قسمت پنجم سریال شی هالک

موشکافی قسمت پنجم سریال شی هالک

یک قدم نزدیک‌تر به حضور دردویل

1%
  • 0/10
موشکافی قسمت پنجم سریال شی هالک ۰ ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ تلویزیون کپی لینک

قسمت پنجم سریال شی هالک با تغییری محسوس به تازگی از دیزنی پلاس پخش شد. در حالی که این قسمت به‌طرز غیرمنتظره‌ای هیچ سکانس پس از تیتراژی نداشت، اما مملو از ایستراگ و نکات داستانی مهم بود که در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی آنها بپردازیم.

در نگاه اول، قسمت پنجم یک مدیتیشن سورئال درباره هویت در عصری است که هر چیزی را می‌توان به‌عنوان نام تجاری به ثبت رساند. جنیفر والترز در وهله اول هرگز نمی‌خواست با نام شی هالک شناخته شود، اما اتفاقات اخیر باعث شد کم کم نظرش نسبت به این هویت جدید عوض شود. متاسفانه کل قسمت پنجم به دادگاه جنیفر و تایتنیا اختصاص داده شده بود و تنها نکته قابل توجهش، ایستراگی بود که در سکانس پایانی به چشم خورد.

 

نام شی هالک در واقعیت نیز به‌خاطر مسائل کپی رایت به‌ ثبت رسیده است

پرونده حقوقی تیتانیا اشاره‌ای مستقیم به زمانی است که مارول کامیکس تصمیم گرفت شخصیت شی هالک را به‌خاطر مسائل کپی رایت خلق و نامش را به ثبت برساند. در واقع موفقیت سریال‌ تلویزیونی The Incredible Hulk در سال ۱۹۸۰ باعث شد استن لی (Stan Lee) فقید با ترس از اینکه تولیدکنندگان به‌طور ناگهانی هالک زن را در سریال خود معرفی کنند، دست به کار شود و به شخصیت جنیفر والترز جان ببخشد. اگر شبکه CBS به چنین اقدامی دست می‌زد، می‌توانست بدون هیچ گونه دخالت یا پرداخت به مارول، اسپین آفی جدید با محوریت شخصیت شی هالک بسازد. البته شی هالک تنها نام تجاری نیست که توسط مارول به ثبت رسیده است، زیرا استفاده از نام کاپیتان مارول نیز در مقطعی برای آنها دردسرساز شده بود. این نام ابتدا توسط فاوست کامیکس به شخصیتی شبیه سوپرمن اهدا شده بود که در دهه ۶۰ منقضی شد. مارول هم برای حفظ این نام، مجبور بود حداقل هر دو سال یک بار کمیکی از کاپیتان مارول منتشر کند که منجر به ریبوت‌های متعدد شد. بدین ترتیب، بیشتر قسمت پنجم سریال شی هالک به موضوعی مهم در دنیای واقعی اشاره داشت.

 

اشاره به یکی از محبوب‌ترین سکانس‌های فیلم Avengers: Endgame

قبل از ملاقات با شخصیت مرموز دریپ بروکر (Drip Broker)، نیکی و پاگ مجبور می‌شوند محصولات مختلفی با محوریت انتقام جویان را خریداری کنند. به‌دست گرفتن سپر کاپیتان آمریکا و میولنیر ثور توسط پاگ اشاره‌ای است به یکی از محبوب‌ترین سکانس‌های فیلم Avengers: Endgame، زمانی که استیو راجرز با برداشتن میولنیر لایق بودن خود را ثابت کرده و مقابل تانوس قرار گرفت. ناگفته نماند رنگ‌بندی سپر کاپیتان آمریکا نیز ایستراگی دیگر به کمیک The Avengers #4 (اولین حضور کاپیتان آمریکا) است.

 

معرفی شخصیت مالوری بوک به دنیای سینمایی مارول

قسمت پنجم سریال شی هالک، شخصیت مالوری بوک با بازی رنه الیز گلدزبری (Renee Elise Goldsberry) را به دنیای سینمایی مارول معرفی کرد، وکیلی ماهر و باتجربه که با قبول کردن وکالت جنیفر والترز، سعی دارد تایتنیا را در این دعوای حقوقی شکست بدهد. در کمیک‌های مارول، شخصیت مالوری یکی از رقبای اصلی جنیفر به‌شمار می‌رود و در نهایت به رئیس او نیز تبدیل می‌شود.

 

اولین حضور شخصیت لوک جیکوبسون در دنیای سینمایی مارول

به نظر می‌رسد که لوک جیکوبسون با بازی گریفین متیوز (Griffin Matthews)، اشاره‌ای واضح به مجموعه انیمیشن The Incredibles دارد. یک طراح مد به‌شدت بااستعداد که با دیدی منحصر به فرد برای ابرقهرمان مختلف لباس‌های مخصوص می‌سازد. او در کمیک‌های مارول نیز لباس‌های مخصوص با قابلیت‌های منحصر به‌فرد طراحی می‌کرد و در بسیاری از خطوط داستانی با کاراگاه داکوتا نورث در ارتباط بود. همچنین دستیار او با بازی براندون استنلی (Brandon Stanley) در تیتراژ پایانی، یوجین پاتیلیو نام گرفته است، شخصیتی که در کمیک‌ها به مرد قورباغه‌ای تبدیل می‌شود.

 

اشاره به طراحی خنده‌دار لباس بتمن در فیلم Batman Forever

فروشگاه مد لوک جیکوبسون با نمونه‌های متعددی از لباس‌های ابرقهرمانی مزین شده که یکی از آنها شباهت بسیار زیادی به لباس بتمن در فیلم Batman Forever دارد که توسط خوزه فرناندز (Jose Fernandez) طراحی شده است. او هنگام خلق این لباس از طرح‌های رومی و ماهیت جنون آمیز لباس‌های موجود در کمیک‌های مختلف الهام گرفته است.

 

لوک جیکوبسون طراح لباس جدید دردویل است

شاید در قسمت پنجم سریال شی هالک شاهد از راه رسیدن شیطان هلزکیچن نبودیم، اما حداقل توانستیم از یک ایستراگ جالب لذت ببریم. ظاهرا برخلاف سریال سه فصلی نتفلیکس، ملوین پاتر مسئولیت طراحی لباس جدید دردویل را به‌عهده ندارد و در عوض این افتخار نصیب لوک جیکوبسون شده است. در واقع به‌نظر می‌رسد استودیو مارول سعی دارد با این نکته داستانی ریز، به طرفداران ثابت کند این دردویل با نسخه نتفلیکس فرق می‌کند و هیچ ارتباطی بین فرانچایز The Defenders Saga و دنیای سینمایی مارول وجود ندارد.

 

اشاره به شخصیت‌های متعدد در تیتراژ پایانی

طبق معمول ایستراگ‌های زیادی در تیتراژ وجود دارد که جالب‌ترین آن کلکسیون کفش پاگ است. طراحی منحصر به‌فرد کفش‌ها به شخصیت‌های مختلفی مانند مرد آهنی، کاپیتان آمریکا، دکتر استرنج، کاپیتان مارول، ثینگ، سیلور سرفر، ویژن، اسکارلت اسپایدر، هاکای، مون نایت، ددپول، دکتر دوم، گرین گابلین، سایکلاپ، نیمور، هالک، آمریکا چاوز، نوا، گوست رایدر، نسخه کمیکی فالکون، ولورین، ثور، سنتری، کیبل، گمبیت، الکترو، باک پنتر و جاگرنات اشاره دارد.

 

سریال She-Hulk: Attorney At Law هم اکنون از دیزنی پلاس پخش می‌شود. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا دردویل در قسمت بعدی حضور خواهد داشت؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments