#مهسا_امینی

چرا گرافیک فنی Prince of Persia: Sands of Time Remake رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد؟

تیم توسعه پاسخ می‌دهد

چرا گرافیک فنی Prince of Persia: Sands of Time Remake رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد؟ سورنا رضایی ۰ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ اخبار بازی
گرافیک فنی Prince of Persia: Sands of Time Remake

کارمندان شعبه‌ی هند یوبیسافت در بخشی از مصاحبه‌ی اخیر خود به گرافیک فنی Prince of Persia: Sands of Time Remake پرداختند.

پس از اینکه Prince of Persia: The Forgotten Sands با نقدهای متوسطی روبرو شد و نتوانست در فروش هم مطابق انتظارهای مدیران ظاهر شود، یوبیسافت تصمیم گرفت برای مدتی شاهزاده‌ی ایرانی را کنار بگذارد. با طولانی شدن غیبت این فرنچایز در صنعت ویدیو گیم، دو نسخه برای سیستم عامل‌های تلفن همراه هوشمند عرضه شد که یکی بازسازی Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame و دیگری هم Prince of Persia: Escape بود. با این حال، طرفداران پروپاقرص هر از چند گاهی پست‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و خواهان یک بازسازی یا نسخه‌ی جدید برای پلتفرم‌های اصلی می‌شدند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه یوبیسافت در جریان دومین UbiForward علاقه‌مندان را به خواسته‌ی خود رساند.

اگرچه تلاش‌های چند ساله جواب داده بود اما گرافیک فنی Prince of Persia: Sands of Time Remake از همان لحظه‌های نخست باعث تعجب و بهت‌زدگی علاقه‌مندان شد؛ زیرا در دورانی که کپکام نسخه‌های قدیمی رزیدنت اویل را به طور کامل بازسازی و عرضه می‌کند، یوبیسافت تنها به افزایش ناچیز جزئیات بسنده کرده است. خبرنگار وب سایت The Mako Reactor که از بازخوردهای منفی خبر داشت، تصمیم گرفت بخشی از مصاحبه‌‌اش با کارمندان شعبه‌ی هند یوبیسافت را به این موضوع اختصاص دهد. پیر سالوین-گیرز (Pierre Sylvain-Gires) کارگردان Sands of Time Remake نخست درباره‌ی گرافیک فنی قدیمی و نه چندان رضایت‌بخش این بازی گفت:

تصمیم گرفتیم از یک سبک هنری منحصربه‌فرد استفاده کنیم تا این بازی شباهتی به دیگر عناوین نداشته باشد. محصول جدید ما، یک اساسینز کرید یا Prince of Persia 2008 نیست، بلکه عنوانی منحصربه‌فرد است. چنین هدفگذاری‌ای در  غلطت رنگ و نورپردازی به وضوح دیده می‌شود. تعریف دوباره‌ی هویت بصری یک بازی کار سختی است.

خبرنگار وب سایت The Mako Reactor سپس به سراغ سید عباس (Syed Abbas) یکی از دیگر کارمندان استودیو رفت و از او پرسید آیا بودجه‌ی در نظر گرفته شده برای پروژه تاثیری روی گرافیک فنی Prince of Persia: Sands of Time Remake داشته است یا خیر. او در پاسخ گفت:

برای ما کارمندان یوبیسافت همیشه کیفیت بالاترین اولویت را داشته و از زمان آغاز پروژه این موضوع را در ذهن خود داشتیم. Prince of Persia: Sands of Time Remake حداقل دو سال و نیم در دست ساخت بوده و بیشترین تعدادی هم که روی آن کار کردند ۱۷۰ نفر بودند. به این موارد، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه‌ی یک بازی مدرن را هم اضافه کنید. بنابراین از لحاظ مالی یا زمانی هیچ محدودیتی نداشتیم.

داستان Prince of Persia: Sands of Time Remake در قرن ۹ میلادی جریان دارد. شاهزاده به همراه پدرش و همچنین ارتشی عظیم در حال سفر در کشور هند هستند تا به ملاقات سلطان آزاد بروند. در همین بین، وزیر خائن آن‌ها را برای حمله به کاخ ماهاراجه تحریک می‌کند تا بدین ترتیب بتواند به یک ساعت شنی دست پیدا کند. پس از پایان حمله، شاهزاده به درخواست وزیر خنجر زمان را در شن‌ها فرو می‌کند که نتیجه‌اش، تبدیل شدن تقریبا تمام جمعیت شهر به موجوداتی شیطانی هستند. در پی این اتفاق، شاهزاده تلاش خود را به کار می‌گیرد تا همه چیز را به حالت قبل بازگرداند. یک دختر به نام فرح هم او را در این ماجراجویی خطرناک همراهی می‌کند.

در پایان، لازم به ذکر است Prince of Persia: Sands of Time Remake در تاریخ ۲ بهمن (مصادف با ۲۱ ژانویه‌ی سال ۲۰۲۱ میلادی) برای سه پلتفرم پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا