کارگردان سری بازی Gran Turismo به دنبال انقلاب در صنعت بازی سازی
کازونری یاماعوچی از تداعی تجارب کودکی در بازیها سخن میگوید!
طی سالهای اخیر، بازیهای ویدیویی تنها رسانهای برای سرگرم شدن نبوده و طرحهای مفهومی زیادی در این دنیا دیده شده است. برخی معتقدند حس و حالی که بازیهای ویدویی در اختیار ما میگذارند، از بسیاری فیلمها و کتابها واقعیتر بوده و باعث شده درک بهتری از دنیای پیرامون بهدست آورده یا از سختیهای آن رهایی یابیم.
حال آقای کازونری یاماعوچی (Kazunori Yamauchi) ایدههایی در سر دارد تا بازی Gran Turismo یا حتی بازیهایی فراتر از این سری را بیش از پیش پرورش دهد. او که از گذشته کارگردان و یکی از پدید آوردندگان سری Gran Turismo و از اشخاص اصلی استودیو Polyphony Digital بوده است، اخباری نو و شگفت انگیز برای دوست داران سبک ماشین سواری، طرفداران سری Gran Turismo، طرفداران پلی استیشن و در کنار همه اینها جامعه گیمرهای جهان دارد. به گفته یاماعوچی، نگاهش به آینده است.
آقای یاماعوچی طی مصاحبه طولانی مدت خود با KPMG، از ایدهها و موضوعات زیادی پرده برداری کرده و ارتباطاتی نزدیک نیز با رئیس بخش دیجیتال KPMG ایجاد کرده است. آقای ماسایوکی چاتانی (Masayuki Chatani) رئیس بخش دیجیتال KPMG بهمدت 14 سال در استودیوهای سونی فعالیت داشته و از وظایف یاماعوچی مطلع است.
بخشی از سخنان این دو به آینده یاماعوچی اشاره داشته و او بسیاری از ایدههای آینده نگرانه و خارق العاده خود را با چاتانی درمیان گذاشته است. طبق گزارش وبسایت GT Planet، یاماعوچی قصد ارائه نسخههای بیشتری از این سری بازی را پس از انتشار نسخه هفتم سری Gran Turismo دارد. او در این باره گفت:
من قصد دارم انتشار سری بازی Gran Turismo را ادامه دهم که با آینده صنعت ماشین سازی و فرهنگ ماشین سواری در یک مسیر قرار خواهد گرفت. درهمین حین به انجام دادن کاری متفاوت نیز علاقه مند هستم.
یاماعوچی اشاره داشت که بازیهای ویدویی طی سالهای اخیر “دوقلوهای دیجیتالی” دنیای واقعی شده و شما برای احساس واقعیت نیازمند چیزی واقعی نیستید. او در ادامه گفت:
من دوست دارم چالش ساخت دنیایی که مردم چیزی واقعیتر از واقعیت را احساس کنند انتخاب کنم و تفاوتی ندارد که این چالش با بازی Gran Turismo یا بازی دیگری تکمیل شود.
یاماعوچی از نمونههای بازسازی لحظات و تجربیات حقیقی در محیطهای دیجیتال سخن گفت که شما دیگر قادر به تجربه آنها در دنیای واقعی نیستید و برای این هدف به دوران کودکی خود اشاره کرد. یاماعوچی در این باره گفت:
طی دهه 1970 میلادی، دامنه کوه و دشتهای صاف شبیه به دنیای توتورو در شهر محل زندگی من یعنی کاشیوا سیتی وجود داشتند. من همیشه دوست داشتم حشرات را گردآوری کرده و از کوهها بالا روم و عادت داشتم تمام روز در رودخانه به بازی کردن بپردازم. این کارها حالا دیگر در ژاپن قابل انجام نیستند. بههمین دلیل، چرا طبیعتی دیجیتال نسازیم و از پیچیدگی و جدیت و احساسات بد دنیای واقعی در این دنیای دیجیتالی رها نشویم؟ این چیزیست که من دربارهاش خیال پردازی میکنم.
بدون شک ایدههای آقای یاماعوچی بسیار انقلابی بوده و میتوانند دری جدید برروی دنیای بازیهای ویدیویی باز کنند. البته ناگفته نماند که بازیهای زیادی برای برآورده کردن چنین ایدههایی تلاش کرده و بسیاری از آنها موفق بودهاند. حال باید دید یاماعوچی تا چه میزان میتواند ایدههای خود را پرورش داده و تا چه میزان از ایدههای او استقبال میشود. شما این ایدهها را چگونه ارزیابی میکنید؟ کدام بازی از نظر شما توانسته چنین ایدهای را به مرحله اجرایی برساند و فکر میکنید چه استودیویی میتواند اینگونه ایدهها را پرورش داده و بازی درخوری را منتشر کند؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید