#مهسا_امینی

کارگردان بازی Returnal از ویژگی‌های داستان این انحصاری PS5 می‌گوید

خود را برای تجربه‌ای دلهره‌آور آماده کنید

کارگردان بازی Returnal از ویژگی‌های داستان این انحصاری PS5 می‌گوید سورنا رضایی ۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ اخبار بازی
کارگردان Returnal

هری کروگر کارگردان Returnal در بخشی از مصاحبه‌ی اخیر خود با وب سایت Mobile Syrup جزئیات تازه‌ای را از داستان منتشر کرده است.

وقتی سونی کار روی نسل جدید کنسول‌های پلی‌استیشن را آغاز کرد، می‌دانست استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند و افزودن قابلیت‌های کاربردی برای دستیابی به موفقیت‌های مورد نظر کافی نبوده و باید بخش قابل‌توجهی از تمرکز خود را روی ساخت بازی‌های انحصاری قرار دهد. از همین رو، با استودیوهای مختلفی وارد همکاری شد. یکی از این استودیوها، هاوس‌مارک (Housemarque) است که علی‌رغم ناشناخته بودن، مجموعه‌ی باتجربه‌ای بوده و در پرونده‌ی کاری‌اش نام‌های متعددی دیده می‌شود. هاوس‌مارک هم اکنون روی Returnal می‌کند تا برای انتشار طی هفته‌های آتی آماده شود.

Returnal، یک بازی سوم شخص تیراندازی است. داستان روی فضانوردی به نام سلین تمرکز دارد که سفینه‌اش در یک سیاره‌ی ناشناخته سقوط می‌کند. به محض سقوط، متوجه یک سیگنال مرموز می‌شود. پروتاگونیست هیچ اطلاعاتی درباره‌ی محیطش ندارد اما از آن‌جایی که به یک زره مخصوص و سلاح‌های پیشرفته مجهز است، تصمیم می‌گیرد منشا سیگنال را بیابد. او حین جستجو برای یافتن منشا سیگنال اطلاعاتی را درباره‌ی سرگذشت سیاره به دست می‌آورد؛ سیاره‌ای که روزگاری به یک تمدن پیشرفته تعلق داشت اما حالا سکونتگاه موجودات ترسناک است. در ضمن، مخاطب در هنگام تجربه‌ی بازی بیشتر با سلین آشنا می‌شود.

هری کروگر (Harry Krueger)، یکی از افراد فعال در هاوس‌مارک بوده و به عنوان کارگردان روی Returnal کار می‌کند. او در مصاحبه‌ی اخیر خود با وب سایت Mobile Syrup درباره‌ی بازی مزبور صحبت و فاش کرد داستان، چند لایه بوده و سوالات بسیاری را در ذهن مخاطب به وجود می‌آورد؛ ویژگی‌ای که باعث می‌شود ارزش تکرار به شدت افزایش یابد. کارگردان Returnal گفت:

می‌خواستیم با Returnal داستانی را خلق کنیم که سوالات زیادی را در ذهن شما به وجود می‌آورد؛ داستانی که رمزآلود و دلهره‌آور است.

بعد از اینکه Returnal را به پایان رساندید، با پرسش‌های بی‌پاسخ زیادی مواجه می‌شوید. این موضوع شما را به سمت تجربه‌ی بازی از ابتدا، گوش دادن دوباره به فایل‌های صوتی، بررسی دوباره‌ی شواهد و مدارکی که کشف کرده بودید و نگاهی دقیق‌تر به تمدن پیشرفته‌ی بیگانگان سوق می‌دهد تا بتوانید داستان را رمزگشایی کنید.

کار کردن روی چنین پروژه‌ای هیجان‌انگیز بوده است.

میکائیل هوری (Mikael Haveri)، مدیر بازاریابی Returnal بوده و اخیرا مصاحبه‌ای را با BBC انجام داده است. او گفت بازی مزبور در راستای اجرای جلوه‌های بصری خود نهایت استفاده را از سخت‌افزار پلی‌استیشن 5 خواهد برد. هوری همچنین فاش کرد اثر تازه‌ی هاوس‌مارک از صدای سه بعدی پشتیبانی می‌کند. از فواید این این فناوری می‌توان به زمانی اشاره کرد که یک دشمن در پشت سر کاراکتر قرار دارد و کاربر به واسطه‌ی صداها می‌تواند متوجه‌ی حضورش شده و تصمیم مناسب را برای مقابله اتخاذ کند. به این موارد باید پشتیبانی از دوال‌سنس و قابلیت‌هایش را هم اضافه کرد.


guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بالا