تاریخ انتشار بازی Population Zero در استیم مشخص شد
دو ماه دیگر صبر کنید
استودیوی انپلکس گیمز (Enplex Games) چندی پیش رسما تاریخ انتشار بازی Population Zero در فروشگاه پرمخاطب استیم را مشخص کرد که بر اساس آن، این عنوان چیزی در حدود دو ماه دیگر به صورت دسترسی زودهنگام در اختیار بازیکنان قرار خواهد گرفت.
سال گذشته میلادی بود که استودیوی انپلکس گیمز از جدیدترین پروژهی خود تحت عنوان Population Zero پرده برداشت و برای مدت محدودی، نسخهی آزمایشی این اثر MMO را تقدیم کاربران رایانهی شخصی کرد. استقبال خوب بازیکنان از نسخهی بتا، انگیزهی تیم سازنده را برای گسترش آن دو چندان کرد و آنطور که به نظر میرسد، ظاهرا روند توسعهی بخشهایی از گیمپلی بازی تقریبا به پایان رسیده و نسخهی دسترسی زودهنگام بازی (Early Access) بهزودی از طریق شبکهی بزرگ استیم در دسترس قرار میگیرد.
به بیان دقیقتر، ساعاتی پیش استودیوی انپلکس گیمز طی پیامی رسما اعلام کرد که نسخهی دسترسی زودهنگام بازی Population Zero برای عرضه در روز ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۹۹ (پنجم ماه می سال جاری میلادی) برنامه ریزی شده و تمام کاربران رایانههای شخصی در تاریخ مذکور به صورت رایگان میتوانند از تجربهی این عنوان لذت ببرند. لازم به ذکر است که این اثر به صورت انحصاری برای پلتفرم رایانهی شخصی عرضه خواهد شد و هنوز جزئیاتی دربارهی انتشار آن روی دو کنسول ایکسباکس وان و پلیاستیشن 4 در دست نیست.
در ادامه، تیم توسعهدهنده اطلاعاتی در خصوص تغییرات ایجاد شده در این نسخهی از بازی به اشتراک گذاشت که گویا برخی از محتوای جدید در هدفمندسازی روند گیمپلی این عنوان به شدت تاثیرگذار خواهد بود. در همین راستا، بر اساس اظهارات انپلکس گیمز، Population Zero دارای سیستم رستهای هفتگی است که به نوعی حس هدفمندی برای طی مراحل و ماموریتهای داستانی بازی را به بازیکن القا میکند. برای مثال، به محض انتشار نسخهی دسترسی زودهنگام بازی، شما به مدت هفت روز فرصت دارید که در گام نخست یک پناهگاه امن بسازید و سپس با جمعآوری آیتمهای مورد نیاز، در طول این مدت زنده بمانید. برای مثال، با گذشت هفت روز، اگر در سیارهی Kepler ساکن باشید، این سیاره دیر قابل سکونت نخواهد بود و زندگی در آن چالشهای سخت و دشواری را برایتان به دنبال خواهد داشت. علاوه بر اینها، گفته شده که با شروع هر چرخهی جدید، اسرار مخفی، مکانیزمها و مناطق جدیدی راهی بازی میشوند تا محتوا و گیمپلی این اثر همواره جدید و جذاب به نظر برسند.
در خلال این گفتهها، دنیس پازدنیاکف (Denis Pozdnyakov)، کارگردان خلاق انپلکس گیمز، از تغییر مسیر درآمدزایی استودیوی خود سخن گفت. در حالی که در ابتدا قرار بود بازی Population Zero مشابه اثر فورتنایت به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار گیرد و تیم سازنده از طریق فروش آیتمهای مختلف به کسب درآمد بپردازند، حال این روند تغییر کرده و این عنوان با قیمت 29.99 دلار به بازار عرضه خواهد شد. طبق صحبتهای پازدنیاکف، ظاهرا پیش از این تصمیم، فشارهای زیادی روی تیم سازنده بازی قرار داشت که با ساخت آیتمهای فروشی، تعادل گیمپلی بازی را برهم نزنند.
دنیس پازدنیاکف در اینباره توضیح میدهد:
پس از بحثهای طولانی و بررسیهای دقیقی که میان تیم توسعهدهنده و بخش عظیمی از هواداران بازی صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که مسیر درآمدزایی خود از این عنوان را از حالت رایگان به حالت فروش یک مرحلهای تغییر دهیم. اینکه Population Zero به یک بازی پولی تبدیل شده، باعث میشود که تیم سازنده بازی به راحتی و بدون ترس از خلق آیتمهایی که در نهایت منجر به ساخت لوتباکسهای Pay To Win (پرداخت برای پیروزی) میشود، به توسعهی این عنوان بپردازد. همچنین، این تغییر مسیر به ما اجازه میدهد که محتوای بیشتری در جهت بهبود بازی را تقدیم بازیکنان و هواداران کنیم.
البته این به معنی عدم وجود سیستم پرداخت درون برنامهای در بازی Population Zero نیست و همچنان بازیکنان میتوانند آیتمهای شخصی سازی و تزئینی را از طریق فروشگاه داخل بازی خریداری کنند. با این حال، انپلکس گیمز تاکید میکند که این سیستم صرفا به فروش موارد شخصیسازی خلاصه شده و هرگز توانایی و قابلیتهای یک گروه خاص از جامعهی بازی را افزایش نمیدهد. به بیان سادهتر، سازندگان هیچ برنامهای برای برهمزدن بالانس گیمپلی این عنوان ندارند. در انتها، مشخص شد که این بازی هم در جریان مراسم PAX East 2020 حضور دارد و طی این رویداد اطلاعات بیشتری به اشتراک گذاشته میشود. گفتنی است که نمایشگاه مذکور از روز ۸ تا ۱۱ اسفند ماه (۲۷ فوریه تا ۱ مارس) در شهر بوستون آمریکا برگزار خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید