راگناروک در افق بازی‌های ویدیویی مورد انتظار، توسعه دهندگان فاش کرده‌اند که حماسه اساطیر اسکاندیناوی داستان بازی God of War Ragnarok در واقع می‌توانست تبدلی به یک سه گانه شود.

توسعه دهندگان God of War Norse Saga در ابتدا برای مدتی در نظر داشتند که خط داستانی را به عنوان یک سه گانه در بازی‌های خود دربیاورند اما در عوض دو گانه‌ای به طرفداران عرضه شد که امروزه می‌شناسیم. که البته این تصمیمی بدون عوارض و پشیمانی برای تیم نبود.

این فرنچایز محبوب که در سال ۲۰۰۵ و از پلی استیشن 2 شروع شد بیشتر به پلتفرم‌های سونی وفادار ماند، جدای از برخی پورت‌های رایانه شخصی و یک اقتباس عجیب از تلفن‌های همراه با God of War: Betrayal در سال ۲۰۰۷. ریبوت بعدی در سال ۲۰۱۸ با نام ساده خدای جنگ، شخصیت اصلی خشن و خود محور کریتوس را از یکی از پر هرج و مرج ترین شخصیت های تاریخ بازی تبدیل به یک پدر مجرد کرد. این ضدقهرمان کاملاً تکامل یافت و سؤالات زیادی در مورد او، پسرش و دنیای اساطیری اسکاندیناوی که درگیر آن هستند، باقی گذاشت.

در یک ویدیوی اخیر از پشت صحنه ساخت بازی مشخص شد که برای مدتی طول مناسب برای جریان‌های اساطیر اسکاندیناوی کریتوس موضوعی داغ در میان توسعه دهندگان بوده است. به گفته ریچ گابری (Rich Gaubery) نویسنده اصلی تیم متوجه شد که چه سریال در دو یا سه بازی به پایان برسد، پیامدهای مثبت و منفی در هر دو طرف وجود خواهند داشت. در نهایت، آن‌ها برای مشاوره به کوری بارلوگ (Cory Barlog)، مدیر خلاقیت سانتا مونیکا، مراجعه کردند. بارلوگ به این نتیجه رسید که پایان دادن به حماسه گسترده خدای جنگ در دو بازی بهترین گزینه خواهد بود. پیش از این، وی اعلام کرده بود که نمی‌خواهد بازیکنان مجبور باشند به دلیل زمان طولانی پروسه ساخت بازی به مدت پانزده سال برای پایان داستان منتظر بمانند.

آریل آنجلوتی (Ariel Angelotti)، تهیه کننده ارشد، در مورد دشواری کلی ساخت یک بازی غنی از داستان و تصمیم گیری برای پایان دادن به آن تنها با یک دنباله به جای دو دنباله صحبت کرد. آن‌ها باید راهی پیدا می‌کردند تا در حین رعایت وفاداری نسبت به بازی‌های قبلی، به‌طور رضایت ‌بخشی تمام بحث‌های تمام نشده را جمع کنند و پایان مناسبی برای آن‌ها درنظر بگیرند. نتیجه این گمانه زنی‌ها یک بازی ویدیویی شد که به گفته سازندگان، محتوای زیادی را پوشش می‌دهد، در حالی که همچنان می‌تواند پایان رضایت‌بخشی را برای بسیاری از خطوط داستانی و شخصیت‌ها ارائه دهد.

در عصر رسانه‌ای مملو از سه‌گانه‌ها، چه فیلم و چه بازی ویدیویی، این که فرنچایز برجسته‌ای مانند خدای جنگ تصمیم گرفت از این روند کناره گیری کند، امری تازه است. بارلوگ در بحث تولید بخش God of War 2018 اشاره کرد که او و بسیاری از تیم‌هایی که روی بازی‌های اصلی کریتوس کار می‌کردند، اکنون رشد کرده و پیشرفت زیادی داشته‌اند، چیزی که در اجرای داستان بالغ‌تر بازی جدید نیز منعکس شده است.

برخی سال ۲۰۱۸ را یکی از بهترین سال‌ها در عرصه بازی‌های ویدیویی می‌دانند و خدای جنگ حتی در میان آن جمعیت برجسته نیز می‌درخشید. بنابراین شکی نیست که داستان بازی God of War Ragnarok باید به طور بی‌نقصی روایت شود تا به همان اندازه به موفقیت برسد. به هرحال طرفداران به زودی می‌توانند خودشان ببینند که فصل آخر داستان حماسی کریتوس چگونه خواهد گذشت.

God of War Ragnarok در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان ماه) برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره این بازی مورد انتظار چیست؟ آیا پایان دادن به حماسه خدای جنگ کار درستی بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا