ساخت هر بازی حدود چند سال طول میکشد؟
رئیس استودیوهای ایکس باکس توضیح میدهد
مدیر ارشد استودیوهای ایکس باکس به تازگی توضیحاتی درباره مدت زمان ساخت یک بازی ارائه کرده است.
در نسل هفتم صنعت بازیها، عناوین انحصاری زیاد و متنوعی با فاصله زمانی کوتاه برای ایکس باکس و پلی استیشن منتشر میشد که اغلب آنها مورد استقبال بازیکنها قرار میگرفتند. با این حال، در نسل هشتم، سرعت ساخت و انتشار بازیها تا حدودی کاهش یافت؛ به طوری که فاصله انتشار بین هر بازی از یک یا دو سال به چهار یا گاها شش سال افزایش پیدا کرد. هرچند، این موضوع برای برخی از فرنچایزهای پرطرفدار از جمله اساسینز کرید و کالاف دیوتی صدق نمیکند.
به طور کلی، گویا پروسه ساخت یک بازی طی سالهای اخیر به طرز قابل توجهی افزایش یافته و به همین خاطر است که امروزه بازیهای انحصاری کمتر و با فاصله زمانی زیاد برای کنسولها عرضه میشود. برای مثال، استارفیلد، جدیدترین ساخته شرکت بتزدا حدود ده سال بعد از انتشار آخرین محصول این کمپانی یعنی Fallout 4 روانه بازار خواهد شد.
در همین راستا، مت بوتی، مدیر ارشد استودیوهای ایکس باکس، اخیرا در گفتوگویی اعلام کرده که مایکروسافت و استودیوهای این شرکت مقصر کاهش سرعت ساخت یک بازی نیستند، بلکه با توجه به پیشرفتهای روز افزون صنعت بازیهاو افزایش سطح انتظارها و کیفیتها، پروسه توسعه یک اثر افزایش پیدا کرده و حدود چهار تا شش سال طول میکشد.
مت بوتی در این زمینه توضیح میدهد:
به نظرم صنعت بازیهای ویدیویی و طرفدارها در جریان این موضوع نیستند که دیگر پروسه ساخت یک بازی حدود دو یا سه سال طول نمیکشد. در حال حاضر روند ساخت بازیهای بزرگ با بودجه هنگفت حدود چهار تا شش سال به طول میانجامد؛ چرا که میزان انتظارها بالاتر رفته و کیفیتی که ما توان ارائه آن را نیز داریم، بیشتر شده است.
این اظهارات در حالی بیان شده که بسیاری از هوادارها از عملکرد ضعیف ردموندیها در نسل نهم و کمبود و تنوع پایین بازیهای انحصاری گلایهمند هستند. البته، نمایش اخیر ایکس باکس نشان میدهد که مایکروسافت قصد دارد بخشی از این کمبود را جبران کند. گفتنی است که مت بوتی پیشتر وعده داده بود که از این پس هر سال ۴ بازی انحصاری و فرست پارتی بزرگ به طور انحصاری برای ایکس باکس عرضه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید