جزئیاتی هیجان انگیز از سیستم انیمیشن بازی GTA 6 لو رفته است
انیمیشنهای پویا در راه است
به لطف پتنتی که شرکت تیک تو اینتراکتیو ثبت کرده، جزئیاتی هیجان انگیز از سیستم انیمیشن بازی GTA 6 منتشر شده است.
راکستار گیمز (Rockstar Games) علاقه شدیدی به غافلگیر کردن گیمرهای سراسر جهان دارد. به همین دلیل، هرگز درباره نسخه بعدی سری بازیهای Grand Theft Auto صحبت نکرد. البته شرایط مطابق انتظار پیش نرفت و لو رفتن ویدیوهای متعددی از گیم پلی آنها را به واکنش واداشت؛ واکنشی که عملاً حکم تاییدی تولید GTA VI به شمار میرفت.
یکی از کاربران فروم ردیت به نام Tobbelobben30 اخیراً به بررسی پروفایل لینکدین یک بازیساز به نام توبیاس کلیانتوس (Tobias Kleanthous) پرداخت؛ بازیسازی که در محتویات لو رفته از جدیدترین نسخه GTA به او اشاره شده بود. کلیانتوس بین سالهای ۲۰۱۴ الی ۲۰۲۱ میلادی در راکستار گیمز مشغول فعالیت بود و در طول این مدت روی هوش مصنوعی، انیمیشن و گیم پلی کار کرد. نکته جالب ماجرا یک پتنت (سند حق اختراع) است که به نام او و توسط تیک تو اینتراکتیو ثبت شده است: System and Method for Virtual Character Locomotion.
System and Method for Virtual Character Locomotion در واقع یک سیستم هوشمند بوده و شامل مجموعهای از انیمیشنهای کوچک میشود که امکان ترکیب شدنشان برای ایجاد انیمیشنهای متنوع و جدید وجود دارد؛ به بیان دیگر، بجای اینکه برای هر سناریو انیمیشنی جداگانه طراحی کنند، از انیمیشنهای کوچکتر بهره میبرند که با یکدیگر ترکیب شده و حس و حال مورد نظر را بوجود میآورند؛ برای مثال، کاراکتری را در نظر بگیرید که در هوای بارانی قدم میزند، احساس خستگی میکند یا زخمی شده است.
با توجه به اطلاعات پتنت که در آوریل سال جاری میلادی به ثبت رسید، محصول جدید راکستار گیمز تنوع بالایی از انیمیشنهای واقعگرایانه را شامل شده که برای نمایش شرایط مختلف کاراکتر بکار میروند. این تنوع بالا باعث شده جهان بازی حس و حالی واقعگرایانه در کاربر بوجود بیاورد.
اینطور که بنظر میرسد، سیستم انیمیشن بازی GTA 6 نه تنها از نسخههای پیشین بلکه از عناوین مشابه هم پیشرفتهتر است؛ بازیای که در حال حاضر نه تاریخ انتشار و نه پلتفرم هدف ندارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید