کارگردان بازی Diablo IV از نتایج تست اولیه‌ی بازی می‌گوید

بلیزارد به فرمول مناسب دست یافته است

بازی Diablo IV

تیم سازنده‌ی بازی Diablo IV در گزارش جدید خود نتایج تست اولیه‌ی بازی را منتشر کرده‌اند که دید خوبی از روند پیشرفت این بازی مورد انتظار می‌دهد.

هنوز زمان زیادی تا عرضه‌ی دیابلو ۴ باقی مانده و بلیزارد هم آهسته و پیوسته در حال تکمیل بازی و پیاده‌سازی ایده‌های جدید خود در آن است. به تازگی یک تست پری-آلفا در داخل استودیو از بازی صورت گرفته که بسیاری از بخش‌های مختلف آن را در قالب یک منطقه از نقشه‌ی بازی در ورطه‌ی آزمایش گذاشته است. طبق توضیح سازندگان، آنها تمام المان‌ها از جمله محتوای بخش کمپین، عناصر جهان‌باز، آیتم‌ها، ناحیه‌ی PvP، دانجن‌ها و یک دموی سینماتیک که نشانه‌ی پایان داستان این مرحله است را در منطقه‌ای به نام Dry Steppes متمرکز کرده‌اند.

لوییس باریگا، کارگردان بازی Diablo 4 در گزارش خود از این تست گفته است که بازیکنان برای اتمام کل محتوای بخش کمپین در منطقه‌ی Dry Steppes به طور متوسط به چندین ساعت زمان احتیاج داشته‌اند، اما آنهایی که تنها روی بخش داستانی تمرکز داشته‌اند، در نصف زمان متوسط آن را به پایان رسانده و وارد فعالیت‌های جانبی شده‌اند.

یکی از موارد جدیدی که در بازی گنجانده شده، کمپ‌ها هستند؛ این مناطق معمولا تحت تاثیر یک اتفاق ویران یا نفرین شده‌اند و بازیکن می‌تواند آنها را تبدیل به پایگاه کند. طی تست پری-آلفا مشخص شده کمپ‌ها یکی از بخش‌های محبوب آزمایش‌کنندگان هستند. باریگا از این کمپ‌ها می‌گوید:

برای مثال، یکی از کمپ‌ها در منطقه، شهری بود که مردمش به‌خاطر یک نفرین، تبدیل به کیسه‌های نمک شده بودند. یکی دیگر سردابه‌ای بود که روحی با توانایی کنترل بدن چندین مرده، آن را تسخیر کرده بود و از هر اسکلتی به اسکلت دیگر منتقل می‌شد تا بالاخره شکستش می‌دادید.

بلیزارد تمایلی ندارد که دیابلو 4 تبدیل به یک MMO شود. برقراری تعادل میان المان‌های چندنفره و بخش کمپین یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تیم سازنده بوده که در این راه از بازی‌های با دنیای مشترک (Shared-world) الهام گرفته‌اند. باریگا در این باره می‌گوید:

به نظر ما اگر دفعات مواجه شدن شما با بازیکنان دیگر یا تعداد آنها در هر بار مواجهه بیش از حد زیاد باشد، بازی دیگر حس یک دیابلو را ندارد و دنیای آن کمتر خطرناک به نظر می‌آید.

در همین راستا، بلیزارد قول می‌دهد که بخش‌های کلیدی داستان و مناطقی چون دانجن‌ها کاملا خصوصی هستند و هیچ بازیکنی به طور تصادفی تجربه‌ی شما را مختل نمی‌کند. در تست منطقه‌ی Dry Steppes، پس از آنکه داستان تمام شد و شهرها به هاب‌های اجتماعی تبدیل شدند، بازیکنان گاهی اوقات با یکدیگر در شهرها یا جاده‌ها رو‌به‌رو می‌شدند. اگر بازیکنان به محلی که یک رویداد بزرگ بازی در آن برگزار می‌شد می‌رفتند، با تراکم بیشتری از بازیکنان دیگر رو‌به‌رو می‌شدند که برای مثال سعی در مقاومت در برابر حمله‌ی یک قبیله‌ی وحشی یا شکست دادن «آشاوا» (یکی از شیاطین بازی که در بلیزکان معرفی شد) داشتند.

باریگا خوشبین است که بلیزارد به فرمول و مواد لازم برای ساخت یک Diablo 4 فوق‌العاده دست یافته؛ خصوصا با توجه به بازخوردهایی که از این تست دو روزه گرفته است. او تاکید می‌کند که بازی هنوز وارد فاز آلفا یا بتا نشده:

ما معمولا حین ساخت بازی از هدف‌گذاری‌های اولیه‌ی خود برای عموم چیزی نمی‌گوییم، اما فکر می‌کنیم که به اشتراک گذاشتن پیشرفتمان در سالی که قرار نیست بلیزکان در آن برقرار شود، بسیار حائز اهمیت است.

بلیزارد برنامه دارد که به‌زودی در قالب یک بلاگ پست، اطلاعات جامع‌تری از برخی آیتم‌ها و درخت‌های مهارت بازی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.


guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا