1%
  • 0/10

اظهارات مدیر سابق پلی استیشن درباره ساخت بازی‌های کوتاه و ارزان‌تر

لزوم استفاده از هوش مصنوعی

اظهارات مدیر سابق پلی استیشن درباره ساخت بازی‌های کوتاه و ارزان‌تر ۰ ۰۱ تیر ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
بازی های کوتاه

مدیر سابق پلی استیشن در گفت‌وگویی اعلام کرده که به خاطر افزایش هزینه‌ها، از این پس توسعه‌دهندگان باید روی ساخت بازی های کوتاه و ارزان‌تر تمرکز کنند.

چند سالی است که صنعت بازی‌ها از نظر درآمد با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است؛ از یک طرف افزایش قابل توجهی هزینه‌های توسعه و از طرفی دیگر طولانی‌تر شدن مدت زمان ساخت و احتمال شکست، همگی شرایط سخت و پرریسکی را برای بازی‌سازها و حتی شرکت‌های بزرگ ناشر از جمله ایکس باکس و پلی استیشن رقم زده است.

در همین راستا، شاون لیدن، مدیر سابق پلی استیشن، به تازگی در گفت‌وگویی با رسانه گیم اینداستریز خاطرنشان کرده که در حال حاضر هزینه ساخت بازی‌ها سر به فلک کشیده و در صورت تداوم این روند، لطمه بزرگی به صنعت بازی‌ها وارد خواهد شد. از طرفی، به گفته او، طولانی‌تر شدن مدت زمان ساخت بازی‌ها نیز به ضرر سازنده و مصرف‌کننده است.

شاون لیدن اعلام کرده که سازندگان بازی‌ها باید تا حد امکان هزینه توسعه عناوین را کاهش دهند. از طرفی، آن‌ها باید مدت زمان پروسه ساخت را نیز به حداقل برسانند. تنها راه رسیدن به این هدف، ساخت بازی های کوتاه و ارزان‌تر است که حتی ریسک کمتری نیز به دنبال دارند.

مدیر سابق پلی استیشن مدعی است که زمان گیم‌پلی بازی‌‎های جدید باید کاهش یابد؛ چرا که تنها ۳۲ درصد از بازیکن‌ها عناوین طولانی را به پایان می‌رسانند. همچنین، اغلب گیمرها تمام پیشرفت‌های فناوری را متوجه نمی‌شوند و به همین خاطر، نباید بیش از حد روی این مسائل تمرکز کرد.

در ادامه این صحبت‌ها، شاون لیدن اذعان داشت که یکی از راه‌های موثر در این مسیر، استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازی‌‎ها است. بر اساس اظهارات او، هوش مصنوعی می‌تواند کارهای سنگین را بدون خطا و بدون چالش خاصی انجام دهد که این امر در تسریع روند ساخت بازی‌ها تاثیرگذار خواهد بود. در نهایت، او تاکید کرد که نیازی به واقع‌گرایی در بازی‌ها نیست.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments