برگزیده
Deadpool
ترید با ویلجر ها در ماینکرافت
1%
  • 10/10

ترید با ویلجر ها در ماینکرفت؛ رازهای ثروتمند شدن در ماینکرفت

ترید با ویلجر ها در ماینکرفت؛ رازهای ثروتمند شدن در ماینکرفت ۰ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ بازی | گیم کپی لینک

در ماینکرفت ویلجر ها نه تنها خطری برای شما ندارند بلکه مفید هم هستند. در این مطلب قصد داریم نکات و ترفندها راجع به ترید با آن‌ها را به شما آموزش دهیم که قطعا در طول بازی به دردتان خواهد خورد.

ویلجرها در بازی ماینکرفت ماب‌های عجیب و غریب و بی‌خطری هستند که در نگاه اول شاید اصلا حس خوبی از آن‌ها دریافت نکرده باشید. اما هرچه از بازی می‌گذرد و با ویلجرهای بیشتری مواجه می‌شوید، متوجه می‌شوید که چقدر به وجود آن‌ها نیاز دارید. چون این ماب‌ها لوت‌های بسیار زیادی به شما می‌دهند.

اگر تاکنون ماینکرفت بازی کرده باشید، احتمالا با ویلجرها آشنایی دارید. اما قبل از اینکه به نکات و ترفندهای ترید با ویلجر ها در ماینکرفت بپردازیم باید یک آشنایی ساده و ابتدایی با آن‌ها داشته باشیم. خیلی خلاصه بخواهیم بگوییم، ویلجرها، همان روستایی‌هایی هستند که وظیفه‌ی اصلی‌شان در بازی، مبادله کالاست.

ویلجرها به صورت کلی شغل‌های مختلفی دارند و این یعنی شما می‌توانید لوازم متفاوتی را از هر یک از آن‌ها خریداری کنید. دو نوع مهم از تریدها که هر کاربر ماینکرافت باید با آن‌ها آشنایی داشته باشد، شامل ترید امرالد (زمرد) و ترید لوت می‌شوند. مورد نخست به کاربران این اجازه را می‌دهد تا به سادگی امرالد (زمرد) به دست بیاورند و دیگر زحمت معدن‌کاری و کندن زمین‌های کوهستان را به خود ندهند. مورد دوم هم به بازی‌کنان این امکان را می‌دهد تا از امرالدها و سایر آیتم‌ها برای خرید اشیا ارزشمند از ویلجرها استفاده کنند.

آپدیت جدید ماینکرفت؛ اضافه شدن تریدهای جدید

ماینکرافت همیشه در بین طرفداران، چه جوان و چه مسن، محبوب بوده است. بازیکنان می‌توانند هر چیزی که می‌خواهند در بازی بسازند و دقیقاً به همان صورتی که دوست دارند بازی را پیش ببرند. به همین دلیل است که ۱۳ سال پس از انتشار، همچنان یکی از پرکاربرترین بازی‌هاست.

آپدیت جدید، 1.21 برای تابستان در راه است. در حالی که بازیکنان منتظر این به‌روزرسانی هستند، کار خوبی که می‌توانند در دنیای بلوکی این بازی انجام دهند، افزایش منابع و دارایی‌های خود است. یک راه خوب برای این کار معامله با ویلجرهاست. برخی از معاملات بی‌فایده هستند، اما برخی دیگر واقعاً ارزشمندند. در آپدیت پیش رو، پنج تا از بهترین تریدها با ویلجرها را شاهد خواهیم بود که بازیکنان می‌توانند با آن‌ها تعداد زیادی امرالد (زمرد) به دست آورند.

نکته: بیشتر تریدها در ماینکرافت به تعداد دفعات محدودی قابل انجام هستند. ویلجرها حداکثر دو بار در روز با تعامل با بلوک شغلی خود، موجودی‌شان را دوباره پر می‌کند. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که همیشه می‌توانند به بلوک شغلی خود دسترسی داشته باشند. هر چه بازیکن بیشتر معامله کند، قیمت‌ها بهتر خواهند شد. بنابراین قیمت‌هایی که در این مطلب مشاهده می‌کنید به احتمال زیاد در طول بازی شما تغییر خواهد کرد. چون وقتی ویلجری به شما علاقه‌مند می‌شود، قیمت بهتری را برایتان در نظر می‌گیرد.

28. ویلجر سرگردان (Wandering Trader): یک شکوفه گیلاس در ازای فقط 5 زمرد

ویلجر سرگردان یا همان Wandering Trader یک ماب واقعا اعصاب‌خرد کن اما مفید است که همراه با لاماهای خود، به صورت تصادفی در کنارتان ظاهر می‌شود. این ویلجر محل زندگی خاصی ندارد و وقتی هم که ظاهر می‌شود، اکثر بازیکنان ماینکرافت لاماهای آن را می‌کشند تا بتوانند طناب به دست بیاورند. اما چطور باید از این ماب به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم؟

شکوفه‌ها و درخت گیلاس برای اولین بار در نسخه 1.20 ماینکرافت به عنوان یک درخت جدید معرفی شدند. اما یافتن آن در جهان ماینکرفت می‌تواند مشکل‌ساز شود. درخت گیلاس معمولا فقط در زیست‌بوم (بیوم) Cherry Grove یافت می‌شود که بسیار نادر است و در منطاق کوهستانی بازی باید به دنبالش بگردید.

اینجاست که ویلجر سرگردان به کمک شما می‌آید. به عنوان بازیکن، شما می‌توانید 5 زمرد به او بدهید و به جایش، درخت گیلاس بگیرید. این مبادله هم فقط باید یک بار صورت بگیرد، چون یک درخت گیلاس به لطف شکوفه‌هایش، درخت‌های گیلاس دیگری را به وجود می‌آورد. برای برخی از بازیکنان، این مبادله ضروری نیست چون گاهی اوقات نزدیک به زیست‌بوم Cherry Grove اسپاون می‌شوند. اما احتمال اینکه این مبادله به دردتان بخورد بیش از 90٪ است. پس بعد از دیدن ویلجرهای سرگردان دیگر به فکر کشتن لاماهایش نباشید.

27. ویلجر سرگردان ماینکرفت: یک بلاک Mangrove Propagule در ازای فقط 5 زمرد

درست مثل خرید درخت گیلاس، شما می‌توانید یک بلاک Mangrove Propagule را هم با پرداخت 5 زمرد از ویلجر سرگردان بخرید. درخت Mangrove یک درخت بزرگ و زیباست که یافتن آن در بازی اصلا کار ساده‌ای نخواهد بود. چون فقط در زیست‌بوم Swamp می‌توانید آن را پیدا کنید. بازیکنان شاید ساعت‌های پای بازی ماینکرافت بنشینند اما حتی یک بار هم با چنین زیست بومی مواجه نشوند.

با پیدا کردن ویلجر سرگردان و پرداخت فقط 5 زمرد به او، می‌توانید این بلاک جذاب را خریداری کنید. بلاکی که با نام Mangrove Propagule شناخته می‌شود و کارش تولید ریشه درخت تنومند Mangrove است. این درخت‌ها برای اهداف تزییناتی ساختمان‌های ماینکرافت فوق‌العاده حیاتی هستند.

26. ویلجر نقشه‌کش مستر: 8 زمرد برای خرید بنر کره‌ی زمین (Globe Banner Pattern)

افزودن جزئیات به جهان بازی بسیار مهم است. این کار به افزایش زیبایی کلی جهان می‌افزاید و تجربه‌ای بسیار واقعی‌تری را فراهم می‌کند. اضافه کردن بنرها با طرح‌های مختلف یک راه خوب برای افزودن جزئیات است. در بازی هشت الگوی بنر یا همان Banner Pattern وجود دارد و بیشتر آن‌ها را می‌توان ساخت، اما الگوی بنر کره زمین باید از ویلجر نقشه‌کش خریداری شود.

متأسفانه، این الگو در معامله‌های سطح استاد، یعنی بالاترین سطح، قابل دسترسی است. بنابراین بازیکنان باید برای باز کردن این الگو کمی معامله کنند و وقت بگذرانند، اما ارزشش را دارد. در یک لوم (ابزاری جالب که روی بنرها طرح می‌گذارد) با این الگو می‌توان یک کره به بنر اضافه کرد که به افزودن جزئیات به موزه‌ها یا ساختمان‌های مطالعه کمک می‌کند.

25. ویلجر کتاب‌خانه دار ماینکرفت: 4 کتاب برای 1 زمرد

ویلجر کتاب‌خانه دار، یکی از مفیدترین ویلجرهای بازی ماینکرفت است که کلی آیتم ضروری و مفید را برای بهتر شدن شرایط بازی به شما ارائه می‌دهد. از آن جایی که وقتی میز افسون (Enchanting Table) یا زرده جادویی دارید، دیگر نیازی به کتاب نخواهید داشت.

بنابراین، بازیکنان می‌توانند آن‌ها را به کتاب‌خانه‌دار داده و در ازای آن زمرد دریافت کنند. چون با در نظر گرفتن اینکه قفسه کتاب در برخی از ساختارها اسپاون می‌شود، یافتن کتاب راحت است. حتی می‌توانید با کشتن چند گاو (گاوهایی که برای چرم پرورش داده می‌شوند) و نی شکر (که به سادگی قابل کشت است) برای ساخت کاغذ و در نهایت کتاب استفاده کنید.

24. ویلجر کشیش: 1 زمرد در ازای فروش 32 گوشت فاسد

گوشت فاسد یک آیتم نسبتاً بی‌فایده در ماینکرافت است؛ در مواقع ضروری می‌توان از آن به عنوان منبع غذایی استفاده کرد، اما باعث گرسنگی می‌شود. با این حال، می‌توان آن را بدون هیچ اثر اضافی به گرگ‌ها داد. اما این کار چندان مفید نیست، بنابراین، کار اصلی که می‌توان با این آیتم انجام داد، معامله آن با ویلجر روحانی یا همان کشیش برای دریافت زمرد است.

معامله به این صورت است که 32 واحد گوشت فاسد برای یک زمرد معامله می‌شود. این آیتم خیلی راحت به دست می‌آید. بازیکنان می‌توانند یک شب را به کشتن زامبی‌ها بگذرانند تا مقدار زیادی گوشت فاسد به دست آورند یا یک فارم موجودات بسازند که به طور خودکار زامبی‌ها را می‌کشد و این آیتم را جمع‌آوری می‌کند. اگر این کار به درستی انجام شود، بازیکنان می‌توانند مقدار زیادی گوشت فاسد به دست آورند و با آن ثروتمند شوند.

23. ویلجر سنگ‌کار ماینکرفت: 10 سفال برای 1 زمرد

این معامله در سطح مبتدی با یک ویلجر سنگ‌کار (نیازمند سنگ ساب) یکی از آسان‌ترین معاملات برای بازیکنان است تا به سرعت چند زمرد به دست آورند. تمام چیزی که بازیکنان نیاز دارند، یک بیل و یک منبع آب مانند رودخانه یا برکه کم‌عمق نزدیک است تا مقداری رس جمع‌آوری کنند. بیوم‌های باتلاقی برای این کار ایده‌آل هستند.

رس معمولاً در زیر آب و بیشتر در برکه‌های کم‌عمق آب نسبت به اقیانوس‌ها اسپاون می‌شود. تشخیص آن از آب وقتی از سطح به آن نگاه می‌کنید می‌تواند سخت باشد، اما حتی با یک بیل سنگی هم به سرعت شکسته می‌شود. به دلیل اینکه به راحتی می‌توان آن را به دست آورد، احتمالاً یکی از آیتم‌های اصلی معامله برای بازیکنان مبتدی است، به شرطی که دهکده یک سنگ‌کار داشته باشد.

22. ویلجر چرم کار: 6 چرم برای 1 زمرد

چرم یک آیتم نسبتاً مفید است که می‌توان از آن برای ساخت زره، قاب آیتم، زره اسب و کتاب استفاده کرد. اما پس از رسیدن بازیکنان به مرحله‌ای خاص در بازی، چرم دیگر کاربرد چندانی ندارد.

با توجه به اینکه پرورش و کشتن گاوها خیلی آسان است، چرم اضافی باید برای دریافت مقداری زمرد و همچنین xp معامله شود.استفاده از افسون غارت روی شمشیر به بازیکن این امکان را می‌دهد که از یک گاو مقدار بیشتری چرم به دست آورد و این معامله را آسان‌تر می‌کند.

21. ویلجر تیر ساز و چرم‌کار ماینکرفت: 26 سنگ برای 1 زمرد

هم ویلجر تیرساز و هم ویلجر چرم‌ساز یک معامله خوب در سطح 2 دارند که 26 واحد سنگ چخماق (Flint) را با یک زمرد معامله می‌کنند. این معامله قطعاً برای بازیکنانی که تازه بازی را شروع کرده‌اند، آسان نیست. اما بازیکنانی که مدتی در دنیای بقا بوده‌اند، ممکن است مقدار زیادی سنگ چخماق در ذخایر خود داشته باشند.

در غیر این صورت، بازیکنان می‌توانند برای به دست آوردن سنگ چخماق به سرعت و به آسانی کمی شن بیل بزنند. هر بلوک شن شانسی برای یافتن سنگ چخماق دارد و اگر از بیلی استفاده شود که افسون شانس دارد، این شانس بیشتر هم خواهد شد.

20. ویلجر قصاب: 10 توت شیرین برای 1 زمرد

متأسفانه این معامله در بالاترین سطح برای ویلجر قصاب قرار دارد، زیرا برای بازیکنانی که در زیست بوم تایگا زاده می‌شوند، بسیار خوب است؛ جایی که بوته‌های توت شیرین به فراوانی در طبیعت یافت می‌شوند. بوته‌های توت شیرین به سرعت رشد می‌کنند، بنابراین بازیکنان می‌توانند پس از به دست آوردن مقداری توت شیرین، به سرعت یک مزرعه راه‌اندازی کنند.

برای تنها 10 توت شیرین، بازیکنان می‌توانند یک زمرد دریافت کنند. این قطعاً یک معامله ویژه است، زیرا نیاز به یک آیتم خاص از بیوم دارد، اما با توجه به شانس متولد شدن بازیکنان در یک تایگا، غیرممکن نیست. تنها نکته منفی این است که این معامله در سطح بالایی قرار دارد و برای ارتقاء سطح یک قصاب، بازیکنان باید مقدار زیادی غذای خام را معامله کنند که در حالت عادی برای تغذیه خود استفاده می‌کردند (به صورت پخته).

19. ویلجر ماهیگیر ماینکرفت: 4 ماهی بادکنکی برای 1 زمرد

یکی دیگر از معاملات عالی در سطح استاد که متأسفانه ارتقاء سطح زیادی برای فعال‌سازی آن نیاز است، معامله 4 ماهی بادکنکی برای یک زمرد با ویلجر ماهیگیر است. ماهی بادکنکی به‌طور نسبتاً معمول در هر آبگیری که ماهی دارد، قابل صید است، بنابراین به‌طور پیش‌فرض، این یک معامله عالی برای بازیکنانی است که مرتباً در ماینکرافت ماهیگیری می‌کنند.

این معامله به دلیل فراوانی نسبی ماهی‌های بادکنکی و سادگی فرآیند ماهیگیری، به‌خصوص برای بازیکنانی که درگیر فعالیت‌های ماهیگیری هستند، بسیار سودمند است. با این حال، ارتقاء ویلجر ماهیگیر به سطح استاد نیازمند زمان و منابع زیادی است که ممکن است بازیکنان نیاز به فدا کردن منابع غذایی خود برای این ارتقاء داشته باشند.

18. ویلجر کشیش: 3 طلا برای 1 زمرد

ویلجر کشیش در روستاهایی که ایستگاه دم‌کردن وجود دارد، ظاهر می‌شوند. بیشتر معاملات آن‌ها چندان جالب نیست، و بازیکنان معمولاً از ویلجر کشیش برای معامله زمرد استفاده می‌کنند که از مهم‌ترین معاملات در بازی است.

ویلجر کشیش یک معامله جالب دارند که برای یک زمرد، تنها نیاز به 3 واحد طلا دارد. با توجه به اینکه بازیکنان می‌توانند به‌راحتی طلا را از ندر استخراج کنند و اینکه طلا به جز معاملات با پیگلین‌ها کاربرد زیادی در ماینکرفت ندارد، این یک معامله مناسب برای کسب زمرد است.

17. ویلجر سنگ‌کار ماینکرفت: 12 نت کوارتز برای 1 زمرد

ویلجر سنگ‌کار در هر روستایی که دستگاه سنگ‌برش وجود دارد، ظاهر می‌شوند. سنگ‌کار ویلجر فوق‌العاده‌ای برای معامله است، به‌ویژه برای بازیکنانی که به دنبال بلوک‌های خاص هستند. اما بیشتر معاملات آن‌ها را نادیده بگیرید جز همین یک موردی که به شما می‌گوییم.

سنگ‌کارها 12 نت کوارتز را برای یک زمرد معامله می‌کنند. اگر بازیکنان خوش‌شانس باشند و هنگام ورود به ندر یک بیوم پسماندهای ندر (Nether Wastes) خوب پیدا کنند، می‌توانند مقدار زیادی نت کوارتز برای کسب XP استخراج کرده و سپس کوارتزها را با زمرد در نزد سنگ‌کار معامله کنند.

16. ویلجر ماهیگیر: 20 نخ برای 1 زمرد

ماهیگیران برای ظاهر شدن نیاز به وجود یک بشکه در روستا دارند. معاملات آن‌ها کمی ویژه‌تر هستند، اما یکی از آن‌ها از بقیه برجسته‌تر است: 20 نخ برای یک زمرد.

این معامله گران‌تر از برخی دیگر از معاملات موجود در اینجا است، اما بازیکنانی که به مزرعه عنکبوت دسترسی دارند، مزیت بزرگی دارند. اگر بازیکنان به دسته‌ای از معادن با اسپاونر عنکبوت برخورد کنند، آن اسپاونر را برای یک مزرعه عنکبوت نگه دارند. از مزرعه عنکبوت هم می‌توانند به صورت نامحدود نخ و XP جمع‌آوری کنند.

15. ویلجر تیرساز ماینکرفت: 32 تکه چوب برای 1 زمرد

تیرسازها در روستاهایی که دارای میز فلچری هستند ظاهر می‌شوند که یکی از تنها بلوک‌های شغلی در بازی است که هنوز هیچ کارکردی برای بازیکن ندارد. فلچرها تعدادی تیرهای ویژه را به فروش می‌رسانند که در برخی از مواقع می‌توانند واقعا جذاب باشند، اما معامله زمرد آن‌ها نیز بد نیست.

به دست آوردن ۳۲ تکه چوب برای بیشتر بازیکنان به نسبت آسان است، به ویژه اگر به منطقه‌ای که در آن جنگل قرار دارد، دسترسی داشته باشند. کسانی که کمتر جنگلی دور خود دارند می‌توانند در ابتدای بازی شروع به درخت‌کاری کرده و تا جای ممکن چوب برای این تجارت چوب جمع‌آوری کنند.

14. ویلجر مزرعه‌دار: 20 گندم برای 1 زمرد

مزیت ویلجر مزرعه‌دار این است که تقریباً در هر روستا پیدا می‌شوند. دهقانان باید دسترسی به یک کامپوستر داشته باشند تا بتوانند کار خود را به‌خوبی انجام دهند و همچنین با چندین معامله خوب همراه هستند.

معامله ۱۲ عدد گندم برای یک زمرد، یکی از معاملاتی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت؛ زیرا بیشتر بازیکنان احتمالاً به‌هرحال مزارع عظیمی راه‌اندازی می‌کنند و پس از تغذیه حیوانات مزرعه، کلی منابع غذایی نظیر گندم برایشان باقی می‌ماند. تقریباً هر بازیکن ماینکرفتی در نهایت قادر خواهد بود این معامله را انجام دهد. بازیکنان حتی می‌توانند از محصولاتی که در روستاها پیدا می‌شوند برای کمک به این معامله استفاده کنند.

13. ویلجر سرگردان ماینکرفت: 5 زمرد برای 1 صدف ناوتیلوس

بیرون از روستاها، بازیکنان گاهی اوقات می‌توانند با ویلجر سرگردان روبرو شوند؛ او معمولا پس از گذشت چند روز ظاهر می‌شود و معاملات خوبی هم دارد. ویلجر سرگردان گنجینه‌های بزرگی را به فروش نمی‌رساند؛ معمولاً موجودی او پر از گیاهان و بلوک‌های نادر است که بیشتر برای تزئین استفاده می‌شود.

با این حال، بازیکنانی که می‌خواهند یک پایگاه زیرآبی بسازند و به دنبال ساخت یک «Conduit» هستند، معامله‌ی ۵ زمرد برای یک صدف ناوتیلوس از ویلجر سرگردان برایشان بسیار مفید خواهد بود. صدف‌های ناوتیلوس بسیار سخت به دست می‌آیند، زیرا برای صید آن‌ها نیاز به خوش‌شانسی زیادی است. بنابراین اگر بتوانید ویلجر سرگردان را به این معامله مجاب کنید، بازی را برده‌اید.

12. ویلجر نقشه کش: 14 زمرد و قطب‌نما برای نقشه عمارت جنگلی

یکی دیگر از آیتم‌های بسیار نادر که بازیکنان باید معامله کنند، نقشه‌ی عمارت جنگلی است که در موجودی کارتوگراف (نقشه کش) پیدا می‌شود. البته ابتدا او باید با انجام چند ترید، ارتقا پیدا کند. نقشه اولیه که او ارائه می‌دهد در واقع به یک آبادی اقیانوسی منتهی می‌شود که معامله مناسبی می‌تواند باشد. البته یافتن این منطقه از یافتن عمارت جنگلی بسیار ساده‌تر است، بنابراین توصیه می‌شود که زمرد‌ها را برای معامله‌ی نقشه صرف کنید.

برای این معامله، بازیکنان به ۱۴ زمرد و یک قطب‌نما نیاز دارند. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که همه چیز خیلی راحت باشد. این ساختمان‌ها گاهی اوقات بیش از ۱۰،۰۰۰ بلوک فاصله دارند، که رسیدن به آن از دنیای بیرون را تقریبا غیرممکن می‌کند. با سفر از طریق ندر در جهت عمارت، بازیکنان زمان سفر خود را کاهش می‌دهند، البت اگر بتوانند یک گذرگاه ایمن پیدا کنند.

11. ویلجر کارتوگراف ماینکرفت: 13 زمرد و یک قطب‌نما برای نقشه اکتشاف اقیانوس

پیدا کردن ساختمان‌ها در ماینکرافت ممکن است کار سختی باشد. برخی از ساختارهای بزرگ و نادر شاید در هزار بلوکی یک بازیکن هم اسپاون نشود. یک راهکار برای آسان‌تر کردن این کار، معامله با ویلجر کارتوگراف است تا نقشه‌ای پیدا کنید. در این حالت، نقشه اکتشاف اقیانوس را می‌توان در سطح Apprentice (شاگرد) با قیمت خوب ۱۳ زمرد و یک قطب‌نما پیدا کرد.

این معامله شما را به یک مرجان اقیانوسی می‌برد، جایی که می‌توانید با نگهبانان مبارزه کرده، مرجان‌های براق را جمع‌آوری کرده و بسیاری از طلاها را پیدا کنند. با این حال، این کار آسان نیست، بنابراین مطمئن شوید که برای یک سفر زیردریایی جذاب آماده‌اید. معجون‌های تنفس زیر آب را هم فراموش نکنید!

10. ویلجر ابزار ساز، زره‌ساز و سلاح‌ساز ماینکرفت: 15 ذغال‌سنگ برای 1 زمرد

وقتی درباره بهترین معاملات زمرد در ماینکرفت صحبت می‌کنیم، سه ویلجر هستند که بازیکنان باید به آن‌ها سر بزنند؛ ویلجر زره‌ساز (کوره انفجاری لازم است)، ویلجر سلاح‌ساز (میز کارگری لازم است) و ویلجر ابزارساز (سنگ زنی لازم است).

معامله سطح اول آن‌ها که ۱۵ زغال سنگ برای یک زمرد است، شاید راحت‌ترین و بهترین ترید بازی باشد؛ به خصوص زمانی که بازیکنان به دنبال پر کردن کیف پول خود با زمرد بیشتر هستند تا بتوانند معاملات دیگری را انجام دهند. چیز جالب این است که سه ویلجر مختلف با این معامله یکسان وجود دارند، بنابراین بازیکنان می‌توانند به راحتی بلوک‌های شغلی مورد نیاز را بسازند و این شغل‌ها را به ویلجرها در یک روستا که همه این سه شغل را ندارند، اختصاص دهند.

9. ویلجر ابزار ساز، زره‌ساز و سلاح‌ساز: 4 آهن برای 1 زمرد

وقتی بازیکن به اندازه کافی با سه ویلجر بالا معامله کرده باشد، معامله‌ی جالب دیگر که کمی هم گران‌تر است، آزاد می‌شود. بازیکنان می‌توانند ۴ آهن را برای یک زمرد با یک ویلجر زره‌ساز، سلاح‌ساز، یا ابزارساز معامله کنند.

بعضی ممکن است بگویند که این یک معامله وحشتناک است زیرا در انتهای بازی، زمانی که الماس منبع فراوانی می‌شود، ارزش و کاربرد آهن واقعاً افزایش می‌یابد. با این حال، تولید آهن بسیار راحت است، در حالی که الماس قابل کشت نیست. بازیکنان می‌توانند یک مزرعه گولم آهن راه‌اندازی کنند تا تمام آهنی که برای این معامله‌ی مفید با زمرد نیاز دارند را بدست آورند.

8. ویلجر سنگ‌کار ماینکرفت: 1 زمرد برای 1 بلوک کوارتز ندر

به دست آوردن کوارتز ندر در تعداد زیاد در بیوم ندر می‌تواند کار سختی باشد. این بلوک سفید برای ساختارهای ساختمانی مفید است، اما پیدا کردن آن در دنیای زیرزمینی ماینکرافت ممکن است خطرناک باشد.

برای اینکه بازیکن مجبور نشود برای به دست آوردن این بلوک، از پورتال ندر بگذرد، می‌تواند با یک سنگ‌کار معامله کند و در ازای دادن یک زمرد، یک بلوک کوارتز ندر دریافت کند. اگر بازیکنان به اندازه کافی پول داشته باشند، فایده این معامله برایشان 10 برابر بیشتر از حالت عادی خواهد بود. چون در کمترین زمان، می‌توانند به بلوک کوارتز ندر دست پیدا کنند. با این حال، باید کاری برای باز کردن این معامله در سطح مستر انجام دهند، اما وقتی این اتفاق رخ دهد، باقی کارها خیلی ساده خواهد شد.

7. ویلجر کتاب‌خانه‌دار: 5-64 زمرد و کتاب برای 1 کتاب افسون

اگرچه معاملات زمرد برای بازیکنان ماینکرفت بسیار حیاتی هستند، اما بهترین معامله در بازی نیستند. مهم‌ترین ویلجر برای معامله بدون شک، کتابدار است که تا زمانی که یک تریبون در روستا موجود باشد، ظاهر می‌شود. کتابداران در کتاب‌های جادویی تخصص دارند و در سطح ۱، هر جادویی یا هر سطحی برای معامله موجود است.

قیمت این معامله می‌تواند کاملاً متغیر باشد، حتی تا 64 زمرد! با این حال، بازیکنان می‌توانند این معامله را با شکستن تریبون و قرار دادن آن به پشت، تا یافتن یک معامله راضی‌کننده انجام دهند. این تنها راه مطمئن برای به دست آوردن نادرترین جادو در بازی، یعنی Mending است.

6. ویلجر چوپان ماینکرفت: 18 پشم برای 1 زمرد

یک راه عالی و آسان دیگر برای به دست آوردن چند زمرد در بازی از طریق یک چوپان است که ۱۸ تکه پشم را برای یک زمرد معامله می‌کند. بازیکنان می‌توانند برای این منظور از یک مزرعه گوسفند استفاده کنند (حتی شاید یک مزرعه خودکار) و به سرعت تعداد زیادی پشم بدست آورند. چوپان هم تا زمانی که محدودیت خرید و فروش به پایان نرسد، مشتاقانه این پشم‌ها را از شما می‌خرد.

پشم برای بسیاری از کارها در ماینکرافت مفید است، بنابراین داشتن یک منبع دائمی از آن به کارتان خواهد آمد. اگر چوپان‌های زیادی اطراف‌تان حضور داشته باشند و خواهان خرید پشم‌های شما باشند، نون‌تان در روغن خواهد بود.

5. ویلجر کتاب‌خوانه دار: 1 زمرد برای 4 شیشه

شیشه یک ماده مفید برای ایجاد مزرعه‌ها، خانه‌ها و ساختمان‌های دیگر است زیرا اجازه می‌دهد تا نور طبیعی به داخل ساختمان برسد. البته گاهی اوقات دستیابی به آن می‌تواند سخت باشد. شیشه از طریق ذوب شن تولید می‌شود، اما اگر بازیکنان نزدیک یک صحرا یا ساحل نباشند، پیدا کردن شن ممکن است سخت باشد.

یک راه‌حل برای این مشکل، خرید شیشه از یک ویلجر کتابدار است، که نیاز به شن برای تولید شیشه را حذف می‌کند. معامله‌ی یک زمرد برای 4 شیشه هم ترید مناسبی است. اگر بازیکنان از برخی از این معاملات مفید برای جمع‌آوری تعداد زیادی زمرد‌ استفاده کرده باشند، بنابراین به دست آوردن شیشه باید مثل آب خوردن باشد.

4. ویلجر سرگردان ماینکرفت: 6 زمرد برای 1 یخ آبی

تاجران سیاه‌پوش گهگداری در اطراف بیس یک بازیکن یا روستای هر کسی ظاهر می‌شوند و برخی از اجناس مفید را به فروش می‌رسانند. بسیاری از این منابع از مناطق زیستگاه‌های نادر هستند، بنابراین به دست آوردن آن‌ها دشوار است.

یکی از این اجناس یخ آبی است که می‌توان آن را در برف‌های قطبی و ساختمان‌های دیگر یخی پیدا کرد؛ از آنجا که یخ آبی لغزنده است و سرعت اشیاء را در جریان‌های آبی افزایش می‌دهد، کاربردهای بسیاری دارد. برای ساخت راهروهای سریع در مکان‌هایی مانند ندر برای کمک به رسیدن به آن پرتال‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن عالی است. آنچه که یخ آبی را در مقایسه با یخ معمولی ارزشمندتر می‌کند این است که وقتی کنار یک منبع نور قرار می‌گیرد، ذوب نمی‌شود. اگر زمرد زیادی دارید، پیشنهاد می‌شود حتما برای خرید یخ آبی آن را خرج کنید.

3. ویلجر کتاب‌خوانه دار: 20 زمرد برای 1 تگ اسم (نیم تگ)

تگ‌های اسم (نیم تگز – Name Tags) اجناس نادر در ماینکرافت هستند که به طور طبیعی در زندان‌ها، معادن، شهرهای باستانی، گنج‌های مدفون و مزارع در جنگل ظاهر می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند با یک احتمال ۵ درصدی در ماهیگیری نیز به دست آیند، اما واقعاً دشوار است که بخواهید به صورت طبیعی آن‌ها را پیدا کنید.

تنها راه مطمئن برای به دست آوردن نیم تگز، خرید آن‌ها از کتابداران است. هزینه هر نیم تگ هم ۲۰ زمرد خواهد بود، اما ارزش این هزینه زیاد را دارد چرا که این کار از پیدا کردن آن در دنیای وحشی آسان‌تر است. نیم تگز به چند دلیل مفید هستند. آن‌ها می‌توانند از ناپدید شدن موجودان جلوگیری کنند که برای برخی از مزارع مفید است و همچنین برای ردیابی روستایی‌ها هم عالی خواهند بود.

2. ویلجر ابزارساز ماینکرفت: 18-32 زمرد برای کلنگ الماسی جادویی

ویلجرهای ابزارساز ویلجرهای فوق‌العاده مفیدی در ماینکرافت هستند و دلایل زیادی هم برای این ادعا وجود دارد. اما یکی از آن‌ها این است که وقتی بازیکنان به سطح بالای معاملات، یعنی مرتبه استاد، برسند، ابزارهای جادویی خود را می‌توانند از آن‌ها تهیه کنند.

این ابزارها دارای یک مجموعه تصادفی از جادوها هستند، اما بازیکنان قطعا به دنبال راخی برای تعمیر آن‌ها خواهند بود که نادرترین جادو هست. یعنی ابزارها هیچوقت نمی‌توانند چیزی را بشکنند مگر اینکه بازیکنان XP لازم برای تعمیر آن‌ها را دریافت کنند. Unbreaking ،Silk Touch و Efficiency دیگر جادوهای خوبی هستند که در ترکیب با هم، ابزار نهایی را ایجاد خواهند کرد.

1. ویلجر چرم‌دوز: 6 زمرد برای یک زین

زین‌ها اجناس نادری در ماینکرفت هستند زیرا امکان ساخت آن‌ها وجود ندارد و باید در ساختارهای موجود در سراسر جهان پیدایشان کنید. با این حال، یک راه برای به دست آوردن آن‌ها از طریق ویلجرهای چرم‌دوز در ماینکرافت وجود دارد.

بازیکنان می‌توانند چرم، پوست خرگوش و سایر اجناس را از این ویلجرها خریداری کنند تا چرم‌دوز را به سطح استاد ارتقا دهند؛ سپس می‌توانند معامله زین را باز کنند. با در نظر گرفتن قیمت ارزان زین (6 زمرد)، این معامله به هر حال ارزش دارد؛ زین‌ها را می‌توانید روی موجودات مختلفی مانند اسب‌ها، خوک‌ها، خرگوش‌ها و striderها استفاده کنید.

ترید با ویلجر در ماینکرفت: کلام آخر

در این مطلب 28 نکته و ترفند برای ترید با ویلجر های ماینکرافت را به شما آموزش دادیم. امیدواریم با استفاده از این نکات بتوانید هوشمندانه‌تر ترید کنید و اقلام مورد نیاز برای رسیدن به سطح بالاتر را سریع‌تر تهیه کنید. اگر شما هم روش‌های خاصی برای ترید با ویلجرها می‌دانید، در بخش نظرات آن را با ما و سایر بازیکنان ماینکرفت به اشتراک بگذارید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments