بازی Assassin's Creed Mirage

آیا بازی Assassin’s Creed Mirage به ریشه‌های فرانچایز بازمی‌گردد؟

چه تغییراتی ایجاد شده؟

1%
  • 0/10
آیا بازی Assassin’s Creed Mirage به ریشه‌های فرانچایز بازمی‌گردد؟ ۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ مقالات بازی کپی لینک

یکی از بهترین بخش‌های رویداد جدید پلی استیشن، نمایش تریلر گیم‌پلی بازی Assassin’s Creed Mirage بود که حس و حالی نوستالژیک داشت و خاطرات دلنشینی را زنده می‌کرد.

بازی Assassin’s Creed Mirage جدیدترین اثر از فرانچایز محبوب و دوست داشتنی اساسین کرید یوبیسافت است که شما را در نقش نسخه‌ جوانتر بسیم ابن اسحاق، قرار می‌دهد. چیزی که واقعا هیجان انگیزه، این است که سری Assassin’s Creed بعد از پنج سال و سه بازی جهان باز و نقش آفرینی، قرار است دوباره به ریشه‌های مخفیانه‌اش بازگردد. یعنی این بازی یک تجربه‌ اکشن ماجراجویی داستان‌محور است که داستان یک مرد جوان سرکش و جاه‌طلب که از دزدی خیابانی به یک قاتل حرفه‌ای تبدیل می‌شود را روایت می‌کند.

معاون و تهیه کننده اجرایی فرانچایز Assassin’s Creed نیز در مصاحبه‌ای با وب‌سایت IGN توضیح داده بود که میراژ یک پروژه در مقیاس کوچکتر است و برای گرامی داشتن پانزدهمین سالگرد فرانچایز ساخته شده است. به‌همین دلیل تیم توسعه از موتورهای مدرن والهالا برای ساختن یک بازی کوچکتر استفاده کرده که بیشتر روی مخفی کاری، مبارزات نزدیک و پارکور متمرکز است. همچنین شایان ذکر است که این‌بار با شهری متراکم و کوچکتر نسبت به عناوین پیشین روبرو هستیم، شهری پرجنب و جوش که ساکنانش به هر حرکت شما واکنش نشان می‌دهند. از منطقه صنعتی کرخ گرفته تا باغ‌های سرسبز راندسیتی، شهر بغداد در قرن نهم مکانی شگفت‌انگیز در زمینه دانش، هنر، علوم و نوآوری بوده و به‌همین دلیل هم گشت و گذار در آن تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

در این تریلر گیم‌پلی، شما همچنان سفر بسیم، یکی از همه‌کاره‌ترین و مدبرترین اساسین‌های تاریخ فرانچایز را دنبال خواهید کرد. برخی از ویژگی‌های جدیدی که در تریلر گیم‌پلی بازی مشاهده می‌شود، قابلیت Assassin’s Focus است که به بسیم اجازه می‌دهد تا چندین هدف را پشت سر هم علامت گذاری و ترور کند. همچنین ابزارهای کلاسیک اساسین‌ها نظیر پرتاب چاقو و بمب‌های دودزا را دریافت خواهید کرد. از دیگر نکات برجسته تریلر استفاده بسیم از مهارت‌های پارکور که جدیدترین حرکتش Pole Vault نام دارد. با این حرکت می‌توان در محیط‌های مختلف بغداد با سرعت حرکت کرده و به نقاط مورد‌ نظر رسید یا از دست دشمنان فرار کرد. او با وفادار ماندن به آموزش فرقه، عموما حرکات آرام و رویکردی محتاطانه برای شکار و ضربه زدن به اهداف خود را انتخاب می‌کند. در واقع این بازی به‌عنوان بخشی از ماموریت‌های بلک باکس خود، فرصت‌های مختلفی را برای بسیم فراهم می‌کند تا بتواند به اهدافش برسد.

این تریلر ضمن به‌نمایش گذاشتن گیم‌پلی، به معرفی یک شخصیت جدید به نام فولاد می‌پردازد که یکی از اعضای فرقه Hidden Ones با رتبه رفیق (Rafiq) بوده و تحت ‌عنوان Eagle-Master فعالیت می‌کند. فولاد در کنار روشن که صدایش را در طول تریلر می‌شنویم، جزو شخصیت‌های کلیدی بوده و نقشی اساسی در تبدیل کردن بسیم به یک مستر اساسین را ایفا می‌کند.

پنج نکته که ممکن است متوجهش نشده باشید

بازگشت به ریشه‌ها

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، در میراژ شما نقش بسیم را برعهده می‌گیرید، شخصیتی که نقشی محوری در داستان Assassin’s Creed Valhalla ایفا می‌کرد. با این حال، این رویدادها دو دهه قبل از ملاقات او با ایور رخ می‌دهند، درنتیجه میراژ چیزی شبیه به یک پیش درآمد است تا دنباله‌ای مستقل. در حالی که بسیاری از قاب‌بندی‌های روایی برگرفته از دوران RPG مدرن فرانچایز است، به نظر می‌رسد که گیم‌پلی آن کاملا برمبنای سری قدیمی است.

ابزارهای مخفی کاری

پس از شش سال طراحی مبارزات سبک RPG، دیدن اینکه میراژ تاکید زیادی بر مخفی کاری دارد بسیار عالی است. در تریلر می‌توانیم ببینیم که بسیم از تکنیک‌هایی استفاده می‌کند که چندین سال است غیبتشان در فرانچایز احساس می‌شود. یک سکانس وجود دارد که در آن او در سکوت یک دشمن را پشت می‌زند و کلیدی را به‌جهت باز کردن در می‌دزدد. سپس بسیم را می‌بینیم که روی نیمکتی نشسته و منتظر کسی یا چیزی است. شاید هم در حال استراق سمع است. طرفداران قدیمی فرانچایز به یاد دارند که دزدی و استراق سمع هسته اصلی اولین ماموریت‌های بازی Assassin’s Creed را تشکیل می‌دادند، بنابراین دیدن بازگشت آن‌ها بسیار عالی است. فقط امیدوارم که این بار مجبور نباشیم از آنها به‌صورت مکرر استفاده کنیم.

هدف خود را انتخاب کنید

با این حال، میراژ در این تریلر فقط بازی اصلی Assassin’s Creed نیست، زیرا در اواسط راه، همدست بسیم می‌گوید که ما باید راهی پیدا کنیم تا بدون دیده شدن وارد قلعه شویم و تنها راهش هم رشوه دادن به نگهبانان است. خوشبختانه یا متاسفانه بسیم این توصیه را نادیده می‌گیرد و به جای آن چاقوهای کوچکش را با دشمنانش آشنا می‌کند. اما کل این سناریو به ما می‌گوید که در نحوه برخورد با ماموریت‌های خود، حق انتخاب خواهیم داشت، چیزی که توسط Assassin’s Creed Unity پیشگام بود.

ماموریت‌های اصلی ترور در یونیتی رویکردی شبیه به سری بازی‌های هیتمن داشتند، چراکه هر یک را می‌توان به روش‌های مختلف تکمیل کرد. برای مثال، ماموریت Confession در یونیتی به شما این امکان را می‌دهد تا با دزدیدن کلیدهای نوتردام، به کلیسا نفوذ کنید و هدف را در اتاق اعتراف بکشید. متاسفانه این رویکرد پس از بازی Assassin’s Creed Syndicate کاملا کنار گذاشته شد، اما به نظر می‌رسد که میراژ دوباره این ایده‌ها را احیا خواهد کرد.

روش‌های قتل

با توجه به اینکه میراژ ریشه‌های مخفیانه فرانچایز Assassin’s Creed را پذیرفته است، خوبه که همه حرکات کلاسیک کشتن را دوباره احیا کند. یکی از این حرکات کلاسیک زمانی است که بسیم از چاقوی پرتابی برای کشتن‌ سربازها استفاده می‌کند (به نظر می‌رسد تیر و کمان در بازی‌های RPG باقی مانده است). ما همچنین قابلیت جدید Assassin’s Focus را در عمل می‌بینیم که به شما این امکان را می‌دهد تا به سرعت چندین هدف را پشت سر هم علامت گذاری کرده و بکشید. این اساسا نسخه AC از سیستم درخشان Mark and Execute Splinter Cell است و امیدواریم استفاده از آن به همان اندازه هیجان انگیز باشد.

پارکور و قابلیت دویدن

خوشبختانه بازگشت به ریشه‌ها فقط مربوط به مخفی کاری و شمشیربازی نیست. شاید نمادین‌ترین چیز در سال‌های اولیه فرانچایز، تصویر یک قاتل کلاهدار باشد که آزادانه در یک شهر باستانی می‌دود. با توجه به اینکه میراژ وعده پارکوری حرفه‌ای را می‌دهد، می‌توانید از حرکات کلاسیک زیادی نظیر دویدن لذت ببرید.

بازی مورد انتظار Assassin’s Creed Mirage در تاریخ ۱۲ اکتبر سال جاری (۲۰ مهر سال ۱۴۰۲) برای پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments