1%
  • 0/10

سازندگان به مدت چهار سال از بازی The Callisto Protocol پشتیبانی می‌کنند

منتظر بسته‌های الحاقی بازی باشید

سازندگان به مدت چهار سال از بازی The Callisto Protocol پشتیبانی می‌کنند ۰ ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ اخبار بازی کپی لینک
پشتیبانی از بازی The Callisto Protocol

بر اساس اظهارات یکی از مدیران استودیو استرایکینگ دیستنس، به نظر می‌رسد که سازندگان با انتشار بسته‌های الحاقی مختلف، به مدت چهار سال از بازی The Callisto Protocol پشتیبانی می‌کنند.

سال گذشته بود که گلن اسکافیلد، خالق مجموعه پرطرفدار Dead Space، از جدیدترین ساخته علمی تخیلی خود تحت عنوان The Callisto Protocol پرده برداشت. این اثر که در واقع یک بازی سوم شخص در سبک ترس و ماجراجویی بوده، در حال حاضر مراحل ساخت و توسعه خود را با استفاده از موتور قدرتمند آنریل آنجین ۵ در استودیو استرایکینگ دیستنس (Striking Distance) طی می‌کند و در اواخر پاییز پیش‌رو به دست بازیکنان خواهد رسید.

در همین راستا، ساعاتی پیش آقای مارک جیمز، مدیر ارشد فناوری‌های استودیو استرایکینگ دیستنس، در گفت‌وگویی اعلام کرد که کار تیم سازنده در زمان انتشار بازی به پایان نمی‌رسد، بلکه تازه ماجرای اصلی آغاز شده و به لطف انتشار بسته‌های الحاقی متعدد، از این عنوان به مدت چهار سال پشتیبانی خواهد شد. به گفته این مدیر خلاق، ظاهرا جهان بازی طوری خلق شده که امکان گسترش آن وجود دارد. در واقع، سازندگان روی ساخت و عرضه بسته‌های الحاقی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا این آی‌پی به یک فرنچایز ارزشمند تبدیل شود.

مارک جیمز در این خصوص توضیح می‌دهد:

دید ما نسبت به این بازی طوری است که باید از آن پشتیبانی کنیم. ما روی بسته‌های الحاقی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. بعد از انتشار بازی، به مدت چهار سال از آن پشتیبانی می‌کنیم. ما جهان بازی را طوری خلق کردیم که بتوان آن را گسترش داد و این دنیا قابل اکتشاف است. این جهان می‌تواند داستان‌های متفاوتی را بازگو کند. از این رو، ما می‌خواهیم این اتفاقات جدید را در قالب بسته‌های الحاقی به بازی اضافه کنیم.

در ادامه، مدیر ارشد فناوری‌های استودیو استرایکینگ دیستنس خاطرنشان کرد که ساخت یک آی‌پی جدید همواره هزینه‌بر بوده و زمانی که یک استودیو یک بازی کاملا جدید خلق می‌کند، سعی بر این دارد تا آن را به یک فرنچایز تبدیل کند. بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور هستند که گفته‌های مارک جیمز به نوعی به ساخت دنباله کالیستو پروتکل اشاره می‌کند. هرچند، تحقق این موضوع به موفقیت بازی اول بستگی خواهد داشت. او در این زمینه می‌گوید:

دوست داریم که بازی کالیستو پروتکل به عنوان یک فرنچایز در نظر بگیریم. زمانی که هر استودیو یک آی‌پی جدید خلق می‌کند، تمایل دارد تا آن را به دید یک مجموعه برای سرمایه‌گذاری نگاه کند. ساخت یک آی‌پی جدید همواره پرچالش و هزینه‌بر بوده، پس ما همیشه در تلاش هستیم تا در ممکن از آن استفاده کنیم.

در همین حین، آقای گلن اسکافیلد در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد که تمامی اعضای استودیو با شور و اشتیاق هفت روز هفته را برای اتمام پروسه ساخت بازی کار می‌کنند. جالب‌تر اینکه ظاهرا در برخی روزها کارکنان چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۵ ساعت به طور مداوم روی توسعه بازی مشغول به کار هستند. اسکافیلد مدعی است که هیچ کس تیم سازنده را مجبور به انجام کارهای سخت و مداوم نمی‌کند، بلکه آن‌ها از توسعه کالیستو پروتکل لذت می‌برند.

گلن اسکافیلد در این زمینه می‌گوید:

من صرفا در جریان یک رویداد در مورد بازی صحبت می‌کنم. ما ۶ الی ۷ روز در هفته روی توسعه بازی کار می‌کنیم. البته که هیچکس ما را مجبور به انجام این کار نمی‌کند. علی‌رغم خستگی‌ها و مشکلات ناشی از ویروس کرونا، ما باز هم به ساخت بازی ادامه می‌دهیم. تمام باگ‌ها را به دقت برطرف می‌کنیم. از طرفی، یک بار دیگر صداگذاری را بررسی می‌کنیم. در مجموع، نزدیک به ۱۲ الی ۱۵ ساعت در روز کار می‌کنیم. این پروسه توسعه یک بازی است. ناهار و شام می‌خوریم و بعد دوباره کار می‌کنیم. این کار را می‌کنیم چون علاقه زیادی به ساخته خود داریم.

با انتشار توییت فوق، طولی نکشید که موج اعتراض شماری از هواداران و خبرنگاران به راه افتاد. جیسون شرایر، ژورنالیست رسانه معروف بلومبرگ، در پاسخ به این گفته‌ها اعلام کرد که ادعاهای گلن اسکافیلد به نوعی ترویج فرهنگ کرانچ است. او در این زمینه توضیح می‌دهد:

این صحبت‌ها از سوی رئیس یک استودیو به معنی تعریف و ترویج فرهنگ کرانچ است. البته که هیچکس مجبور نیست ساعت‌ها به طور دیوانه‌وار روی ساخت یک بازی کند. اما اگر این کار رو انجام ندهید، پاداشی دریافت نمی‌کنید و مهم‌تر اینکه دیگر نباید به فکر ارتقا سمت شغلی خود باشید. آن‌ها شور و اشتیاق را به سلاح تبدیل کردند. به همین خاطر است که مردم از بازی‌سازی خسته می‌شوند.

در پی انتشار توییت اعتراض‌آمیز جیسون شرایر، گلن اسکافیلد به سرعت توییت را حذف کرد. کرانچ یکی از رایج‌ترین مشکلات در صنعت بازی‌های ویدیویی است؛ به طوری که شماری از استودیوها برای اینکه انتظارهای شرکت ناشر و مدیران را برآورده کنند، فشار زیادی را روی تیم سازنده اعمال می‌کنند. بدین ترتیب، آن‌ها باید بیشتر از ساعت کاری که در قرارداد نوشته شده، کار کنند.

لازم به ذکر است که بازی مورد انتظار The Callisto Protocol در تاریخ ۲ دسامبر سال جاری میلادی (۱۱ آذر) توسط شرکت کرفتون برای کنسول‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 و همچنین پلتفرم رایانه‌ی شخصی منتشر خواهد شد.

اتفاقات بازی کالیستو پروتکل در قمر کالیستو جریان دارد؛ جایی که یکی از خلبان‌های هواپیماهای باری به نام جیکوب لی به اشتباه در این قمر عجیب و غریب و صدالبته یخ‌زده سقوط می‌کند. او با مهارت‌های مبارزه‌ای آشنا نیست و اکنون با کلونی از جسدهای زنده شده تحت عنوان بایوفاژ روبه‌رو شده که برای حفظ بقای خود راهی جز مبارزه و تلاش ندارد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با پشتیبانی طولانی مدت سازندگان از بازی The Callisto Protocol چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان می‌تواند لقب یکی از بهترین آثار سال جاری میلادی را به خود اختصاص دهد؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments