تلخ ترین مرگ های ناتی داگ
1%
  • 0/10

۵ مورد از تلخ ترین مرگ های ناتی داگ

تلخ ترین لحظات سری بازی‌های The Last of Us و Uncharted، شاهکارهای ناتی داگ!

۵ مورد از تلخ ترین مرگ های ناتی داگ ۰ ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ترین‌ها (بازی) کپی لینک

بازی‌های ویدیویی به همان میزان که به زندگی ما شادی می‌بخشند، با ارائه داستان‌هایی غمگین، مرگ شخصیت‌هایی را به رخ ما می‌کشند که فراموش کردن آن‌ها غیر ممکن است! در این مطلب نگاهی به تلخ ترین مرگ های ناتی داگ خواهیم داشت.

استودیو ناتی داگ (Naughty Dog) در طول تاریخ بازی‌های ویدیویی بارها به ما ثابت کرده که قدرت شرح داستان‌هایی فرازمینی را دارد. ترکیب این داستان‌های جذاب با جلوه‌های دیداری خیره کننده، بازیگری بی نظیر بازیگران و البته گیم پلی نوآورانه، این استودیو را در میان بهترین استودیوهای بازی سازی تاریخ جای داده است.

شخصیت‌های بازی‌های ناتی داگ همیشه در بیان احساسات غم و شادی بی نظیر ظاهر شده و برخی از بهترین و در سوی مقابل تلخ‌ترین لحظات بازی‌های ویدیویی را برای ما به ارمغان آورده‌اند. حال در این مطلب قصد داریم نگاهی به تلخ ترین مرگ های ناتی داگ داشته باشیم.

پیش از آغاز بخش اصلی این مطلب، بد نیست اشاره داشت که ناتی داگ همیشه به شرح داستان‌های احساسی نپرداخته و در گذشته شخصیت‌هایی شاد و دوست داشتنی چون کراش (Crash) و جکس و دکستر (Jax and Daxter) را برای ما خلق کرده است. با این حال این سری بازی‌های Uncharted و The Last of Us بودند که قدرت حقیقی ناتی داگ را با لحظات تلخ و شیرین به ما نشان دادند!

هنری و سم در The Last of Us

دلیل مرگ: ابتلای سم به قارچ‌های کوردیسپس که نتیجه در شلیک هنری به او و سپس خود کشی هنری داشت!

هنری و سم (Henry and Sam) تیم دو نفره‌ای نادر در جهان The Last of Us هستند. این دو از معدود شخصیت‌هایی در طول این سری بوده که جوئل و الی به قصد کشتن یا غارت با آن‌ها همراه نمی‌شوند. هنری و سم برادر هستند و هنری وظیفه هدایت آن‌ها در این دنیای تاریک را دارد. هنری مانند جوئل که از الی مراقبت کرده، از سم مراقبت می‌کند. این دو دقیقا ارتباطی مانند الی و جوئل داشته و به معنای واقعی جدا ناپذیر هستند.

اما داستان از آنجا تلخ شده که سم توسط کلیکرها گزیده می‌شود. سم محل گزیدگی را از دیگران پنهان کرده و تبدیل به یکی از مبتلایان می‌شود. هنری که تا به حال از او مراقبت کرده پس از این اتفاق مجبور به از بین بردن برادر کوچک خود شده و از آنجا که قدرت دوری از تنها دوست حقیقی خود را نداشته، به سرعت به سر خود شلیک کرده و به برادر مرده‌اش می‌پیوندد!

ویکتور سالیوان در Uncharted 3: Drake’s Deception

دلیل مرگ: شلیک گلوله از سوی تالبوت و مارلو

سالی (Victor Sullivan) همراه شماره یک غارتگر قهار سری بازی Uncharted است. او و نیتن دریک فارغ از مخاطرات، پیروز از مبارزات بیرون می‌آیند. سالی دوست و همکاری بی نظیر بوده، با این حال بدون نقص و مشکل نیست. در نسخه سوم این سری بازی یعنی Uncharted 3: Drake’s Deception در حالی که این دو در حال خوشحالی پس از عملیاتی موفق هستند، گلوله‌ای به سوی سالی شلیک شده و تمام لحظات خوش او و نیتن را تبدیل به ویرانه می‌کند. مرگ سالی یکی از ناگهانی‌ترین مرگ‌ها در بازی‌های ویدیویی است.

مرگ سالی به حدی ناگهانی بوده که حتی شخص سالی نیز نمی‌تواند این اتفاق را باور کند و فقط با تعجب به گلوله درون سینه خود خیره می‌شود. نیتن پس از این اتفاق به دنبال انتقام به وجد آمده، اما پس از مدتی متوجه می‌شود که مرگ سالی توهمی بیش نبوده و این اتفاق رخ نداده است! شاید سالی در حقیقت به قتل نرسید، اما حتی تصور مرگ او و تماشای صحنه جان سپردنش ما را تا مدت‌ها شوکه کرد!

رایلی آبل در The Last of Us: Left Behind

دلیل مرگ: گزیده شدن توسط مبتلایان به کوردیسپس

رایلی (Riley) و الی دیگر تیم دو نفره جدایی ناپذیر سری بازی The Last of Us بودند که البته ما ساعاتی بسیار کوتاه از ارتباط زیبای آن‌ها را تجربه کردیم. این دو دوستانی فوق العاده نزدیک بودند که به دنبال تجربیات بچگانه خود در دامی بسیار بزرگ افتادند. رابطه دوستی آن‌ها بسیار نزدیک و جذاب، اما به شدت کوتاه بود و کودکی آن‌ها نیز به همین میزان بود!

لحظات خوش آن‌ها با هجوم گله مبتلایان به سرعت تبدیل به لحظاتی مرگ آفرین شدند. پس از پایان مبارزه این دو با گله مبتلایان، الی و رایلی هر دو توسط مبتلایان گزیده شدند. پس از آن هر دو تصمیم گرفتند به دیوانه بازی خود ادامه داده و آرام آرام جان بدهند، فارغ از اینکه الی به قارچ‌های کوردیسپس ایمن بوده و رایلی به زودی او را تنها می‌گذارد!

سارا میلر در The Last of Us

دلیل مرگ: کشته شدن به دست سرباز دولت برای جلوگیری از شیوع بیماری

داستان بازی The Last of Us از همان ابتدا با صحنه‌هایی دلخراش آغاز می‌شود. شما به سرعت وارد جهانی در حال نابودی می‌شوید و اولین اتفاق بد تنها چند دقیقه پس از ورود شما به این جهان رخ می‌دهد. این اتفاق مرگ سارا (Sarah) دختر جوئل است! سارا توسط سربازی که ابتدا جان آن‌ها را نجات داد کشته می‌شود.

جوئل هیچ گلوله‌ای از سوی سرباز دریافت نکرده، اما دخترش به اندازه او خوش شانس نیست. سارا غرق در خون در آغوش پدر خود جان می‌دهد. جوئل و برادر او تامی (Tommy) گیج و درمانده مرگ سارا را تماشا کرده و زندگی آن‌ها هر ثانیه بیشتر به قهقرا می‌رود.

جوئل میلر در The Last of Us Part 2

دلیل مرگ: کشته شدن توسط بازماندگان گروه فایرفلایز

جوئل، شخصیت اصلی نسخه ابتدایی سری بازی The Last of Us مردی قوی اما مملو از نقص بود. همین موضوع جوئل را شخصیتی دوست داشتنی و قابل باور می‌کرد. جوئل طرفداران زیادی داشت و حمایت و مراقبت او از الی باعث شد ما چشمانمان را بر کارهای منفی متعدد جوئل ببندیم. جوئل اما به قدری خودخواه بود و برای کشته نشدن الی تلاش می‌کرد که عاقبت مرگ به سراغ خودش آمد!

جوئل به دست ابی (Abby)، دختر دکتری که به دست خودش کشته شده بود به قتل رسید. اگر کمی منطقی به مرگ جوئل بنگریم، متوجه می‌شویم که ابی و یاران او عملی غیر منطقی انجام ندادند، با این حال تماشای مرگ او هر مرتبه اشک ما را سرازیر می‌کند. صحنه مرگ جوئل زمانی سهمگین شده که الی دست و پا بسته به تماشای مرگ جوئلی نشسته که مدت زیادی است از لحاظ عاطفی از یکدیگر فاصله گرفته‌اند. به عبارتی زمانی برای بازسازی رابطه تخریب شده آن‌ها باقی نماند. مرگ جوئل، نقطه آغاز سفر طولانی الی برای انتقام بود!

مرگ شخصیت‌های مهم در بازی‌های ویدیویی چیزهای زیادی به ما آموخته‌اند و استودیو ناتی داگ در این زمینه نقش به سزایی داشته است! شما کدام یک از تلخ ترین مرگ های ناتی داگ را به خاطر دارید و کدام یک بیش از دیگران شما را غمگین کرد؟ در انتظار تجربیات شما هستیم.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments