پخش زنده مسابقه زولا👀
انیمیشن اقتباسی Stray
1%
  • 0/10

کارهایی که انیمیشن اقتباسی Stray برای موفقیت باید انجام دهد

مسیر سخت گربه دوست داشتنی ما را سخت‌تر از پیش نکنید!

کارهایی که انیمیشن اقتباسی Stray برای موفقیت باید انجام دهد ۰ ۲۰ مهر ۱۴۰۲ مقالات جانبی (گیم) کپی لینک

پس از انتشار سریال The Last of Us و موفقیت آن، بازار فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی داغ شده و یکی از مورد انتظاترین آن‌ها انیمیشن اقتباسی Stray است. از همین رو در این مطلب قصد داریم به بررسی نکاتی که می‌توانند سبب موفقیت این انیمیشن می‌شوند بپردازیم.

طبق اطلاعات رسمی انتشار یافته، ما باید شاهد اکران انیمیشن اقتباسی Stray باشیم. بازی Stray، ساخته استودیو آناپورنا (Annapurna) توانست در مدت زمانی کوتاه میلیون‌ها کاربر را در سال ۲۰۲۲ به سوی خود جذب کند و همین موضوع باعث شد آن‌ها به فکر ساخت فیلمی برگرفته از این بازی گربه‌ای باشند!

این تصمیم مهم از این رو گرفته شد که کاربران به طور مداوم اشاره داشتند این بازی شباهت بسیاری به فیلم‌های سینمایی داشته و قرار گرفتن در قالب گربه‌ای تنها میان ربات‌ها و کامپیوترها، ستینگی بی نظیر برای یک انیمیشن سینمایی است. شما در بازی Stray دشمنان زیادی با نام زرک (Zurk) و سنتینل (Sentinel) دارید که باید از آن‌ها دور شوید و بدون شک این دشمنان در این فیلم اقتباسی حضور خواهند داشت. اما چه بایدها و نبایدهای دیگری باید برای موفقیت این فیلم اقتباسی رعایت شوند؟ در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم.

لطفا گربه دوست داشتنی ما سخنگو نباشد!

یکی از اصلی‌ترین عناصر بازی Stray، وجود گربه‌ها در طبیعت واقعی خود و فقدان قدرت تکلم است که رعایت کردن آن بدون شک به سود انیمیشن آن خواهد بود. ما می‌دانیم که سخن نگفتن شخصیت اصلی داستان روزهایی سخت را برای کارگردانان فراهم می‌کند، اما ما پیش‌تر در انیمیشنی موفق یعنی وال-ای (Wall-E) شاهد چنین اتفاقی بوده‌ایم و چه بسا همین موضوع وال-ای را بیش از پیش دوست داشتنی کرده باشد.

کاربران تا به امروز به کنترل کردن گربه بدون قدرت سخن گفتن عادت کرده‌اند و این موضوع اگر در انیمیشن نیز رعایت شود، سبب وفاداری به منبع اصلی شده که طی تاریخ موفق‌تر ظاهر شده است. به باور ما حتی این گربه باید مانند داستان اصلی بدون نام باشد که باز هم به موفقیت این انیمیشن کمک می‌کند. گربه بدون نام و فاقد قدرت سخن گفتن، همان چیزی است که طرفداران انتظار دارند در انیمیشن ببینند.

انیمیشن را شبیه به بازی بسازید

جلوه‌های بصری بازی Stray زبان زد بوده و هر کسی شیفته آن‌ها می‌شود و ما باور داریم تغییر انیمیشن‌ها می‌تواند به ضرر انیمیشن اقتباسی Stray تمام شود. این واقعیت که استودیو سازنده بازی و انیمیشن یکسان خواهد بود، می‌تواند این امید را به ما بدهد که ما شاهد انیمیشن‌های مشابه در انیمیشن اقتباسی از این بازی دوست داشتنی خواهیم بود.

علاوه بر آن، در گذشته ما شاهد تغییر انیمیشن‌ها در انیمیشن‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی بوده‌ایم و متاسفانه این موضوع عموما سبب افت فروش انیمیشن و به عبارتی شکست آن‌ها شده است. در نتیجه از هر زاویه‌ای که این موضوع را بررسی کنید، بهتر است تا انیمیشن اقتباسی استری به انیمیشن‌های بازی نیز مانند ماهیت گربه وفادار بماند.

انسان‌ها را قاطی داستان نکنید!

دنیای استری در حقیقت درباره انسان‌ها است و نگه داشتن این مفهوم در انیمیشن بسیار مهم است، با این حال مانند بازی، نباید اثری از آن‌ها در انیمیشن ببینیم! به عبارت دیگر، انیمیشن باید تنها بر زندگی و جهان گربه‌ای گم گشته تمرکز کند و داستان خود را با حضور گاه و بی گاه ربات‌ها برای ما تعریف کند.

حقیقت این است که طرفداران می‌خواهند این دنیای عجیب را از دید یک گربه تماشا کنند و حضور انسان‌ها می‌تواند همه چیز را خراب کند. البته باید اشاره داشت که سازندگان اعلام کرده‌اند که قصد ندارند هیچ آدمی را در داستان درگیر کنند، با این حال همه چیز می‌تواند تغییر کند.

دنباله بازی Stray را در قالب انیمیشن نسازید!

واقعیت این است که طرفداران به دنبال نسخه سینمایی بازی هستند که در سال ۲۰۲۲ از آن لذت بردند، در نتیجه حداقل در آینده نزدیک طرفداران به دنبال یک دنباله برای این داستان چه در قالب بازی و چه در قالب انیمیشن نیستند. علاوه بر آن، طرفداران بسیاری به دلیل دوری از دنیای ویدیو گیم، در انتظار تماشای داستان استری هستند و ساخت این انیمیشن به عنوان دنباله بازی Stray می‌تواند طرفداران زیادی را از آن دور کند. علاوه بر آن، سازندگان نیازمند داستانی کاملا جدید نبوده و بر پایه داستان اصلی یک انیمیشن می‌سازند.

البته نباید فراموش کرد که قرار دادن برخی ایستراگ‌ها در انیمیشن می‌تواند طرفداران زیادی را خوشحال کند، با این حال به باور ما نباید مفاهیم اصلی در داستان انیمیشن تغییر کنند تا نه تنها مخاطبین جدید، بلکه مخاطبین قدیمی نیز بتوانند از زیبایی دنیای Stray لذت ببرند. در ادامه باید اشاره داشت که شایعات زیادی مبنی بر توسعه نسخه دوم شنیده می‌شود و این اتفاق بدون شک در صورت موفقیت انیمیشن استری رخ خواهد داد و پس از آن سازندگان یک بازی دیگر برای تبدیل به انیمیشن نیز در دسترس دارند.

عناصر هوپ پانک (HopePunk) را زنده نگه دارید

یکی از بزرگ‌ترین عناصر در دنیای استری، عنصر هوپ پانک است. هوپ پانک به این معنی بوده که شخصیت اصلی داستان، با وجود بدی در دنیا و زندگی در جهانی پادآرمانی، برای رسیدن به هدفی مثبت و نشان دادن وجود خوبی و محبت تلاش می‌کند و به باور ما این مضمون باید در انیمیشن اقتباسی Stray به طور مداوم نشان داده شود.

این مضمون یکی از بخش‌هایی بود که مخاطبین را عاشق این بازی کرد و به همین نحو می‌تواند مضمونی فوق العاده برای انیمیشن استری باشد. شخصیت‌هایی که با عناصر هوپ پانک درگیر می‌شوند، معمولا چالش‌های خشن بسیاری را در برابر خود می‌بینند. از همین رو این احتمال وجود داشته که سازندگان انیمیشن استری تصمیم به کاهش عناصر هوپ پانک بگیرند که به باور می‌تواند جذابیت این انیمیشن مورد انتظار را کاهش دهد.

انیمیشن اقتباسی Stray یکی از مورد انتظارترین انیمیشن‌هایی بوده که به باور ما با وفاداری به داستان اصلی و رعایت نکاتی که در این مطلب گفته شد، می‌تواند تبدیل به انیمیشنی فراموش نشدنی شود که نه تنها گیمرها، بلکه عاشقان فیلم و سریال نیز شیفته آن شوند. نظر شما چیست؟ شما در انتظار چه چیزی از این انیمیشن اقتباسی هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments